Daarvoor is de Ipod te groot geworden. Apple zou stom zijn om Itunes niet uit te brengen voor Windows. Of dit nou is om de Ipod aan te sturen of meer te kunnen verkopen via de Itunes store al dan niet zonder Ipod. Ik denk dat de markt van de Zune momenteel te klein is, tho het een mooi device is. Mijn vader heeft er een en het werkt allemaal prima. Niks mis mee.
ff offtopic: betreft de Apple store. Ik heb een tijdje terug flink wat informatie ingewonnen voor een mogelijke aanschaf van een Macbook. Heb op verschillende locaties (zelfs in de V.S.) met een Apple kunnen spelen. De besturing hiervan valt nog aardig tegen als je alleen Windows gebruikt
. Probeer de laatste tijd ook meer te snoepen van het 'andere' kamp, door bijvoorbeeld (ik zeg maar iets) Ubuntu te installeren / Live te draaien (erg tof!).
Waar ik echter gruwelijk van baal is de semi-arrogante houding van de hele Apple scene. Of dit nu online is of in de winkel "Windows is kut, en Apple is met alles beter" of op mijn vraag hoe ik Windows goed kon virtualiseren: "Meneer, waarom heeft u Windows uberhaupt nodig". Ik ben, geloof het of niet,
ontzettend tevreden met Windows en heb eigenlijk nooit problemen. In de regel ook nooit last van virussen, spyware of andere kutzooi. Zelfs niet van de software die het dient tegen te houden. Als je weet wat je doet en de juiste software gebruikt is er niks aan het handje. Dat dit voor 99% van de rest van de wereld wel geldt is jammer.
(natuurlijk begrijp ik dat je juist hier op doelt. Dat retards veilig een PC kunnen gebruiken en iedere p0rn / warez site bezoeken die men maar wil. Maar goed, je kunt je dan ook afvragen of dat met marktaandeel te maken heeft en dergelijke. Maar dat doet er ff niet toe, sowieso niet voor mijn situatie.)
Ik heb er toen niet voor gekozen, simpelweg wegens het feit dat mijn studie en later ook werk Windows eist/vraagt (net hoe je het wil zien. Ik vind het geen nadeel. Windows Server 2003 is heerlijk). Daarnaast is het toch net niet handig wanneer ik werk voor school en/of virtualisatie van Windows of iets dergelijks. Ook heb ik teveel Windows based software die never nooit op een Apple gaat werken. Bootcamp is hiervoor leuk, maar het je weet nooit zeker of je niet tegen problemen aanloopt. Daarnaast zou ik teveel moeten uitzoeken (of je het nu wil of niet, het is een ander systeem) en ik zit in m'n laatste jaar... dus
. Wellicht dat ik ooit uit intresse een Mac Mini of Ibook ofzo aanschaf. Maar een Apple biedt mij momenteel te weinig voordelen, al blijft het ontzettend gave hardware - dat is iets dat zeker is.
Klik om te vergroten...