1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Allebei niet :cool:

Als je een wat grotere hand hebt en Logitech muizen gewend bent, dan krijg je geheid kramp van de Magic Mouse, mocht je ook nog van tijd tot tijd een beetje zweet op je vingers krijgen, dan is de Magic Mouse een hell.

Trackpad is leuk, maar eerlijk gezegd is een muis veel beter en handiger. Trackpad werkt net zoals de trackpad op je Macbook pro. Alleen waarom zou je in hemelsnaam een trackpad erbij kopen?

Ga gewoon voor een degelijke Logitech muis en je bent tevreden. Niet alles wat Apple maakt is voor iedereen toegankelijk of efficient in gebruik.

Heb ze allebei gehad en na een maand direct op marktplaats gezet, voor mij waren het ondingen en kon het niet opboxen tegen een Logitech Revoluton, MX of MX705.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ligt aan wat je allemaal op je mac doet natuurlijk, game je wel eens?

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nee gamen niet, gewoon normaal computer gebruik, veel Word en Excel. Gamen doe ik op m'n 360 wel ;) Ik heb nu een goedkope draadloze muis via DealExtreme die qua uiterlijk heel erg op de Magic Mouse lijkt, maar die vertoond wat kuren de laatste tijd daarom zoek ik wat anders. Ik heb ook kleine handen en van zweten achter de computer heb ik geen last van, ik weet niet wat jij doet achter de computer Anubis :+

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Plakkerige vingers dan, misschien komt het door mijn krampachtige gebruik van het Adobe-pakket icm Wacom tablet.

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb nog een vraag: Een maatje van mij ligt in een revalidatiecentrum en hij kan met moeite zijn mac bedienen.
    Mbv de trackpad gaat dit echter al aardig.

Scrollen gaat moeilijk omdat hij niet gemakkelijk met 2 vingers die beweging kan maken. is er nog een andere manier om te kunnne scrollen?

Rechtermuisklik dmv met 2vingers klikken is voor hem bijna niet te doen.
    Ik heb hem al ingesteld op rechtsonderin klikken echter moet je dan echt een klik maken en dat kost hem veel moeite.
    Het zou mooiers zijn dat het ingesteld kon worden op een gewone lichte tap.

6. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Die bovenste aan zetten, dan kan je in bijv. chrome rechts onderin tappen ;)

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ok ik ben benieuwd ga ik straks thuis even proberen :)

8. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Iemand die me kan helpen. Ik heb vrijwel geen programma's aanstaan en toch begint mijn macbook te blazen. Nu zie ik dat mijn CPU behoorlijk in gebruik is door Coreservicesd, zo'n 70 procent, en een PenTabletDriver (Heb een Wacom tablet, maar die staat amper aangeesloten) die standaard 50% inneemt. Wat kan ik hieraan doen?

Moet ik deze twee dingen stopzetten? :eek:

Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  9. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Edit

Laatst bewerkt: 20 dec 2012
  10. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Even een stofzuiger op de ventilatie poort zetten, als dat niet helpt een busje lucht kopen, macbook open maken en de boel schoon blazen.

11. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Computer 101: Gebruik nooit een stofzuiger.

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Niet als je direct boven je hardware gaat hangen wel maar door de ventilatiepoort aan de zijkant van je laptop maakt het niks uit.

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214

Beestje is mooi voor kerst binnen (dinsdag besteld). \o/ Ook mooi €200 bespaard via een TU student linkje.

Laatst bewerkt: 21 dec 2012
  14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bij iemand waar de computer het niet meer deed , ook hij was lekker bezig geweest met een stofzuiger.
    Gaf hem 1 advies , kijk in de stofzak.

Alle jumpers van het moederbord gezogen :lol:

15. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Is het mogelijk in Garageband om de instrumentals of vocals van het ene nummer op een ander nummer te zetten? Dus ik zeg maar wat de instrumentals van een house nummer met de vocals van een 2Pac nummer.

16. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Denk dat jij dit wel weet Rivanov; klopt het dat je bij de nieuwe iMac geen backup USB stick/CD krijgt meegeleverd met daarop OS X?
    Kan me namelijk van mijn MBA herinneren dat ik daar wel zo'n USB stick bij kreeg.

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij zowel de Mac mini als de MBP kreeg ik helemaal niets.

18. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Bedankt voor je antwoord. Mijn MBA is een late 2010, dus zal wel zijn omdat je toen nog geen OS X in de App Store kon downloaden.. denk ik :9.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Klopt. Je kunt deze herinstalleren via de Recovery Partition.

20. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Als ik een bestand van een externe harde schijf naar bijvoorbeeld de Documenten folder in Finder wil knippen/plakken via [CMD + C] -> [ALT + CMD + V] krijg ik de volgende foutmelding?
    Ik krijg dus een rare melding over de Prullenmand, terwijl deze gewoon leeg is..

Laatst bewerkt: 25 dec 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina