1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit bedoelde ik :thumbs:

2. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Thnx! Ik denk dat ik voor de Intel 320 ga, kan ik gewoon zonder probleem dan mijn HD nu backuppen op een externe HD, en dan de SSD in me MacBook doen en de back-up erop zetten? :)

3. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Hmm.. Wat klopt er niet? In het venster op de voorgrond zie je dat er 173,79 GB vrij is. Helemaal onderin zie je in het venster op de achtergrond staat dat er 267,47 GB beschikbaar is.

4. JeePee

JeePee Guest

267,47 - 173,79 = 93,68
    Hij ziet Back-ups dus als vrije ruimte. Moeilijk!

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Heb gister 8GB geheugen besteld voor m'n MacBook Pro (13 inch, mid 2010). Volgende stap wordt een SSD, maar daar moet ik eerst nog wat research voor doen, want daar heb ik de ballen verstand van :+!

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dit weekend m'n Mac mini Server met Snow Leopard Server maar 's upgrade naar Lion Server. :)
    De Mac mini van m'n ouders heb ik al geupgrade, dus dan is het hele huis Lion.

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Backuppen via time machine, vervolgens kun je het beste een kale installatie doen van OSX en tijdens dat process kun je je data en apps terug laten zetten door de time machine. Zou in pakweg een uurtje moeten kunnen.

Voor jou hetzelfde verhaal denk ik. Ga voor de Vertex 2 of Intel 320's. De enige die je ook nog in overwegen zou kunnen nemen is de Kingston V+100.

Check eens het 'SSD in je Apple'-topic op tweakers.

8. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Thnx voor het advies! Had dat topic toevallig gister zelf ook al gevonden. Beetje doorgelezen, maar zoals vaker op GoT staat het bomvol informatie en zie ik door de bomen het bos niet meer :9!
    Vind de oplossing van een Hard Disk Caddy ook wel erg mooie oplossing, heb exact diezelfde van Optibay waar hier in dit topic naar gelinkt werd, voor een tientje gevonden op eBay.
    Maar maar eens uitzoeken welke SSD ik precies wil hebben en wat de beste keus is (wil 120/128GB en max rond de 200 euro)! Zal na m'n research hier nog wel wat advies vragen ;)!
    Twijfel ook nog of ik zelf kan vervangen, of dat ik dat laat doen. Ben niet ze heel technisch, moet nog zien of t geheugen vervangen goed gaat :+!

9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Heb zelf ook de optibay voor €8,- uit Hong Kong gehaald, en deze was binnen 4-5 dagen bezorgd.

Ik zou gewoon kiezen voor de relatief goedkope optie, Vertex 2, en je kunt nog gaan twijfelen over de iets betrouwbaardere opties Kingston en Intel, liggen alle 3 binnen je budget.

Elke SSD heeft zn pro en con, dus je kunt je leven lang blijven twijfelen wat dat betreft. Succes met je zoektocht!

10. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Weet je nog welke verkoper? Want die ik gevonden had is ook uit HongKong/China, maar staat levertijd van 2-3 weken?!
    En als jij al aangeeft dat Kingston en Intel betrouwbaardere SSD's hebben, waarom zou ik dan nog kiezen voor Vertex?
    (het geheugen trouwens dat ik gekocht heb is ook van Kingston, maakt dat nog iets uit, of heeft dat niet veel met elkaar te maken?)

Laatst bewerkt: 23 jul 2011
  11. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Welk geheugen heb je besteld :)?

12. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Geheugen heeft het niets mee te maken.

De Vertex is iets sneller en goedkoper, alleen ze gaan gemiddeld gezien wat vaker stuk. Je ziet meestal dat wanneer ze de eerste maand overleven, dat hij nooit stuk zal gaan. Zorg dus in ieder geval voor een goede backup! (Time Capsule is meer dan prima). Ook is OCZ zeer soepel met de garantie, mocht hij dus stuk gaan, dan krijg je bij MyCom in ieder geval gelijk een nieuwe mee.

Mijn Optibay komt van verkoper Eleseed, maar die verkoopt ze nu ineens niet meer (2 weken later :/).

Edit: De Vertex 2 60GB is overigens volgende week in de aanbieding voor iets van €79,-. Zo lang je hierop geen games installeerd is dit ruim voldoende.

Laatst bewerkt: 23 jul 2011
  13. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Dat wat Froggle jou een week geleden al aanbevolen heeft. Jij nog steeds niks besteld dan :+?

Als de SSD's van Kingston slechts iets minder snel zijn, maar wel minder vaak stuk gaan, kies ik toch liever daarvoor denk ik. En waarom niet de Vertex 3 ipv de 2?
    En die aanbieding is waar, MyCom? Maar vind 60GB toch net iets te weinig, hoewel ik geen games op m'n MacBook speel. Eigenlijk gebruik ik m alleen voor uTorrent, iTunes en iPhoto. Geen idee of ik wel een SSD nodig heb :+!

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Is er een trucje om te vegen tussen pagina's met 1 vinger ??
    Vegen met 2 vingers werkt wel maar dan werkt de optie vegen tussen beeldvul.apps niet.

15. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Peter aragorn is niet zo heel snel met het kopen met spullen volgens mij, heeft ook 3 jaar geduurd voordat hij zijn MB gekocht heeft.

16. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik dacht al dat hij dat was ja :lol:

17. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Er zit een verschil tussen vegen met de Magic Mouse of met een Trackpad. Welke gebruik je?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het gekke is dat het vegen tussen pagina's met de Magic Mouse (1 vinger) en Trackpad (2 vingers) 9 van de 10 keer niet lukt.
    Ik krijg wel een kleine stukje te zien van de vorige of volgende pagina.

Met de overige functies heb ik helemaal geen problemen.

Update.
    Probleem wordt veroorzaakt door Magicprefs !

19. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    niemand???

20. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Ah vandaar. Ik zat al te denken. Met 1 vinger vegen?.. Naja.. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina