1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [gb]Apple / Mac [Deel 10][/gb]
    [​IMG]

    [gb]Informatie[/gb]
    Apple Inc. is een Amerikaans elektronicabedrijf dat op 1 april 1976 is opgericht (toen als Apple Computer, Inc.) door Steve Jobs, Ronald Wayne en Steve Wozniak. Op 3 januari 1977 besloot Apple dat een geregistreerde bedrijfsvorm meer zekerheid en veiligheid bood. Het Inc. verwijst naar de bedrijfsvorm, Incorporated, een Amerikaanse bedrijfsvorm, vergelijkbaar met een N.V. Het bedrijf is gevestigd in Cupertino, Californië.

    [​IMG]

    [gb]Hardware (laatste update 9 mei 2011)[/gb]

    [​IMG]
    iMac, een alles-in-één desktopcomputer waarbij de computer is samengevoegd met het beeldscherm.

    [​IMG]
    Mac Mini, een compacte en goedkopere Mac om nieuwe gebruikers (m.n. 'switchers') te laten proeven van Mac OS X.

    [​IMG]
    Mac Pro, Krachtigste mac, volledig zelf samenstelbaar, vooral gebruikt door professionals.​

    [​IMG]
    Apple MacBook, de opvolger van de iBook.

    [​IMG]
    MacBook Pro, de opvolger van de PowerBook.

    [​IMG]
    Apple MacBook Air, tot 2011 de dunste laptop geweest.​

    [gb]Vorige deeltjes[/gb]

    [gb]Overig[/gb]
    Deze startpost ga ik nog aanvullen maar ik ga nu naar m'n bed. Morgen weer werken :)
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
  3. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Net even met CleanMyMac m'n Mac schoongemaakt. Alleen heb ik volgens mij wat verkeerde dingen verwijderd. Zo werken sites als Youtube, Hotmail en Imageshack niet meer correct. Bij Youtube staat alles onder elkaar in zo'n 'Times New Roman' lettertype, bij hotmail kan ik niets meer aanklikken en wanneer ik een screenshot wil uploaden ervan bij Imageshack kan ik niet op browse klikken. Wat heb ik verwijderd?

    EDIT: Hmm, het ligt aan Google Chrome, want Firefox geeft geen problemen.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2011
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    @ Rivanov

    Heb even een vraag voor je. Ik heb net een extra 2TB schijf in mn mac Pro gezet, geformatteerd gepartioneert etc. Ik lees veel dat het goed is om bij je tweede HDD die je niet als opstart hdd gebruikt naderhand de journaling uit te zetten omdat het overbodig is en omdat het je hdd vertraagd. De schijf wordt voornamelijk voor media opslag gebruikt en een deel als extra backup.

    Wat zou jij aanraden en is het echt zo dat journaling je hdd zo vertraagd dat het opweegt het uit te zetten?

    Alvast thx :thumbs:
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Kort maar krachtig:

     
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Even een vraagje betreft de nieuwste Mac mini, zou deze goed gebruikt kunnen worden als volwaardige imac met een cinema display ( die er al is )? Of boet je veel snelheid in ?
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ligt er aan wat voor werkzaamheden je wilt verrichten op de Mini :)
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Onderschat de Mini niet. Kan 8GB geheugen in, dus het is alles behalve behelpen. Ik zou alleen even wachten. Want de i5/i7 versie kan nooit meer lang op zich laten wachten.
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan wacht ik nog even, het is namelijk wel voor photoshop / beeldbewerking.

    Edit; is het trouwens niet mogelijk om met je macbook pro een 1080p file te streamen ( bedraad ) naar je media speler? Met mijn imac had ik hier nooit problemen mee, maar via de macbook haperen films ;-(
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2011
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik vind de Magic Mouse echt een vreselijk ding zeg. Probeer er nu alweer een week aan te wennen maar dat ding ligt gewoon super kut in de hand..
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Moet normaal gezien geen probleem zijn. Welke software gebruik je?
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb hem nu ook een tijdje, en vind hem juist heel fijn werken. Nou zit ik ook geen uren achtereen op de iMac. Eerst had ik mijn hele hand erop liggen, maar nu alleen wijs en middelvinger en de duim aan de zijkant. Misschien is anders proberen vast gehouden?

    Ik ga wel proberen om de gliders van mijn Razor erop te krijgen zodat hij nog gladder beweegt. (icm Razor destructor muismat).
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vind het een hele fijne muis.
    Helaas werkt de muis bij sommige programma's behoorlijk bagger :mad:

    Gebruik de Magic Mouse samen met de Magic Trackpad :9
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb precies hetzelfde. Had er 2 gekocht en binnen een maand alweer verkocht. Ik heb af en toe een beetje plakkerige vingers/zweethanden en dan is de MagicMouse echt niet handig.

    Ik zweer bij de M705 en de Perfomance Mouse MX.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mee eens! Mijn Logitech G9 gaat niet weg.
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik had de ontvanger van m'n Logitech muis in de Mac gestopt, maar het signaal kwam niet helemaal lekker door, waarschijnlijk omdat de USB aansluiting aan de achterzijde zit..
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Raar, ook hier heb ik geen last van. (Bij mijn vorige muis, een Logitech) Zit er geen stofje in/op de lens?
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nu doet ie 't opeens wel goed 8) Maar goed, beter! Die Magic Mouse is het gewoon niet voor mij. Krijg vooral last van m'n duim..
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon via het netwerk (Samba) naar mijn media speler, geen verdere software geïnstalleerd. Via mijn Imac werkte het altijd wel, gek genoeg via mijn macbook niet ...
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb bij de bureaublad instellingen ingesteld dat ie m'n wallpapers moet afwisselen en in willekeurige volgorde, maar hier ben ik echt niet tevreden over. Hij laat er een stuk of 10, misschien 15, heel vaak zien en de andere 60 zowat nooit. Is dit op te lossen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina