1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thnx, ik was blijkbaar verkeerd aan het kijken. Die optie staat weer op een andere plek.. Dacht dat 'reachable at' en rescue adressen hetzelfde waren :p Daar staat inderdaad nog die 'ajmk', heb hem als rescue verwijderd en nu kan ik hem wel als ID instellen :p
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Als je je foto's in de Foto's app hebt staan, en je wil een afbeelding uploaden, wat is dan de handigste manier?
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    uploaden naar wat?
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    O ja websites bijv imgur. In die upload box kan ik dan volgens mij niet bij mijn foto's in de Foto's app komen.
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Gebruik je de app van imgur? Of via website? Via app zou gewoon moeten werken. Op die blauwe '+knop' drukken en je zou meteen je photo library moeten zien. Afgelopen jaar heeft de imgur app blijkbaar speciaal hiervoor een update gehad. Sowieso altijd apps gebruiken voor dat soort dingen, de mobiele website is meestal niet geoptimaliseerd voor dit soort dingen.

    Mocht je de imgur app gebruiken, en het uploaden op een of andere manier toch niet lukt, kun je de volgende third-party apps proberen:
    - Pocketgur
    - Imgapp

    Ik kan het niet voor je nachecken omdat ik zelf (nog) geen iPhone heb. Op iPad werkt het gewoon via de app.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ah oké ik gebruik zo veel mogelijk safari, nu dus ook. Thanks.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Iemand die AppleTV icm Apple Music gebruikt? Ik ben overgegaan op Spotify omdat dat handig is met smart tv of ps4, maar die apps zijn brakker dan ik gisteren was.

    Plus die mobiele app van Apple Music is 100x fijner dan gare Spotify. Wil wel 180 voor AppleTV neertellen om die shit op m'n tv te krijgen, maar dan moet het wel een beetje chill zijn.
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Even een vraagje, ik heb met mijn vriendin een gedeelde agenda met mijn activiteiten en zei heeft ook een gedeelde agenda met haar activiteiten. Nu kan ik mijn werk rooster via Ical als abonnement in mijn telefoon staan. Echter wordt deze niet opgepikt door iCloud waardoor mijn vriendin deze niet ziet, mijn ipad niet en ook iCloud op de PC niet. Graag zou ik deze agenda in iCloud hebben zodat die op al onze apparaten automatisch update. Bij andere agenda's is dit een kwestie van naar Agenda's gaan -> info desbetreffende agenda -> delen met.... Echter kan ik bij een abonnement alleen het kleurtje veranderen. Weet iemand een oplossing?

    [​IMG]
     
  9. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik gebruik de laatste tijd wat vaker de torrents / newsgroepen op mijn macbook. Ik werk altijd al zonder enige vorm van protectie (McAfee/Norton/adware/spyware etc) maar begin me nu wel af te vragen of het ook niet voor mac gebruikers langzamerhand tijd wordt om toch iets van bescherming op je Apple computer te zetten... Apple gebruikers onder ons wat doen jullie!?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik download tegenwoordig alles via mijn Synology NAS en daarop draait een virus scanner.
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik gebruik niks.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Hebben jullie MacBook gebruikers ook dat je computer langzaam word als de accu zo goed als leeg is? Ik heb hem nu bijvoorbeeld op 21 mins resterend en hij word dan met name browsen op internet traag. Ik gebruik de Beta van El Capitan (10.11.4), ben wel benieuwd hoe jullie MacBook het doet bij een accu die bijna leeg is... ?!
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Zelfde ervaring op productie.
     
  14. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Wat bedoel je?
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat de huidige laatste niet-beta versie hetzelfde probleem heeft.
     
  16. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ok thx, laat maar gauw een update daarvoor komen!
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb de laatste tijd op mijn MBP een issue met trippend beeld. Dit komt voor als ik Google Maps open, na het invoeren van een adres (in Safari of Firefox). Ook wel eens gehad bij een site als Skoften, toen steeds bij dezelfde video, maar daar heb ik nu geen last meer van. Als ik de browser sluit is het weg. Video's kijken (vanaf HD of NAS) geeft ook geen problemen. Wat kan het zijn? Lijkt me sterk dat Google m'n beeld laat flippen om adblock plugin ofzo.

    [​IMG]

    Edit:
    Probleem met de 2e GPU wat door Apple is erkend. Binnenkort is langs eens service punt gaan en hopen dat het kosteloos vervangen wordt.

    Late edit:
    MBP inmiddels terug. Moederboard kosteloos vervangen.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2016
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Kijk ik nou scheef, of kun je in die native Foto's app niet resizen? :confused:

    Googelen verwijst me naar Voorvertoning, maar hallo, dit moet toch in die Foto's app gewoon mogelijk zijn? :$

    Edit: Overigens, ben benieuwd wat er met die MacBook line-up gaat gebeuren. Hoop op een mooie opvolger van die rMB in 13". Beste gooien ze de Air dan meteen buiten, zodat die rMB zich op prijs moet onderscheiden van rMBP's. Jup jup, als ze die mofo in 13" gooien is het instabuy.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2016
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind het nu ook een beetje vreemde line-up. Ze mogen van mij ook wel weer met een meer betaalbare 15" komen. Die is nu 220 euro ofzo, terwijl die lange tijd terug rond de 1800 ofzo zat. Niet dat ik een nieuwe nodig heb, maar mocht ik ooit weer eens wat willen, dan zou ik nog niet weten wat ik zou nemen. Dan is de 15" voor eenvoudig thuis gebruik te duur en 13" me toch wat te klein.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Eenvoudig thuis gebruik, daar heb je toch tablets voor? ;-)

    Zoniet, dan maak je dedicated gebruik van je laptop als main. Problem solved. ;-)
     

Deel Deze Pagina