1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb mijn Air 14 januari besteld. Kreeg 15 januari een sms dat die 16 januari op de stoep zou liggen (vandaag dus). Raar dat die van jou zo lang duurt.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    4 serie is 4bay toch?
    Heb de 12+ en nog maar 1 2TB erin (en nog een oude 2TB externe eraan gehangen). Is denk maar net hoeveel space je wilt. Prijzen zijn ondertussen weer iets gezakt zag ik. Toen ik hem kocht waren 2TB 2x zo duur als een tijd terug. Wellicht dat ik er nog eens een 2de 2TB erin zet, maar nu nog niet echt nodig.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    4x 2,5" met maximaal per bay 1TB :mad:

Gisteren nog maar niet besteld , wilde vandaag eerst even langs de pc-boer voor het prijsverschil tussen 3,5" en 2,5" HDD's

Ga toch maar voor de DS213 met maximaal 2x 4TB.

4. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Nu op m'n nieuwe Air 13'. Wat een genot om weer een snelle en opgeruimde Mac te hebben:D!

Heb even een vraagje. Welke third program is nou het beste voor het overzetten van mijn muziek/apps/foto's van iPhone/iPad naar Mac? Als ik namelijk met iTunes ga synchroniseren ben ik alles kwijt.

Laatst bewerkt: 16 jan 2013
  5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor foto's en filmpjes kan je fotolader gebruiken , deze is standaard aanwezig op de Mac.

6. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Oke chill. Contacten zijn al overgezet via iCloud:).

Ik heb eind juli een Time machine back-up gemaakt van mijn Pro. Daar staat dus nog al m'n muziek etc op. Is het mogelijk specifieke bestanden alleen over te zetten of moet je gelijk alles overzetten? Hoef namelijk al die meuk van downloads etc. niet te hebben.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zijn muziek staat op mijn externe hdd en NAS.
    Ik bewaar zo weinig mogelijk op de hdd van mijn Mac.
    --
    iTunes vraagje.
    Steeds als ik iTunes opstart krijg je de volgende melding in beeld.

Is er een manier om deze irritant weg te krijgen want ik wordt er gestoord van.
    Heb het album al een keer helemaal verwijderd en toen voor gedownload uit de Cloud maar krijg de melding nog steeds.

---
    Moet niet langer twijfelen en heb me net de DS213 besteld.
    Als alles meezit dan heb ik heb hem morgen in huis.

8. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    \o/ m'n bestelstatus is gewijzigd! Vandaag komt (eindelijk) m'n MacBook Air, samenvoegen van de bestelling heeft me dus drie dagen gekost. Baal nou wel dat ik de hele dag moet werken :+. Gelukkig is vriendin vrij om m in ontvangst te nemen ;)!

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wat duurde het initialiseren van de 2TB WB HDD toch lang :mad:

Helaas 1 probleempje tegen gekomen , 1 van de schroefjes draaide ik dwars door de bracket om het schroefdraad in de hdd niet helemaal goed was.
    Vanavond een mooi plekje zoeken voor de NAS , van het weekend alle data van mijn 2 externe hdd's overzetten en dan kunnen die 2 ook van het bureau.

Twijfel of ik de 2TB HDD van de Lacie in de DS213 zal stoppen , ben namelijk bang dat ik de hele behuizing van de Lacie moet slopen.

Dat had ik laatst ook.
    Omdat er niemand thuis was heb ik een paar uurtjes moeten meenemen.
    Pakket achter gelaten op de keukentafel en toen meteen naar het werk gereden.
    Toen maar hopen dat er geen storingen binnen kwamen en snel weer naar huis kon.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Had zelf eens een externe LaCie met voeding. Kreeg die niet normaal open en voeding was gesneuveld, dus opengesloopt. Nu een externe HD met voeding gewoon via USB aan de Synology gehangen.

11. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Zo eerste bericht vanaf m'n nieuwe MacBook Air! Heerlijk ding, wat een snelheid _O_! Nou nog ff bezig met alle programma's weer te installeren enzo en zometeen ook maar eens met m'n NAS aan de slag!

Vriendin was gelukkig vandaag thuis om m aan te nemen, anders had ik tot dinsdag moeten wachten :eek:! En ben om half 5 al naar huis gegaan :+!

EDIT: WTF?! M'n NAS heeft m'n wifi gesloopt, kan dat?? Sinds ik de NAS heb aangezet heb ik geen WiFi meer?? Of ja, ik heb wel wifi, signaal is gewoon sterk en MacBook iPhone en iPad zijn ook connected, maar ik kan geen pagina's laden. Heb de NAS al uitgezet en internetkabel daarvan uitgetrokken, ook modem meerdere keren uit en aan gezet, maar niks helpt??! PLEH!

EDIT 2: Goed, stekker van modem 2 minuten uit stopcontact gehad en toen weer aangezet en nou doet het het eindelijk weer. Maar durf nou niet weer m'n NAS aan te sluiten. Zou toch raar zijn als het daardoor komt? Hoe zou dat kunnen, als dat uberhaupt kan?

EDIT 3: Ok, nou is de NAS opnieuw aangesloten, staat ie aan en werkt internet nog steeds. Alleen nou vind ie via find.synology.com de NAS niet? Kan dat komen omdat de NAS met een kabel is verbonden met de modem en mijn MacBook Air via Wifi? Als dat zo is heb ik een probleem, want kan de Air niet ook met een kabel verbinden en ik kan ook de installatie cd niet gebruiken....PLEH!

Laatst bewerkt: 18 jan 2013
  12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vond gisteren mijn nieuwe NAS op deze manier ook niet.
    Ik wist ook niet welke ip-adres de NAS van mijn Extreme had gekregen omdat Apple de Logs uit de software heeft verwijderd :mad:
    Kreeg gelukkig een ingeving want op mijn iPad staat de app Net Master HD.
    Kan met deze App zien welke apparaten er verbonden zijn met de Extreme en wat hun ip-adressen zijn.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb je een display op de NAS waarop je het IP adres kunt zien? Anders een IP scanner je netwerk laten scannen. Of heeft Synology geen app die je NAS herkend?

Had nou gewoon een QNAP NAS gekocht, dan had ik je tenminste kunnen helpen. :+

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    fuk QNAP :+

Nee , je synology kan je wifi niet slopen

ja synology heeft een app die je diskstation detecteert in je lan

en wtf heb je voor brakke router die je wifi van je lan scheid? Heb je dat zelf expres gedaan?

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  16. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Prijzige app, maar als dat de oplossing voor mijn probleem kan zijn, dan maar eens over nadenken.

Weet ik veel, ik ben een über n00b op dat gebied :+! Heb gewoon de standaard modem die ik van Online kreeg, meer niet. Ik weet hoe die aan en uit moet en that's it ;). En welke app bedoel je? Ik heb zojuist DS Finder, Photo, Video, Cam, File en Audio gedownload uit de app store. En wat moet ik dan via die app doen? Ik moet toch nou juist nog eerst helemaal de NAS de eerste keer instellen enzo?
    Pff, ik heb m nog niet eens aan de praat en heb nou al t idee dat dit te lastig voor mij is, wat een n00b ben ik toch ook :9!

EDIT: Hmz, vaag. Toenstraks dus echt tig keer geprobeerd, niet kunnen vinden, probeer ik t nou toch nog maar een keer, vindt ie m wel?! Naja, maar eens zien of t instellen me gaat lukken :+!

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wat Synology betreft ben ik ook een grote n00b , ken de Buffalo NAS door en door.
    Na een beetje puzzelen de NAS eindelijk zichtbaar gekregen op mijn iOS apparaten , heb nu direct toegang met de 8player App.

Morgen maar verder puzzelen want ik krijg steeds een fout melding als ik een map met daarin weer mapjes naar de DS213 wel kopieeren.
    Moet de mapjes eerst aanmaken op de Synology ?

18. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Zullen we anders met z'n tweeën ff een Synology topic openen ;)? En dan kan Delphiki daar mooi een bookmark voor maken :+

EDIT: Installatie was eitje, kwam zelfs ik doorheen :+! Hij is nu het volume aan het aanmaken, maar dat gaat idd wel eeeerg langzaam zeg, dus dat zie ik morgenochtend dan wel weer.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ben je 'm in RAID-1 aan het zetten?

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan , sleep de bestanden via finder rechtsreeks naar de DS213.
    Merkte dat ik al 116GB aan foto's heb 8)

Volgens Synologie kan het volume aanmaken wel 5 uur duren.
    Mijn 2TB begon om 20:00 en toen ik rond toen ik 5,5 uur later even keek stond de teller nog maar op 72%

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina