Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559

OptiBay voor m'n MacBook Pro besteld. :)
    Dan heb ik een 240GB SSD (momenteel) + 500GB HDD (op de plek van de SuperDrive) erin zitten. :cool:

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb ik recentelijk ook gedaan. Goede zet!:thumbs:

OS + Apps op de SSD en de rest op de 500GB HDD. Retesnel.:cool:

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Al ga ik wel de SSD verplaatsen naar de OptiBay en de HDD op de normale plaats. Betere ventilatie voor de HDD.

Oja, mierenneuk-detail. :cool:

4. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Heb nu ook een paar maanden een SSD in de optibay zitten. SSD heeft geen SMS nodig, die op de plaats van de HDD zit. Werkt verder perfect. Probleem is een beetje dat nu elke andere Mac (of PC) waar je achter zit stront traag is. Maar het is eigenlijk gewoon een must-have in elke MacBook Pro. :cool:

Heb inderdaad ook het SSD icoontje ingesteld. Begon me na een week ook al te ergeren aan dat HDD icoontje op m'n SSD. 8)

Laatst bewerkt: 17 mrt 2012
  5. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11

Heb deze MDP kabel gehaald:
    Belkin F2CD021eb Mini DisplayPort to HDMI Adapter

En deze HDMI kabel:

Multi HDMI Kabel 3D 1.4 - 2 Meter

Lijkt dus goed te zijn?! Toevallig iets van instellingen die nog moeten worden veranderd?

6. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    D.m.v. Alt + F12 of Alt + <volume icon in de menubalk> kun je de in- en uitvoer wijzigen. Mocht het geluid dus alsnog over de interne speaker of koptelefoon gaan kun je dat daarmee wijzigen.

Scherm handshake kun je doen d.m.v. Alt + F2. Zodra je beeld kort knippert is de handshake gelukt. Zo niet, dan zal die waarschijnlijk al goed staan.

7. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Heb via alt+F12 geprobeerd het geluid te veranderen. Echter gaat het geluid nog steeds via de macbook. Ook via Alt+volume icon werkt het niet..

8. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Je zou dus dit ongeveer moeten zien.

Ow wacht effe. Wat voor MacBook Pro heb je? HDMI met audio wordt namelijk pas sinds de Early 2011 ondersteund.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
  9. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Daar kan t aan liggen. MacBook pro is van augustus 2009:mad:!

Maar dan moet dit dus via een extra audiokabel? Welke kan ik hiervoor het beste kopen?

10. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Ja dat is zuur. Alternatief is dan USB > HDMI, maar ik denk dat het dan wel ten koste gaat van de framerate. Of er moet een webshop zijn die HDMI 1.2 + mini-jack > HDMI 1.3 verkoopt, maar dat lijkt me niet.

Edit:
    Dit kan je misschien verder helpen. Mini DisplayPort naar VGA adaptertje ertussen en dan moet het ook werken met toch weinig kabel ertussen. http://www.dealextreme.com/p/vga-ma...le-with-usb-3-5mm-audio-supports-1080p-118020

Heb me aardig in die zooi verdiept, omdat ik hier ook een euvel had dat ik m'n MacBook tussen 2 schermen wilde switchen (monitor op bureau en TV bij m'n bed). Maar er is tegenwoordig genoeg te krijgen.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
  11. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Oke thanks voor de info! Ga het tot nu toe ff zo doen zoals ik het heb. Films kijk ik op mediabox en heb het tot nu toe puur als 'hebbedingetje' gekocht..

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Net met Apple gebeld voor wat advies m.b.t. vervangen van de harde schijf.

Ik moet eerst met de Mac naar een APR toe gaan en die moet dan 'bevestigen' dat ik niet uit m'n nek lul en dan wordt er besloten of de harde schijf vervangen wordt. Hoewel ik het begrijpelijk vind, door de telefoon kun je immers niet horen hoe iemands harde schijf klinkt, heb ik daar niet echt zin in. Zie het alweer gebeuren dat ik al die moeite doe voor niks.

Dus ik ga de Mac maar weer gewoon gebruiken. Eind april begin mei neem ik dan maar Applecare voor het geval dat ie echt naar de klote gaat, hopelijk kan het dan in 1x gemaakt worden.

Een Mac PC koop ik in ieder geval never nooit meer. Je kunt echt geen klote zelf doen aan dat ding, had ik eerder over na moeten denken :mad:

13. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Wat voor Mac heb je? Ik vind dat je juist wel aardig makkelijk overal bij kan. Heb die MacBook Pro van mij zo wat compleet uit elkaar gehad.

14. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.052
    Hackingtoshes ftw :cool:.
    Ik moet over 2 jaar voor mn vervolgopleiding een laptop, en ik zat er dan eigenlijk aan te denken om er een te kopen waar Macos op kan icm Linux en Windows (een hackingtosh dus).
    Maar wat zijn nou eigenlijk de grootste nadelen van een hackingtosh laptop tov een macbook?

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Moet je gewoon even op de site rondkijken. Voor zover ik weet is de hardware support vrij matig maar wanneer je de goede hardware hebt zou het prima moeten werken.

http://www.hackintosh.com/
    Het heet dus ook Hackintosh ;)

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    iMac, mid 2011.
    Never nooit meer.

17. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    @WinterBase: Maak eens een afspraak met de Genius Bar in de Apple Store in Amsterdam. Dan is het probleem zo opgelost. Dat moeten ze namelijk.

18. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    :'-( Lopen zeuren omdat je iets niet zelf kunt vervangen? Dat had je toch van te voren kunnen bedenken! Bespaar je verdere ergernis en ga gewoon naar de winkel om het te laten oplossen..

je hebt waarschijnlijk nog garantie ook dus ik zie het probleem niet 8)

Mijn iMac komt uit eind 2008 en draait nog steeds als een zonnetje en heb eveneens een Macbook uit begin 2009 die ook nog lang niet aan vervanging toe is. Het is een investering die zich terugverdient!

19. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ja daar loop ik over te zeuren, ik houd me als it'ert dagelijks de hele dag bezig met computer hardware/software dus ik vind het vrij irritant dat ik aan m'n eigen PC geen reet zelf kan doen. Dat had ik natuurlijk mezelf een jaar geleden ook kunnen bedenken, maar ik had toen een Apple-bril strak op m'n kop zitten. Overigens ben ik nu niet direct een Apple-hater, ik had alleen voor mezelf beter iets anders kunnen kopen.

20. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn iMac komt uit begin 2009, met toen de snelle ATI-videokaart erin, maar ik moet toegeven dat ik hem een stuk langzamer vind dan voorheen. Waarschijnlijk omdat ik de geheugen van 4gb naar 8gb moet opkrikken. Vooral After Effects begin ik niet aan, want dat is zo traag ! Het is opzich raar, want in het begin had ie daar totaal geen moeite mee. En om nou te zeggen er staat zo veel troep op - ...mhh - valt mee.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina