Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

1. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.606
    Fiasco vindt dit leuk.
  2. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.756
    Witte rand werkt contrast-verlagend. Apart.

Wel cool dat ze terug gaan naar de roots. Die kleuren + witte rand doet me erg denken aan 1999.

lwn vindt dit leuk.
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja ziet er cool uit. Maar waarom 24"..:'-( Goedkoper uiteraard, dus meer een instapmodel ofzo. Maar qua specs wel prima verder

4. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.606
    Specs zijn dikke prima inderdaad. Verwacht wordt dat later dit jaar een soort iMac Pro model komt in 27" en dan de kleuren silver/spacegrey zoals ook bij de iPad Air vs iPad Pro lijn. Wellicht ook nog met een betere M2(?) chip, maar goed, dat is nog koffiedik kijken en die zal dan ook een stuk prijziger zijn dan deze 24".

5. Reckuuza

Reckuuza #GROTETIETENVOLMELK

Leuk Bevonden:
    18.836
    na mn hele leven mn face in de arie van windows en de bijbehorende laptops te hebben gestoken dacht ik doe eens gek, haal m eruit en koop een macbook air m4 met blacked friday. altijd de macbooks qua design peak gevonden, er kan gewoon niets tegenop. voor de midnight blue gegaan, amazing kleur, fingerprints een stuk minder.

de afgelopen tijd weet ik niet zo goed wat ik heb meegemaakt. dit ding is stil, fanless en tovert gewoon moeiteloos op het scherm wat ik wil. 500 brave tabs open, stremiotje, whatever, het maakt m allemaal geen fuck uit. ding is dun, licht, easy in gebruik, love it so far. waarbij mn vorige lappie (huawei, my bad) inmiddels na het opstarten opsteeg en op ontploffen stond heeft de air 0 problemen. en ohja. die batterijduur. kan er gewoon 8 uurtjes moeiteloos zonder opladen mee rondpoepen. echt genuinely impressed. het is allemaal zo smooth. de notch qua design blijft alleen imo zwaar onnodig.

altijd zwaar afkeer gehad tegen apple maar dit overtreft alles. moest natuurlijk wel zwaar wennen aan de os. like waarom kan ik niet instant vensters minimaliseren als ik opnieuw op een icon klik in de dockbar en zie ik geen voorvertoningen van de geopende vensters wanneer ik met m'n muis over een dock icon beweeg, kan ik niet easy met makkelijkere toetsencombo's meerdere geopende vensters naast elkaar opsplitsen, kan ik geen files knippen en plakken ipv kopieren in finder (?? noob here). ook moet ik de capslocktoets iets langer ingedrukt houden om een hoofdletter tevoorschijn te toveren (waarom hebben ze daar in godsnaam een delay opgeknald), ja dat gaan we natuurlijk niet doen he. dus ook maar opgelost met een script.

vind verder de nieuwste os, tahoe, ook wel een dingetje. alles is meer rounded en dat liquid glass..not a fan of it. like hier kan verder mijn autistische brein bijvoorbeeld ook niet zo goed mee om:

ook de launchpad is met tahoe verdwenen, gelukkig wel weer te fixen met een third party app (launchOS).

omdat ik natuurlijk toch wel ergens een windows slet blijf heb ik met een zooi third party apps de boel toch enigszins windows laten doen aanvoelen, volgende apps zijn daarbij wel aanraders en erbij imo sws random app aanraders:

- click2minimize
    - rectangle
    - cleanshot
    - shottr
    - topnotch
    - boringnotch
    - linearmouse
    - dropover (knippen plakken yeey)
    - clocker
    - calendr
    - alttab
    - eqmaq
    - iina (veel beter dan quicktime imo)

al met al zie ik mezelf eig niet meer zo snel teruggaan naar windows. dit was mn community review

RemcoM en Fiasco vinden dit leuk.
  6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6.020
    wanneer iphone

7. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    10.541
    En ook helemaal zelf gekocht zonder @RemcoM dat is ook al top gedaan

8. Reckuuza

Reckuuza #GROTETIETENVOLMELK

Leuk Bevonden:
    18.836
    ik moet zeggen dat ik remcom meerdere malen om advies heb gevraagd maar die man heeft me kkhard geghost

9. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    10.541
    Fak Remco

Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.317
    Begrijpelijk wel

RemcoM, Yerewn en Reckuuza vinden dit leuk.
  11. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.393
    Bah

Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina