Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die garantie had je al jaren , alleen moest je een rechtsbijstand verzekering inhuren om daar aanspraak op te maken.

Informatie van Apple.

Alle Apple hardware wordt geleverd met een beperkte garantie van één jaar en tot 90 dagen gratis telefonische ondersteuning.

1 jaar is nu 2 jaar maar de telefonische ondersteuning is nog steeds maximaal 90 dagen en geen dag langer.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Sympathiek, dus je mag kiezen OF je rechstbijstand inschakelen om de garantie te krijgen waar je recht op hebt OF 350 euro aftikken :+

Raar verhaal, snap niet dat mensen dat dan aanschaffen

3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Snap ook niet waarom mensen een dure HDMI-kabel van €100 kopen ;)

De meeste mensen kopen de AppleCare direct bij aankoop omdat niet ze vertellen dat je eigenlijk kunnen wachten tot de laatste dag van de garantieperiode.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik wel , onwetendheid en gladde verkooppraatjes :+

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee man, met Apple Care ben je 3 jaar verzekerd van garantie op je hardware. Die telefonische helpdesk boeit toch helemaal niemand. Je koopt het zodat wanneer er binnen drie jaar iets kapot gaat, het tenminste kosteloos wordt vervangen.

6. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Toch is het belachelijk dat je dan nog eens boven op die hoge prijs van een Mac nog eens €350,- kan dokken voor garantie. Je betaalt de hoofdprijs voor zo'n product, dan verwacht je gewoon dat alles werkt en blijft werken.

Zit schade zoals waterschade (door eigen schuld) er ook bij inbegrepen?

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Haha wat denk je zelf? Tuurlijk niet. :mad:

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Das ook wel logisch want dan zou ik na 2 jaar en 11 maanden mn Macbook in de sloot gooien :+

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Deze afgelopen woensdag overigens binnengekregen.

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje;

Ik ga binnenkort verhuizen, en dan komt mijn iMac boven te staan, maar ik vind het uiterst fijn, hoe ik het hier in m'n zolderkamertje heb, dat ik met een HDMI kabel m'n Mac en Tv aan elkaar heb aangesloten, zodat ik m'n series ook gewoon op die TV kan kijken.

Nou heb ik 10 meter, maar dat gaat niet genoeg zijn om naar m'n Tv toe te gaan. Hoe kan ik dit op een andere manier doen? (Het liefst draadloos)
    Kan dat met Apple Tv, of moet je dan echt van al die diensten gebruik maken? Ik heb ook een Airport Extreme staan, heb ik daar wat aan in dit geval?

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Apple TV. Heb je een iPad of iPhone? Plex installeren op de iMac. Plex app installeren op je iPad. Via de Plex app de video afspelen en middels AirPlay naar je Apple TV streamen.

Laatst bewerkt: 16 jun 2012
  12. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    He,

ff vraagje,

Nu worden standaard mijn movies enzo van mijn hd filmcamera afgespeeld met VLC, hoe kan ik dat veranderen?

En weet iemand een goede app voor het afspelen van al mijn filmcamera filmpjes? ( ik gebruik nu VLC, imovie, en IVI)

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    rechtermuis knop op video file.

> open with other
    > choose program
    > aanvinken, ALTIJD MET DEZE PROGRAMMA openen
    > done.

14. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Rivanov, wij hebben de snelste internet verbinding via Ziggo, echter is deze via Wi-Fi onwijs sloom vergeleken met als je de kabel er aan hangt. Nu hebben we een Sitecom router staan die er al een jaar of 2 staat. Zou het kunnen dat als ik er in plaats van die Sitecom router een Airport Express aan hang dat de snelheid dan verbeterd of valt daar zo een twee drie niks van te zeggen?

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Kan je niks van zeggen zonder dat je een typenummer vermeld. Is het een Wireless N router? Als het dat niet is, dan zal je wel een verschil merken. Is het dan wel, dan zal de Airport Express niks sneller zijn. De gemiddelde snelheid die ik over Wireless-N haal is ~12 mb/s.

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Wat zou je doen:

Apple MacBook Air met 256 GB SSD

of

Apple Macbook Air met 128 GB SSD en dan de 300 euro die je bespaart uitgeven aan 8Gb ram ipv 4 en een externe hardeschijf (usb 3.0)?

Want wat win je het meest door SSD geheugen te hebben? Bij veel muziek, videos en photos zou dat niet zo veel verschil maken denk ik?

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Persoonlijk zou ik meteen kiezen voor 8GB omdat je deze later niet meer uitbreiden.

18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Oké. Kan dat alleen door Apple btw? Is 100 euro.

Maar weet je toevallig ook een antwoord op mijn laatste vraag in m'n vorige post? Waar SSD echt het nuttigst is?

In mijn geval is het zo dat ik veel ruimte wil voor films en muziek, maar wel de voordelen van snel geheugen wil in grotere programma's. Als je die programma's op de SSD installeert, dan neem ik aan dat je veel snelheids winst boekt? (en dan de films en muziek op een externe HDD)

En hoeveel GB zal de nieuwe OS zijn of is Lion?

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Wat voor 'grote' programma's wil je draaien op een 13 inch air? SSD is SSD, 128 of 256, wat wil je op de SSD zetten en wat je wil je via een externe hdd?

Het allerbelangrijkst, waar wil je de air uiteindelijk het meest voor gebruiken?

Laatst bewerkt: 17 jun 2012
  20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Grote programma's was een verkeerde term.

Zoals ik al zei: films en muziek op een externe hdd.
    Op de SSD zal dan de OS staan, een paar games en programma's als word, photoshop, programma's als Reason etc.

De Air wil ik dagelijks gebruiken, gewoon als main computer/laptop. Ik zit binnenkort een half jaar in Polen en dan wil ik een chille laptop hebben die makkelijk mee te nemen is en gewoon fijn werkt. Internet checken, schoolopdrachten, af en toe een game, klein videotje editen, beats maken, dat soort dingen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina