1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik kijk op YT altijd 720 of 1080p filmpjes.

Laatste dagen duurt het erg lang voordat hij overgaat op HD als ik deze keus maak bij kwaliteitskeuze bij het filmpje zelf.

Het heeft niks met het laden er van te maken maar puur met het omschakelen.

Waar kan dit aan liggen?

2. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zijn er mensen die naast een MBP ook nog een iMac (of Mac Mini/Pro) en een iPad hebben? Ik heb namelijk een Mini en een iPad, maar mijn iPad (die ik dan gebruik icm een toetsenbord) werkt soms toch niet helemaal perfect als ik tijdens colleges wil aantekeningen wil typen. Hierdoor zit ik aan de aanschaf van een MBP (of eventueel Air) te denken, maar aan de andere kant denk ik dat het een beetje overkill is omdat ik thuis ook mijn Mini heb als werkcomputer. Iemand ervaringen met deze keuze?

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dus je wil 1000+ uitgeven aan een laptop die je eigenlijk alleen maar wil aanschafen voor het typen van aantekeningen tijdens colleges omdat een iPad incl. toetsenbord niet helemaal perfect werkt? :+

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Doe mijn dagelijkse dingen op een Mac mini (medio 2011).
    Voor onderweg (buitenkant) heb ik een iPad3 + Bluetooth keyboard en als ik hier in Nederland ben maak ik gebruik van een MBP Pro 13,1" (2012).

Werk begonnen op de MBP kan ik door de Cloud afmaken op de Mac mini of iPad.

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Voor mijn iPhone moet ik nu een Apple ID maken om Apps te kunnen downloaden in de store. Nu wilde ik met Paypal betalen maar dit kan blijkbaar niet in Nederland. Kan het kwaad als ik mij aanmeld via de Amerikaanse ID om daar met Paypal te betalen? Heb geen zin om een kaart van 15,- te kopen waar ik toch misschien 5 euro van gebruik.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Click&Buy account?
    Werkt prima bij mij.

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Niet echt betrouwbaar toch? Staan op internet veel negatieve berichten over.

8. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    nooit problemen gehad met click n buy, gebruik het echt al jaren

9. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Click n Buy is echt een hel, vooral de klantenservice is om te huilen. Als er niks mis gaat is het prima, maar zodra je hulp nodig hebt kun je beter meteen je account stopzetten.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Precies! En zelfs dat stopzetten gaat verkeerd. Ik heb 2 jaar terug al laten weten dat mn rekeningnummer nog gekoppeld is met een oud account. Nog steeds niks terug. Account laten verwijderen door hun, kan nu dus geen nieuwe maken omdat mn rekeningnummer in gebruik is...

11. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik zit in precies dezelfde situatie. Ik kan niet meer inloggen op mijn oude en dat bevalt mij totaal niet, omdat mijn rekeningnummer eraan is gekoppeld.

Laatst weer geprobeerd om Click n Buy het account te laten verwijderen, maar ze helpen je gewoon niet. Heb ze ook een keer gebeld, maar toen kreeg ik een paki aan de lijn die totaal geen engels sprak.

Gewoon lekker een Credit Card aanvragen bij je bank! Later heb je die toch ooit nodig..

Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Jaren zonder problemen gebruikt maar heb vorige maand toch maar besloten om C&B helemaal stop te zetten.
    Het heeft wat moeite gekost om C&B stop te zetten want ze moesten eerst van Apple een bevestiging hebben dat ik hun geen geld schuldig was :confused:

C&B is nu aan geen enkele bedrijf gekoppeld maar definitief het account verwijderen is mij nog steeds niet gelukt.

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, dat is helaas vaak een gedoe, overal voor moeten registreren, maar je account niet kunnen verwijderen (of ongewenst toch op de mailing gezet worden waar je niet meer van af komt).

Anyway, viel me net op dat Preview app helemaal niet zo goed met PDF om kam gaan. Maakt sommige pagina's veel lelijker dan nodig (font wordt veel lichter, rare vlakken bij schaduweffecten in afbeeldingen etc). Weet nu iig dat het aan Preview app ligt, aangezien het goed weergegeven wordt in Acrobat Pro (op OSX en Win7). Heb er wel tich exports (voor niets) voor gemaakt, maar goed. :+

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Matrixx (en de anderen die een Retina hebben) wat is jouw oordeel over Retina MBP? Is het het geld waard?

15. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik wil een document in Word 2011 beveiligen met een wachtwoord.

Dacht dat dit ging via Extra -> Document beveiligen.

Maar ik kan vervolgens het document gewoon openen zonder wachtwoord.

16. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33

Ik heb de 13 inch rMbp, stock versie en dik tevreden! Man wat is een ssd snel en wat is dat retina scherm een juweeltje! Internetten erop is een waar genot, niet met safari maar met de Nightly web browser zeker wel! Top dat er praktisch dagelijk updates voor zijn zodat het navigeren op internet vloeiend gaat. Hopelijk komt Apple zelf met een fatsoenlijke fix voor het trage browsen probleem onder hun Safari. Maar afgezien van dat is het een fantastisch en degelijk apparaat:)

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb het even getest via deze link en bij mij werkt hij gewoon gelijk.
    Ik sluit het net opgeslagen bestand, ga naar Finder naar de Documenten folder, en als ik hem dan wil openemen moet ik direct het wachtwoord invoeren.

http://www.techpraveen.com/2010/11/password-protect-a-microsoft-word-2011-document.html

18. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ai, gewetensvraag.

Ik heb niet voor mijn MBP betaald. :+ Zelf zou ik zeer terughoudend zijn om meer dan 2K uit te geven aan een laptop.

Desondanks, topapparaat! Hij is dun, licht en het scherm is onovertroffen. Retina is voor mij (veel papers lezen, fotografie als hobby) zeker een groot selling point. Vooralsnog ben ik ook kwa power zeer tevreden en als ingenieur draai ik wel wat zwaardere programma's.
    In de meest recente Mac OS update is een of andere fan-bug opgelost; hij is nu stiller dan stil.

Is het het geld waard? Tja, wat is je alternatief, waarmee vergelijk je het?

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Aanschaf zou voornamelijk bedoeld zijn voor m'n vervolgstudie waar ik waarschijnlijk ook veel wetenschappelijke literatuur zal moeten lezen. Hoe ervaar jij websites bezoeken en applicaties gebruiken die nog niet voor retina gebruik zijn geoptimaliseerd?

Waar ik het mee vergelijk is een Air of een MBP. Ik wil geen windows laptop omdat ik OS X gewoon heel fijn vind werken (plus design van macbooks bevalt me ook heel erg en ik ben wel iemand die daar op let :+).

Voor de mensen die Mac OS gebruiken, ik kwam iets heel tofs tegen op tweakers wat je met bureaublad kan doen, dit idee:

Songweergave iTunes

Tijd en datum

Reminders list

Laatst bewerkt: 14 apr 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina