1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    De gewone consumer heeft Apple gemaakt hoe ze nu zijn. Na de iPhone en iPad, die iedereen heeft. Daar maken ze de meeste winst uit. De computers zijn tegenwoordig maar bijzaak geworden.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Fok dit. Ben verliefd op een Microsoft os based computer.

    Surface Studio.... Bye bye Apple. ;-)

    Ik wil dat ding serieus hebben.
     
    Grave vindt dit leuk.
  3. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Waaaauw, had de prijzen nog niet eens gezien. Bizar! Whaaaat the fuck. Instapmodel met 350 euro verhoogd ofzo?
     
  4. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    iPhone 7 oortjes passen niet eens in de nieuwe macbooks whahahahaha en je telefoon opladen is er ook niet meer bij.

    Dus naast die 2k betaal je ook weer tientallen euros extra voor snoertjes die je weer mee moet sleuren elke keer. Niet eens een HDMI poort op een "pro" model, weet je hoe vaak ik die op werk gebruik en ben vast niet de enige.

    Die gasten daar zijn helemaal de weg kwijt. Ben echt zwaar teleurgesteld
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Jep dit vind ik ook minder. Als ze nou die adaptertjes/kabeltjes erbij gaven, oké, maar zelfs dat niet?
    Valt me ook tegen dat die 13" touch bar versie meteen duurder is. En als je dan zonder touch bar kiest lever je weer flink in op specs :F:

    Van de andere kant, vind windows maar kut. Erger me elke dag aan os, lompigheid, drivers/updates gezeik, etc.. Alles in sync met mijn andere Apple apparaten is ook wel erg handig. hmmmmm moet me nog eens goed gaan bedenken.
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Mooie reactie @Tweakers. Amen!

    De value-for-money van Apple producten is gewoon al een paar jaar aan het inzakken. De prijzen gaan omhoog (iPhones waren vroeger goedkoper dan de nieuwste modellen) terwijl je met die eerste iPhones en iPads een revolutionair product kocht. Nu krijg je nog steeds een fantastisch product met geweldig design, maar de concurrent heeft ook niet stilgezeten en daar liggen producten die erg vergelijkbaar zijn voor de helft van het geld.

    Dat is an sich allemaal zo erg niet, maar die hogere prijzen (in absolute zin) zijn wel echt een probleem (imho). 800 euro voor een telefoon. 2700 voor een laptop. Ik durf dit niet eens meer naar guldens om te rekenen! Je kunt er over kissebissen of het het waard is, maar er is gewoon een (hele grote) groep mensen die zich dit niet kan veroorloven. En tech producten, en zeker telefoons en laptops, hebben gewoon een grote groep gebruikers nodig en een gezond eco systeem. En dat komt straks in gevaar als de groep die dit allemaal nog kan betalen te klein wordt.

    Het is nu misschien moeilijk te geloven, maar Apple (en de Mac) heeft jarenlang in de marge gezeten met een niche OS dat op sterven na dood was qua marktaandeel... Die tijden kunnen zo terug komen als ze niet oppassen.
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ik ga er mijn 12" MB iig niet voor inruilen
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nu nog naar guldens omrekenen slaat sowieso nergens meer op.
    Maar goed, best leuk zo een touch bar, maar 2700 euro gaat me echt te ver. De laatste jaren is het al flink duurder geworden en het wordt alleen maar erger.
    Met die 4 USB-C of Thunderbolt poorten kom je wel een eind, maar, adapters kopen...
    Ben geen fan van hun 'poort-beleid'. Een iPhone zonder 3,5mm jack is voor mij een no-go en blijf dan voorlopig bij m'n 6s.
    Een Macbook met maar 1 poort (12" dacht ik), is ook geen succes. Doe maar wat dikker met variatie aan poorten, ipv zo dun mogelijk en alles eruit halen.
    Hoop dat m'n 2011 MBP nog een tijdje blijft werken, anders zal ik niet snel een waardig vervangen kunnen aanschaffen. Betaal je een vermogen voor een laptop en kun je hem niet eens meer uitbreiden (of via Apple voor factor 10).

    Moet wel zeggen dat ik geshocked ben van die Surface prijzen. Al die Windows fanboys en Apple haters liepen lang te bitchen en nu is MS ook bezig met gelijkwaardig ogende producten voor een dito erg hoog bedrag.
    Maar zolang we als consument blijven kopen, blijven de bedrijven daar gebruik van maken.

    Ach, als ik eindejaarsloterij win koop ik wel een nieuwe MBP. Alleen is de kans zo enorm klein... :p
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ga denk ik voor een MB Pro 13" 2015 model. Hopelijk wordt die nog wat goedkoper.
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Vier USB-C poorten voor....wat? Om dikte te verminderen?

    Dat zou echt een prima design keuze zijn geweest voor een MacBook Air. Maar niet voor een Pro! Voor werk wil je mobiel zijn en niet drie verschillende adapters en dongels meenemen.

    Op Apple.com kun je al een usb-c-sd-card reader kopen voor 49 dollar. :lol:
     
    AnubisNefer en Alexknl vinden dit leuk.
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wat een ongelooflijk gepruts zeg.

    Ik koop lekker niks van deze reeks. Hoop dat de verkopen blijvend stagneren. Zal ze op andere gedachten mogelijk brengen.

    Dit is gewoon gekkenhuis.
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wel jammer overigens dat hoop hardware nog niet is geüpdatet.
    En het LG panel in plaats van een mooi Cinema Display, dat koopt toch bijna niemand bij Apple? Dan kun je voor minder genoeg andere leuke panels kopen.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    misschien dat ik toch mijn 12" MB inwissel voor de 13" MBP zonder touch bar :oops:

    is toch meer future proof qua specs, hoef niet zo veel meer in te leveren op mobiliteit, en ik hoef er nauwelijks wat op bij te leggen

    :whistle:

    edit: besteld en ook maar meteen iphone 7 glossy zwart bij gedaan :')
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2016
  14. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Heb nu al een tijd last van witte lijnen in mijn Macbook scherm. Steeds op dezelfde plek en vooral bij donkere achtergronden. Bij tekstverwerkers etc nergens last van. Iemand een idee wat ik hiermee moet doen? Op Google vind ik alleen info over helemaal kapotte schermen, maar dat lijkt hier nog niet het geval (hoop ik).
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat kan de videokaart/output zijn of de kabel naar het scherm bij de scharnier. Bij het open en dicht doen kan daar een knik/scheur in komen. Maar een defect in het scherm kan ook natuurlijk. Niet laten vallen I guess?

    Probeer je Macbook eens aan te sluiten op een externe beeldscherm en check of het dan ook zo is, maar probeer ook eens zonder accu direct op de adapter...
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Mijn MacBook Pro 2009 gaat al veel langer mee dan ik had gedacht. Nog nooit problemen mee gehad maar ik hoor nu geregeld een tik. Vraag me af wat dit kan zijn. Gebeurt om de paar minuten maar soms hoor ik het uren niet.
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb hem herstart en nu lijkt het alsof het weg is. Vreemd... :+
     
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Dat is volgens mij de remedie voor 9 van de 10 problemen...
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ik ging er vanuit dat je dat al had geprobeerd. 8)
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Mijn Macbook Pro medio 2009 heeft nogal moeite met 60fps filmpjes op youtube. Haperen enorm.
    Als ik echter bij activiteitenweergave kijk worden de CPU en het geheugen niet zwaar belast.
    Iemand een idee waar dit aan ligt?
     

Deel Deze Pagina