1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple Ipod

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Freddy Xbox, 4 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je de tweede genratie nano hebt en die krast zo erg bij jou dan doe je echt wat fout hoor! Stop je hem in de zak waar ook je sleutels inzitten ofzo? Zoals rivanov al aangaf was de eerste generatie erg slecht bestand tegen krassen, maar bij de tweede generatie (de vrolijke kleurtjes) moet je echt je best doen. Hier is verder ook niets aan te doen. Volgens mij verlies je de kleur als je gaat polijsten namelijk.
     
  2. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    De tweede generatie Nano is zeker moeilijk te bekrassen. Alleen het Apple logo op de achterzijde krast wel. Dat is het enige. Bij de eerste generatie Nano kun je de achterzijde wel behandelen met Brasso. Als je het goed doet , verdwijnen de meeste krassen.
     
  3. Joost

    Joost Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    weet hier iemand hoe je ipod touch aan kunt sluiten op je xbox360 zodat je deze muziek gewoon via je xbox kan luisteren ? hij ziet hem niet automatisch ?
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik krijg mijn Touch ook niet werkende op m'n 360. Heb net even gegoogled. Het wordt (nog) niet ondersteund, helaas!
     
  5. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga vanavond maar eens even proberen om mn iPhone te updaten naar firmware 1.1.3. Schijnt een piece of cake te zijn, dus hopelijk kunnen we vanavond "wiebelen".
     
  6. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer we Films, TV-series en videoclips kunnen verwachten in de Nederlanse ITunes Store? Ik zit wel eens wat rond te neuzen in de Amerikaans of Engelse ITunes Store en daar zijn ze al een aantal maanden te koop.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het wordt stilletjes aan tijd voor een 2de deel van dit topic... dus is er iemand die zich geroepen voelt om een mooie startpost te maken?
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Er moet dan wel eigenlijk een mooie eerste startpost komen met alle huidige modellen inclusief plaatjes :)
     
  9. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er sinds gisteren ook een, maar die gaat terug.

    Wat eenbout geluid hebben die dingen zeg. Afgeknepen dynamiekloze brei komt eruit.

    Duidelijk geval van "best verkopenden is niet perse de beste"
     
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Kut geluid? Een afgeknepen brei?

    Heb je niet toevallig een klote oortelefoontje?

    Misschien is dat ding verrot, dat kan. Maar een iPod geluid is absoluut niet slechter dan eender andere draagbaar apparaat, dat is onzin.
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zo, heb een eventjes een kleine startpost gemaakt voor het 2de deel. Nu nog wachten tot we hier een 1500 posts zitten (voor er maar eventjes een rond getal van te maken) :+. Misschien dat er ondertussen me nog wat dingen te binne schieten om in de startpost te zetten.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Dat is nonsens, het is al eens gebleken uit een onderzoek dat ergens in de mp3-speler thread staat en ook uit eigen ervaringen weet ik dat het geluid uit de ipod minder is dan uit verschillende andere spelers.
     
  13. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja onderzoek, onderzoek, hier heb ik nog een onderzoek voor je:
    http://www.diskidee.nl/2005/03/04/feest-voor-oren-en-ogen/5700/

    We zouden zelfs meer durven zeggen: het is een van de betere, zo niet de beste die je voor geld kunt kopen.

    Onderzoeken zijn allemaal subjectieve rommel. Het enige waar het om draait is de geluids-processing-unit en die is bij Apple echt niet minder. Daar zijn ze zelfs bijna heer en meester in.

    Als je gewoon 192bit mp3s hebt en ik heb dan nog van die in-ear oordopjes van 70 euro, dan valt er niks op aan te merken. Desnoods pas je Equilizer een beetje aan.

    Nu zeg ik niet dat een iPod het beste is of beter, ik heb ook zo'n Zen liggen en dat is ook uitstekend geluid, zelfs de meerdere goedkope MP3-spelers van 1Gig of minder doen nog best goed, hoewel je daar wel 't verschil begint te merken.

    Dat je nou als audiofiel zegt, nou volgens mij komen die 20kHz geluidjes niet helemaal zuiver door à la. Maar om het af te doen als kut geluid, dat slaat gewoon nergens op.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  14. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk juist dat de iPod sublieme geluid heeft.
    Ligt inderdaad aan de dopjes! Die standaard bij de iPod zitten, is echt niets voor mij.
    Heb fijne in-ear van Sennheiser, en daar ben ik bijzonder tevreden over!
    Je kan ook je mp3's instellen met equalizer voor extra geluiden op de stijl van muziek...
     
  15. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een redelijk goede AKG hoofdtelefoon en redelijk wat verstand van audio.........en wat ik hoor klinkt mij definitie loos.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik zal jullie wel nooit kunnen overtuigen, maar ik heb mijn Ipod vergeleken met mijn Cowon Iaudio D2, zelfde track, zelfde dopjes ( zowel met BOSE In-Ear [100 eu] en Sennheiser in-ear), standaard settings (dus geen gecheat met equalizers) en uit de Ipod kwam gewoon een zwakker, minder vol en zuiver geluid dan uit de Cowon.
     
  17. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn zat tests waar (slechte) geluidskwaliteit van de Ipod naar voren komt. Helaas ontdekte ik die vandaag pas.

    Denk dat veel jongere mensen ook echt een beetje gehersenspoeld zijn met MP3 en niet echt meer in staat zijn om nuances in geluidskwaliteit op te merken. (oei oei.........geen flame)
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb zelf een Ipod Nano (eerste generatie), maar toen ik hem kocht wist ik al dat er betere op de markt waren. Echter waren er toen nog maar weinig deftige mp3 speler met flash geheugen voor een deftig prijsje en ik had hem dringend nodig en niet echt veel zin om onderzoek te doen dus ben ik gewoon voor een Ipod gegaan.

    En ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben (en ik gebruik ook nog is gewoon de standaard Ipod oortjes). Ik weet dat er betere zijn en ik heb zelfs al beter gehad, maar ik ben gewoon geen audiofiel en wat de Ipod later horen is voor mij goed genoeg. Maar het is inderdaad wel algemeen bekend (bij de mensen die wat onderzoek doen bij het aankopen van een mp:cool: dat de Ipod zeker niet het beste is dat er is.
     
  19. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een speler met beter geluid en redelijk betaalbaar?
     
  20. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Nou het is gewoon waar! Ik heb een Nano gehad 2 gig en nu een schitterende Touch 16 gig. Als ik hem aansluit in de auto op mijn autoradio klinkt hij geweldig maar als ik mijne duurdere Shure in-ear dopjes eraan hang dan kom je wel van een koude kermis thuis!

    Ook vind ik de voorgeprogrameerde EQ's erg belabberd. Geef mij maar een EQ die je zelf kunt instellen. Ik heb zelf ook een X5 van iAudio gehad en een D2 en die klinken naar mijn mening het allermooist. Dus als ik mijn muziek wil luisteren via doppen dan wint de iPod het bij lange na niet.

    Dat vind ik eigenlijk het enige echte nadeel van de ipod, dat je niet zelf je EQ kan instellen en dat je perse met iTunes moet werken. Verder uitstekend stukje techniek\o/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina