1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, je kan tenminste nog wel zelf je ram etc upgraden. Mocht je accu het begeven, kan je die vervangen.
    Heb zelf een early 2011 en hoef niet zo zeer een retina MBP, zeker niet als alles intern vast gesoldeerd zit. Daarnaast zit er ook een flink prijskaartje aan.

2. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee. Ik verwacht dat uiteindelijk alle Mac's met Retina zullen worden uitgebracht, maar wanneer weet ik niet. Het is maar net wat voor je de Mac gebruikt. Ik kan mij voorstellen dat als je veel met Photoshop etc. werkt je wel het verschil merkt maar voor de rest denk ik niet zo. Ik gebruik mijn Mac vooral voor school en af en toe films kijken maar daar heb ik geen Retina voor nodig:)!

En zoals Cookie ook al zei, de nieuwste Pro is echt super dun en heeft een heel strak model. Misschien is die wel interessant voor je?

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik wil juist geen Pro meer, maar een lichtere en snellere (en toch wel iets dunnere) Air. Daarnaast is de Pro met Retina mij net iets te duur.
    Gebruik mn Mac ook eigenlijk alleen maar om te downloaden. Internetten, mailen, twitter en facebook en al het andere doe ik via mn iPad (met Retina scherm ;)). Ik heb dus ook eigenlijk helemaal geen Retina scherm op mn MacBook nodig. Hoewel...ik ben ook bezig met het aanschaffen van een DSLR en zal dus waarschijnlijk ook wat basis fotobewerkingen in Photoshop/Aperture gaan doen. Maja, dat heeft men ook jarenlang zonder Retina scherm prima gekund ;)!

4. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Exact! Het is meer een luxe probleem volgens mij haha:)! Als je wat lichter en dunner wil moet je voor de Air gaan. Zijn zeker mooie Mac's voor ook een goedkopere prijs:cool:!

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Gaat ook zeker een Air worden, twijfel alleen nog tussen 128GB en 256GB, vind het verschil van €305 erg hoog. Wil sowieso al 8GB er in, dus dat is al €100 extra.

6. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is inderdaad ook veel geld. Je kan ook een externe harde schijf er bij kopen voor +/- €100. Rond deze prijsklasse kan je al harde schijven vinden van 1TB. Heb ik ook voor mijn films & (oudere) afbeeldingen die ik wel wil bewaren maar niet direct nodig heb.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    voor honder euro heb je al een 2TB tegenwoordig en voor een paar tientjes meer een 3TB

8. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ja gaat denk ik de 128GB worden en dan sparen voor een NAS, lijkt me veel handiger. Zou ook fijn zijn icm de Boxee Box die ik heb en dan kan er evt een tweede Boxee Box voor de slaapkamer komen. Binnenkort dus maar eens verdiepen in een NAS. Of is dat iets wat ook met een Time Capsule kan? Of is een NAS dan een goedkopere (en betere?) oplossing?

9. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zo geen idee wat een NAS is/kan haha. Met een Time Capsule worden er automatisch back-ups van je Mac gemaakt:)

10. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Soort van kastje waar je hardeschijven in kan steken, persoonlijke dropbox.

11. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Sinds iTunes 11 heb ik het idee dat de mijn muziek opeens veel slechter klinkt :confused:

Meer mensen hier last van?

PS: daarnaast zie ik dat 'afgespeeld' niet meer wordt bijgewerkt. Na het afspelen van een nummer blijft deze op 0 keer afgespeeld staan.

Laatst bewerkt: 8 dec 2012
  12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    128GB intern is echt krap. Effectief hou je namelijk ook veel minder over. +/- 100GB. Dat is echt niet veel als het je primaire computer is. En continue met externe hardeschijven rondlopen wil je ook niet.

13. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Thanks Riv. Je maakt me weer lekker aan het twijfelen. :+

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een NAS is een externe HDD met een netwerkaansluiting.
    Heb overal in de wereld toegang tot mijn gegevens.
    Upload bijvoorbeeld foto's naar de NAS en thuis kunnen ze deze direct bekijken op de een iPhone/iPad met de App 8player.

Op mijn Mac gebruik ik een externe HDD met USB voor TimeMachine maar mijn MBP doet dit draadloos op de NAS.
    Mijn tv kan films afspelen die op de NAS staan.

1 centrale plek voor bijna al mij data.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De goede NAS systemen ondersteunen ook Time Machine. Zoals QNAP en Synology. Ik raadt mensen vaak de Time Capsule juist af vanwege het feit dat die regelmatig de geest geven. Apparaten worden veel te warm van binnen, en door het vrij gesloten design kan het z'n warmte niet goed kwijt. De AirPort Extreme daarentegen werken altijd prima. Het zijn voornamelijk de Time Capsules die het vaak laten afweten.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Extreme (3th gen) wordt regelmatig behoorlijk heet.
    Zit er aan te denken om de behuizing open te schroeven voor een betere koeling.

17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Is er een manier op mac dat je de bestanden op het bureaublad verbergt? Net zoals dat op Windows kan doormiddel van de rechtermuisknop.

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Euh, welke bestanden? Mijn bureaublad is helemaal schoon!

Harddisks etc kun je uitzetten.

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja die heb ik al al uitgezet, maar mijn bureaublad staat helemaal vol met werk bestanden ik kan daardoor mijn wallpaper niet eens meer zien. :'-( Ik dacht misschien dat er een speciale optie was net als in Windows om die dingen op je bureaublad uit te zetten, want het is nu weekend en als ik naar mijn bureaublad kijk zie ik alleen maar iconen van bestanden... balen! :+

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Aanleren om niet heel je bureaublad vol te gooien met bestanden. Werkt soms ook nog eens vertragend op je Mac.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina