1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Remcomm probeer iedereen van Apple weg te praten :emo:

2. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker wel prima schermen maar vind het toch altijd minder fijn aanvoelen op de een of andere manier. Kwestie van gewenning denk ik.

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ook vet genaaid, nergens is meer de 'oude' iMac te krijgen omdat de nieuwe modellen er aan komen. En kreeg ook te horen dat de studentenkorting via Apple Resellers waarschijnlijk niet meer geldt voor die nieuwe modellen:{

Iemand een idee wanneer Apple de prijzen bekend maakt?

Laatst bewerkt: 2 nov 2012
  4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Iemand die mij met dit probleem kan helpen:

Sinds de laatste 3 dagen moet ik elke keer inloggen - voornamelijk bij calenderAgent - mail , spotify en alle andere programma's met sleutelhanger.

Ik heb al de sleutelhanger EHBO gedaan maar nog steeds vervelende inlog sessies..

R-Y

5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Right, blijf dromen:lol:.
    Ik zou gewoon even op Tweakers kijken voor een Tweedehandse of een winkel binnenlopen, met een beetje geluk hebben ze daar nog wat in het magazijn staan die je voor een leuk prijsje mee kan nemen.

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Idd kijk eens op Tweakers: http://tweakers.net/serie/1211/imac/aanbod/
    En zou een APR (MediaMarkt, aMac enzovoorts) geen 'oude' iMac's meer op vooraad hebben liggen die ze misschien tegen een nette prijs van de hand willen doen?

En de prijzen:

Laatst bewerkt: 3 nov 2012
  7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Geen enkele winkel in NL heeft hem meer liggen, allemaal uitverkocht omdat ze de nieuwe modellen krijgen. Zag dat de nieuwe 27" instapmodel met studentenkorting ongeveer 1750 zou gaan kosten.

Tweedehands producten daar ben ik niet zo van, daar ben ik heel huiverig voor dus geef ik dan liever meer geld uit voor een nieuwe.

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Uiteindelijk toch voor een Mac Mini gegaan. Ben er echt heel blij mee! Ding is super snel en verbaas me echt heel erg over dat al die hardware in zo'n klein apparaatje gaat.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    In een laptop past ook al die hardware he. ;)

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja i know, maar voor een desktop vind ik het echt een super formaat. Bij laptops heb je meer oppervlakte om alles te verwerken ;)

Zijn er nog echt must have apps die ik moet downloaden?

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Hier staan wel wat handige apps om je op weg te helpen:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1470234

Startpost is alleen al een jaar niet geupdated, dus ik zou ook in de laatste paar pagina's eens rondneuzen :).

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe kan ik het automatisch downloaden van Apps in iTunes helemaal uitschakelen op mijn Macbook Pro ?
    Heb de opties al uitgeschakeld in iTunes (Voorkeuren > Store) maar de Apps worden nog steeds gedownload als ik iTunes aanzet.

--
    Macbook alle beschikbare Apps laten downloaden en deze vervolgens weer handmatig verwijderd.
    Zag dat er Apps tussen stonden die ik een maand geleden al een keer had gedownload.
    Alle instellingen gereset.

--
    Dit lijkt nu te werken want de Mac mini download de nieuwe App wel automatisch.
    Muziek en Books worden door de Macbook wel gedownload.

13. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarvoor kan ik goed mijn Thunderbolt aansluiting gebruiken op mijn MacBook Pro. Ik heb geen extern scherm oid. Is er iets dat je dagelijks (kan) gebruiken en waar Thunderbolt geschikt voor is:)? Dataoverdracht via USB sticks of overdracht tussen computers?

Laatst bewerkt: 12 nov 2012
  14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Thunderbolt is combinatie van USB, Ethernet, Video, Audio etc.
    Dus het is multifunctioneel en werkt beide kanten op.

Je kunt er dus een scherm aan hangen middels een Mini Display Port connector. Of je hangt er een Thunderbolt hardeschijf aan voor ultrasnelle bestandsoverdracht. Of beide! :+
    Zie dit filmpje, gaat over Light Peak (Apple noemt het Thunderbolt)

[yt]kidmWiqKzqY[/yt]

15. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe duur is zo'n Thunderbolt hardeschijf dan?

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Paar honderd euro tot paar duizend euro.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Haha sick lekkere prijs. usb 3.0 is echt snel genoeg voor mij. Iemand die remote buddy icm apple remote heeft gebruikt en ook remote buddy icm AJAX remote op de iphone?

18. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb een heel irritant probleem! Ik gebruik al mijn applications in full screen echter heb ik nu best wel vaak dat hij het scherm "deselecteerd" ofzo.

Als ik bijvoorbeeld in Safari zit en een tabbad wil sluiten met CMD + T dan doet hij het dus niet terwijl ik wel gewoon full screen safari open heb. Ik moet dan een keer op klikken en dan kan ik wel gewoon alles gebruiken.

Soms komt zelf op random momenten het dock tevoorschijn als ik dit niet wil. En ik weet dat als je 2 x naar beneden gaat onderaan het scherm dat hij dan automatisch komt. Dat kan het dus niet zijn.

Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft?

Net weer dus. Ik open perongeluk een tabblad met CMD + T en ik wil hem weer verwijderen met CMD + W en dat doet hij dan opeens weer niet. Oh en nog een keer bingo, ik klikte in de twitter app (niet full screen) op een youtube link. Deze opent gewoon in safari full screen in een nieuw tabblad alleen blijft het dock weer onderaan staan.

19. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien bij de instellingen van Safari zelf?

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb twee monitoren, ik wil dan graag op de rechter safari full screen hebben en op de linker staat m'n dock etc dan gewoon open. Maar als ik rechtsboven op die pijltjes van vergroten klik, gaat m'n linker monitor op grijs/donkere kleur. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Wat is trouwens de sneltoets voor een bestand verwijderen? cmd+delete werkt niet :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina