Spudger heb ik niet gebruik want dat is ook niet echt nodig. De connector van de accu heb ik niet verwijderd en de connector van de HDD kan je er gewoon met je vingers uittrekken. De schroefdraaiers kan je ook bij een winkel kopen waar ze telefoons repareren of bij de Turk op de markt.
Top! Bedankt voor de info, ga ik ze zo even bestellen en maandag langs de winkel voor de schroevendraaiers. Ik zoek wel even naar een guide hoe ik de SSD en ram precies moet vervangen.
Er zijn talloze manieren om dit te doen, hoe heb jij het gedaan? Kan het zijn dat ik ergens had gevonden dat je ook gewoon de blanco SSD kunt opstarten en dan op die manier installeren?
Ben ik de enige die Yosemite best lelijk vind? Heb niks op OSX tegen maar dit ziet er niet uit. http://tweakers.net/video/9293/os-x-1010-yosemite-preview.html
Ik vond eerst iOS 7 ook niet mooi, dat was wennen en nu vind ik het prachtig. Yosemite zet deze stijl voort in OS X en ik vind het juist super mooi! Morgen op een aparte partitie de beta installeren
Ik vind het wel in dezelfde lijn als ios 7. Grappig is dat ik al een paar jaar Helvetica Neue als font gebruik ;-) Iemand anders opgemerkt dat de tweakers computer onder GEDEELD een DEVSLET stond? Slet van de devs hahahahaha
Ik vind Yosemite op zich wel mooi maar ik Mavericks er ook nog steeds mooi uitzien. Ik gebruik nu Alfred als vervanging van Spotlight, juist omdat die zo mooi groot in het midden van het scherm tevoorschijn komt. Die is met Yosemite dus niet meer nodig .
Ik heb eerst Maverick gedownload uit de App Store en toen de installatie geannuleerd. Vervolgens een 16GB usb-stick in de Mac gedrukt. Terminal opgestart en daar het volgende commando ingevoerd. sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/naam van je usb stick --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app --nointeraction Je kan ook de MBP opstarten (Alt ingedrukt houden) met een lege SSD en dan Maverick downloaden.
Vraagje! Is er iemand hier die een LCD cable van een Macbook pro 13" 2011 kan vervangen? Scherm van mijn vriendin wordt de hele tijd blauw. Het ligt niet aan de videokaart wat een extern beeldscherm doet ie prima. Ook het gewone scherm is soms gewoon goed. Of heeft iemand een linkje waar staat hoe je dit zelf kan doen? Thanks!
Ik heb even een random model genomen van de Macbook. Bij stap 14 gaat de display kabel los. https://www.ifixit.com/Guide/MacBook Pro 13-Inch Unibody Late 2011 Display Replacement/7653 /Edit: Maar dan moet je hem natuurlijk nog van het scherm zelf los zien te halen. Dat staat er dan weer niet inderdaad.
Sinds een paar dagen Yosemite op mijn MBP en de beta is behoorlijk stabiel want ik ben nog geen gekke dingen tegengekomen. Zou graag zien dat Apple ook iOS8 voor het publiek beschikbaar zou maken en zou ik alle functies kunnen proberen.
Ik zoek een avi naar .iso of dvd converter. Heb een filmpje in AVI wat ik op dvd wilt zetten. iDVD geeft groen beeld.
Lijkt me wel ja. Heb zelf verder geen ervaring met beta's voor OS X. Ook deze van Yosemite heb ik even overgeslagen ondanks dat ie publiekelijk was. Denk dat @Rivanov het precieze antwoord wel weet.