1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als ik in een reguliere MacBook Pro 8GB Ram zet en een 256GB SSD zit ik al dik over de prijs van een standaard Retina. Ik lees héél veel academische papers en dan is die crispe text rendering echt fijn. Ik ben daarom ook gegaan voor een iPad destijds ipv Galaxy Tab en dat bevalt geweldig.
    Prijs is niet zo'n discussie, want de universiteit betaalt.

2. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Eind december is m'n Macbook Pro overleden. Hardeschijf was niks meer vanaf te halen en het blijkt ook dat waarschijnlijk mijn moederboord kapot is. Totale schade zou iets van 600 euro zijn. Na 3,5 jaar dus tijd voor een nieuwe :mad:.

Ik zit nu te twijfelen tussen een Air en de Pro Retina. Voor de Pro moet ik wel wat dieper in de buidel tasten maar wat zijn jullie ervaringen met de Air? Last van de weinige aansluitingen die het heeft?

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Als hij verzonden is lijkt het me inderdaad niet dat hij pas over 9 dagen binnen is. :9 Denk dat je hem morgen of dinsdag al kunt verwachten.

Ik denk dat het beste is als je even naar de Amac (of MediaMarkt) in Ehv gaat en het daar persoonlijk uittest. Is een beetje moeilijk zo te zeggen voor welke je moet gaan, we weten bijvoorbeeld onder andere niet welke aansluitingen je nodig hebt/vaak gebruikt.

4. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    M'n zus kwam gisteravond ineens aanzetten met een iPad met Retina display en ik snap nu waar iedereen het over heeft. Het leest echt ontzettend fijn. Toen ik weer terug ging naar mijn iPad 2 merkte ik echt zoveel verschil. Het is dat ik voor thuisgebruik al een Mac Mini heb en voor colleges een iPad + fijn toetsenbord, anders was de verleiding wel heel erg groot om een MBP retina te kopen:eek:

5. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb zelf geen macbook ( of gehad, maar ben wel van plan ) Maar als je zit te twijfelen tussen de air en pro, zou ik zeggen voor welke doeleinden wil je hem gaan gebruiken ?

Air is naar mijn mening voor veel onderweg, en qua flexibiliteit veel makkelijker, je neemt ff snel mee.

Pro daarin tegen is meer voor het serieuzere werk, denk aan zware programma's draaien als photoshop etc.

Als ik zelf de air zou nemen, denk ik dat ik weinig de ipad meer gebruikt. Aangezien de air inpreciepe een Ipad zou kunnen vervangen. Alhoewel een retina scherm in je laptop echt echt echt heel vet is, zelf ga ik niet voor de retina. Het is namelijk IETS te diep in m'n buidel. Maar het is als nog jou eigen keuze dus ik zou als tip meegeven : kijk voor welke doeleinden je hem gaat gebruiken en baseer daarop jou keuze.

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Persoonlijk zou ik gaan voor een Pro omdat ik 13" gewoon te weinig scherm vind om op te werken, ook onderweg.

7. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Heb 3,5 jaar de Macbook Pro 13' gebruikt en uitsluitend voor school (verslagen, Youtube, af en toe filmpje etc.). Niet voor grafisch gebruik ofzo.
    Maar zit nu te kijken naar het opslag geheugen maar waarom zijn deze de laatste jaren niet uitgebreid? Had op mijn huidige een geheugen van 256 maar nu is het standaard geheugen nog maar 128?!

Ga het binnenkort maar eens uitzoeken. Weet niet of ik 500 euro meer wil betalen voor 'alleen' de retina display. Ik maak namelijk toch geen gebruik van Photoshop oid.

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik werk veel met Excel dus is elke cm extra scherm mooi meegenomen :p Maar als jou 13" bevalt en je doet er verder geen zware dingen mee doet dan kan je qua prijs beter gaan voor de Air.

Die 256 zal waarschijnlijk gewoon een normale HDD zijn denk ik? Die 128GB bij de air is een SSD.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee hoor. Het is geen standaard model toch? Dus dan wordt hij verzonden uit China en duurt het gewoon minimaal 9 dagen.

10. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Is idd niet het standaard model, heb een uitbreiding naar 8GB RAM. Daarnaast heb ik naast de MBA ook nog een case besteld en moet de bestelling dus worden samen gevoegd. Dit staat ook bij de traceer pagina:

Please Note: Your items dispatched from different locations and will be merged together before delivery. Once merged, your Order Status will be updated with carrier and tracking information (at latest 48 business hours before your estimated delivery date).

Ben dus bang dat het dus idd gewoon maandag de 21ste blijft. Jammer, want die vrijdag de 18de was ik vrij geweest en had m voor de veiligheid toch maar naar m'n huis adres laten sturen en niet naar m'n werk. Maar kan maybe regelen dat ik de 22ste vrij ben, dus dan komt dat ook wel goed.

Heb trouwens ook vandaag m'n NAS besteld! De Synology DS213 met een 2TB WD Red HDD (speciaal ontwikkelt voor NAS systemen)! Komt op den duur nog een keer 2TB bij, maar voorlopig is 2TB voldoende, huidige media en data is net iets meer dan 1TB, dus kan nog wel ff vooruit.

Laatst bewerkt: 13 jan 2013
  11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wist niet of een NAS iets voor mij was en heb me eerst een Buffalo Linkstation 1TB gekocht.
    Ik zou niet meer zonder kunnen , binnenkort maar eens opzoek gaan naar een Synology NAS.
    Oog is gevallen op de DS213.

12. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Heb oa op aanraden van Delphiki (zie paar pagina's terug) en tips op Tweakers voor de DS213 gekozen. Interface en gebruiksgemak van Synology schijnt ook erg goed te zijn. Ben benieuwd, zal laten weten hoe ie bevalt!

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Kan ook niet meer zonder. Heerlijk fijn apparaatje. :)
    En ruimte gaat hard, mede omdat je steeds meer bewaard. Complete series, films etc. Zelf onlangs ook maar eens flink wat ruimte vrijgemaakt. Heb de DS212+ met 1x 2TB, zou er nog 2TB bij kunnen zetten, maar nog niet heel hard nodig en weet niet of de prijzen ondertussen weer beetje normaal zijn. Heb via USB nog een 2TB eraan hangen waar nog wat op staat van backups en TimeMachine.
    Vooral Sickbeard is fijn voor het automatisch binnenhalen van series.

14. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    MacBook Air 13' of MacBook pro 13'. Prijs is hetzelfde. Alleen heeft de pro een betere processor en meer geheugen. Vind t raar dat de air even duur is. Die is alleen lichter of zie ik dat verkeerd en kan die meer bieden dan die pro? Denk dat ik dan gewoon weer voor een pro kies.

15. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    In de Pro zit geen SSD. Me vriendin heeft haar Macbook Air 13" nu bijna een jaar en dat ding start nog steeds binnen 10 seconden op. Love it!

Momenteel heb ik er ook een SSD van 256GB inzitten. Maar mijn macbook is maar een beetje sneller door geworden. Ik denk dat dit heeft te maken met een oude processor, dat dit niet sneller kan wegschrijven. Is dit ook zo? Of heeft dit met iets anders te maken?

Processor 2 GHz Intel Core 2 Duo
    Geheugen 8 GB 1067 MHz DDR3

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Resolutie van de 13" Air (1440 x 900) is beter dan de 13" Pro (1280x768 ).

17. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    WTF? De iMac van m'n schoonvader (De 21-inch 2,7GHz met upgrade naar 16GB en 1TB Fusion Drive) is zojuist gewoon al verzonden en komt donderdag al aan?! Gewoon eerder dan mijn Air?! Dacht dat van die nieuwe iMac's nog steeds een zeer beperkte voorraad was?
    Hij heeft m dus later besteld (11-01 en ik 09-01) en bestelling is later verzonden (14-01 en mijne 12-01) en toch krijgt hij m eerder (17-01 en ik 21-01)? Komt dat dan echt alleen omdat ik een asseccoire erbij besteld heb? Beide waren geen standaard modelen maar geupgrade versies.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Misschien hadden ze van dat model wel wat voorraad op een distributiecentrum. Who knows. En het kan ook door je additionele accessoire komen.

19. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn 27'' iMac vandaag binnen gekregen :). Wel even wennen aan de grootte 8)

Nu nog mijn bureau opruimen :+

Laatst bewerkt: 15 jan 2013
  20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Twijfel nu welke ik vanavond zal bestellen de DS213 of toch de DS411slim.

Heeft totaal geen zin.
    Heb mijn bureau vorige week verplaatst en alles in de dozen gestopt wat ik niet meer nodig zou hebben.
    1 week later en mijn bureau ligt weer helemaal vol

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina