1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple Ipod

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Freddy Xbox, 4 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Via Winamp lukt het ook toch! :)

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oh die meuk komt al helemaal niet op m'n pc :+. Het probleem zit het gewoon in het feit dat je, ten alle tijden verplicht een stuk software moet installeren. Of dit nu MediaSource, Sonicstage, Itunes, Winamp, Zune Marketplace.. het is allemaal kut. Waarom? omdat het moet!

Ik wil de keuze hebben. Liefst gewoon kopieren & plakken via de explorer. Waarom kan het met Iriver (in de meeste gevallen) dan wel? Gewoon pure koppelverkoop dat precies(!) hetzelfde is als Windows XP met Media Player. Alleen wie krijgt er een 500 miljoen boete? Dat is uiteraard alleen Microsoft. Dat terwijl de taartpunt qua MP3 spelers het grootst bij Apple is.

Nou kun je uiteraard zeggen: "Dan koop je 'em toch gewoon niet". > True, maar eerlijk is eerlijk dat ding is gewoon vet. Alles gecombineerd (groot touchscreen, wifi, slick design etc) vind je gewoon nergens anders.

Maar goed.. morgen ga ik ff informeren in de stad voor een Touch 8GB. Zal wel gereserveerd moeten hebben maar misschien heb ik geluk.

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap al die mensen die zo afgeven op iTunes echt niet. Natuurlijk is het een sterke koppeling en iTunes was niet zo sterk geweest als de iPod ook 'gewoon' met explorer zou werken.

Dat ze de koppeling met iTunes gebruiken vind ik juist heel slim. Het maakt het voor mensen die niet al te veel verstand hebben van computers erg makkelijk om hun muziek te beheren en op de iPod te zetten. Met explorer (en verspreid staande files) is dit voor veel mensen al moeilijker ;).

En volgens mij is het ook een verschil in zienswijze :). Eigenlijk is de iPod de extender van je muziekbibliotheek op de pc, dus moet je een makkelijk programma hebben om dit allemaal te beheren :).

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Daarbij komt dat de layout en gebruikswijze van iTunes zo ontzettend soepel is, en heerlijk werkt, dat ik echt niet meer terug wil naar het Explorer systeem..
    Ik heb ruim 3000 nummers op m'n iPod, keurig gesorteerd op Album, Artiest en Genre. Ik heb 15 playlists, op alfabet gesorteerd.
    Je kan goed met Explorer kunnen werken, maar zo perfect gesorteerd gaat je niet lukken..

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Werk jij niet bij Apple? :+

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil vrijheid. Ik wil niet vastzitten aan een Itunes. Ik wil zelf kunnen kiezen wat ik gebruik. Ik koop dat ding en ik wil dat ik daarmee kan doen wat IK wil, en niet hoe Apple wil dat ik het doe. Ik vind dat ErroX een heel goed punt heeft en ben het ook met hem eens. Itunes en het Apple beleid is dan ook de reden dat ik geen Ipod koop.

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies. Het is niet dat ik iets tegen Apple heb. Ik vind het gewoon jammer dat je Itunes "koopt" en er een mp3 speler er gratis bij krijgt. Immers, de reden dat Itunes verplicht gebruikt moet worden is puur en alleen om de eigen Itunes store te beschermen.

Maar! Zojuist even gebeld met A Mac in Den Bosch en ik heb een 8GB Ipod Touch gereserveerd. 8GB is zat voor een paar livesets / albums. Luister toch niet mijn complete muziek collectie in een week dus dit is prima zo. Nu alleen ff hopen op costum apps \o/.

En tja.. met Itunes werken.. natuurlijk is het niet het einde van de wereld. Natuurlijk niet.
    Laat 'em er zeker ook niet voor liggen. Daarvoor is de hardware te vet.

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij koopt toch een product van Apple? Niemand verplicht jou om iTunes te gebruiken, alleen als je voor een iPod kiest, kies je voor iTunes. Als je in het leven staat zoals jij, mis je een hoop leuke dingen;)

Je koopt de MP3 speler icm iTunes. Natuurlijk is het voor Apple een slimme zet om de iStore wat aan de man te brengen, maar ze leveren allereerst een prima programma, dat zelfs de meest imbeciele mensen kunnen begrijpen.

En er zijn trouwens verschillende mogelijkheden om via verkenner muziek op je iPod te zetten, gewoon even goed googlen.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dit is een leuke discussie aangezien Apple jou wel verplicht om Itunes te gebruiken. Want geen Itunes = geen werkende Ipod.
    (zeker niet aangezien je zelfs de Touch moet activeren!!?!) Daarnaast kan ik mijzelf niet voorstellen dat het mogelijk is om je Ipod te beheren zonder behulp van software van either Apple of een derde partij plus vervolgens Windows Explorer.

Van mij mag Apple alles bij de Ipod meeleveren. Als ze de keuze tot het gebruik van, maar aan mij over laten. En dat gebeurd niet. Jammer. Dat is dus mijn minpunt op de hele Ipod collectie. Van mij mag Nellie kroes Apple net zo aanpakken als dat het deed met de Microsoft case. Achja..

10. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad mooi om te vergelijken met de Microsoft zaak, ik verwacht ook eigenlijk wel dat er ook nog wel een zaak tegen Apple komt (levert Apple bij zijn macs niet ook iMovie etc.mee?) Maar wat ik bedoel te zeggen is dat iPod en iTunes één product zijn, het is iets anders dan een normale MP3speler. Het is gewoon geen extern geheugen.

Inderdaad kun je niet direct via verkenner muziek toevoegen, maar er zijn wel progammaatjes voor.

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Gebruikte vroeger altijd Ehpod etc voor mn ipod, werkte altijt super. Maar nu op mn mac gewoon Itunes. Mediaplayer zuigt gewoon *scrollt lekker door zn cd's heen met coverflow"

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe los jij het bijvoorbeeld dan op als je tag van een nummer niet klopt? In een muziekprogramma heb je zo gezien welke tags niet kloppen.

Je hebt dan toch een programma nodig om dat te veranderen naar je eigen smaak? En dan zit je heus niet vast aan iTunes voor bij je iPod. Nu kun je dat wel in je verkenner doen (bij Vista althans), maar een programma als iTunes of Winamp vind ik dat persoonlijk veel overzichtelijker. Ik kan bij de verkenner niet al mijn muziek op album sorteren en vervolgens kiezen welke albums ik op mijn mp3-speler wil zetten, aangezien ik alles in aparte mappen heb staan, een grote rotzooi aan mp3'tjes.

Ik zie dus geen nadeel in iTunes, vind het een zeer goed programma ook al gebruik ik het zelf niet voor muziek te luisteren.

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je hier niet te overtuigen om vanaf nu iTunes te gebruiken oid, eigen keus. Ik vroeg me gewoon af hoe zonder muziekprogramma je mp3speler te beheren.

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daar heb je een punt. Al zal mijn MP3 speler 99% van de tijd in m'n broekzat zitten. Sowieso bij LiveSets maakt me dat ook niet echt uit.
    Je zegt dat het in Vista wel kan met de explorer, is dat echt zo? Dan is er totaal geen probleem :)

Hoe werkt dat CoverFlow eigenlijk voor muziek die geen cover hebben :+?

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dan maakt het inderdaad niet uit, als je er toch niet zo op let. Ik ben nogal perfectionistisch op dat gebied, als er ook maar 1 klein ding niet klopt (hoofdletters zelfs) dan irriteer ik me daar al aan.

Over Vista, ja, zodra je op een bestandje klikt, en je hebt je map ingesteld op muziek bestanden dan komt er onderin een balk met de info van het nummer dat je kunt veranderen.

Dan komt er geloof ik een groot vraagteken op een zwart vierkant. :9

15. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

geen cover, of kies jezelf 1

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat heb ik totaal niet. Bij filmpjes maakt het me al helemaal niet uit.

Nee idd.. precies. Ik dacht dat het om een alternatief van Itunes ging. Dacht al :+

hehe.. dat word grappig, als je begrijpt wat ik bedoel 8)

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    De reden dat ik geen Ipod koop is Itunes. Ik wil geen Itunes dus geen Ipod. Ik wil mijn eigen keuzevrijheid kunnen hebben. Dit kan ik bij verschillende alternatieven van de Ipod. Voor mij zijn dit betere alternatieven, dus waarom zou ik mij dan vastspijkeren aan een Ipod en Itunes? Ik heb helemaal geen woord gerept over hoe ik in het leven sta, mijn meningen en standpunten dus ik denk niet dat jij daarover kan oordelen. De rede dat ik geen Ipod koop is gewoon simpelweg het beleid van Apple wat betreft Itunes. Aangezien er zat andere alternatieven zijn kies ik daarvoor. En dus niet voor een Ipod. Verder heb ik niets tegen Apple. Ze zijn een prima concurrent voor bijv een Microsoft op het gebied van besturingssystemen, slimme marketing, kwalitatief goede producten, goede service, niks mis mee. Alleen wanneer ik keuzevrijheid heb zoek ik het product dat het beste aan mijn eisen voldoet en dat is in dit geval niet de Apple Ipod.

18. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ja :+. Dat is omdat ik bijzonder tevreden ben over hoe Apple mensen die niet zoveel verstand hebben van computers toch in staat stelt om een mooi resultaat krijgen. En dat is ook precies de werkwijze achter iTunes+iPod. IEDEREEN kan dat voor elkaar krijgen. Het zou niet moeilijk moeten zijn om muziek op je mp3speler te zetten.

Het Apple beleid bestaat er juist uit om zoveel mogelijk taken voor je te vergemakkelijken. Met iTunes beheer je redelijk goed (en gemakkelijk) je muziek, zodat het niet alleen overzichtelijk op je iPod komt, maar ook op je pc, apple tv, netwerkcomputers, etc..

Wees trouwens blij dat het nog op twee platformen werkt, dat hoef je met bijvoorbeeld de Zune niet te proberen ;).
    Mocht je het voordeel van Apple's denkwijze nog niet kennen, ga eens met een Apple spelen in een Apple Premium Reseller en laat je wat voorlichten :). Misschien dat het geheel dan iets meer op zijn plaats valt.

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daarvoor is de Ipod te groot geworden. Apple zou stom zijn om Itunes niet uit te brengen voor Windows. Of dit nou is om de Ipod aan te sturen of meer te kunnen verkopen via de Itunes store al dan niet zonder Ipod. Ik denk dat de markt van de Zune momenteel te klein is, tho het een mooi device is. Mijn vader heeft er een en het werkt allemaal prima. Niks mis mee.

ff offtopic: betreft de Apple store. Ik heb een tijdje terug flink wat informatie ingewonnen voor een mogelijke aanschaf van een Macbook. Heb op verschillende locaties (zelfs in de V.S.) met een Apple kunnen spelen. De besturing hiervan valt nog aardig tegen als je alleen Windows gebruikt:+. Probeer de laatste tijd ook meer te snoepen van het 'andere' kamp, door bijvoorbeeld (ik zeg maar iets) Ubuntu te installeren / Live te draaien (erg tof!).

Waar ik echter gruwelijk van baal is de semi-arrogante houding van de hele Apple scene. Of dit nu online is of in de winkel "Windows is kut, en Apple is met alles beter" of op mijn vraag hoe ik Windows goed kon virtualiseren: "Meneer, waarom heeft u Windows uberhaupt nodig". Ik ben, geloof het of niet, ontzettend tevreden met Windows en heb eigenlijk nooit problemen. In de regel ook nooit last van virussen, spyware of andere kutzooi. Zelfs niet van de software die het dient tegen te houden. Als je weet wat je doet en de juiste software gebruikt is er niks aan het handje. Dat dit voor 99% van de rest van de wereld wel geldt is jammer.
    (natuurlijk begrijp ik dat je juist hier op doelt. Dat retards veilig een PC kunnen gebruiken en iedere p0rn / warez site bezoeken die men maar wil. Maar goed, je kunt je dan ook afvragen of dat met marktaandeel te maken heeft en dergelijke. Maar dat doet er ff niet toe, sowieso niet voor mijn situatie.)

Ik heb er toen niet voor gekozen, simpelweg wegens het feit dat mijn studie en later ook werk Windows eist/vraagt (net hoe je het wil zien. Ik vind het geen nadeel. Windows Server 2003 is heerlijk). Daarnaast is het toch net niet handig wanneer ik werk voor school en/of virtualisatie van Windows of iets dergelijks. Ook heb ik teveel Windows based software die never nooit op een Apple gaat werken. Bootcamp is hiervoor leuk, maar het je weet nooit zeker of je niet tegen problemen aanloopt. Daarnaast zou ik teveel moeten uitzoeken (of je het nu wil of niet, het is een ander systeem) en ik zit in m'n laatste jaar... dus8). Wellicht dat ik ooit uit intresse een Mac Mini of Ibook ofzo aanschaf. Maar een Apple biedt mij momenteel te weinig voordelen, al blijft het ontzettend gave hardware - dat is iets dat zeker is.

Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  20. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap inderdaad ook niet helemaal waarom je zou overstappen naar Apple, ik heb nog nooit last gehad van een virus oid, en af een toe spyware filteren is binnen 5 minuten gepiept, dus vind ik ook niet erg. Verder zijn de meeste programma's in de eerste plaats voor windows geschreven, dus werken ze vaker. Enige voordeel van een Mac vind ik eigenlijk dat films/muziek/foto's er zo makkelijk mee bekeken/geluisterd/bewerkt kunnen worden.

Voor het uiterlijk betaal je ook gewoon, als je 200,- aan het uiterlijk van een niet mac computer uitgeeft, kan je er ook wel een prachtig apparaat van maken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina