1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb een probleempje met mijn MagicMouse.

    M'n MacBook vind via bluetooth wel de MagicMouse maar hij verbind er niet meer mee opeens?! Hij blijft constant verbinding zoeken. Batterijen verwisselen, MagicMouse aan/uit zetten, verwijderen en nieuwe verbinding tot stand brengen; het werkt allemaal niet!

    :'-(
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Magic Mouse maakt toevalig geen verbinding met een andere Mac in huis ?
    Gebruik hier namelijk de Magic voor zowel mijn Mac mini als MBP.
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Is maar een Mac in het huis. Vanmiddag functioneerde het nog gewoon.
     
  4. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Moest mezelf in de Apple Store net echt tegen houden om geen rMBP te kopen. Wetende dat er binnen niet al te lange tijd nieuwe komen.

    Iemand al wat sappige roddels over de nieuwe generatie MacBook Pro's?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik maak hevig gebruik van mijn kalender en To-Do list die opgeslagen zijn in de Exchange Account van mijn universitair emailadres. Echter, iedere keer als ik Calender open heb staan en ik vink een Reminder af in de Reminder App, dan geeft de Calender app een error dat hij de server niet kan updaten. Dat is gruwelijk irritant, iemand hier ervaring mee?
     
  7. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ik ben geabonneerd op mijn schoolrooster via iCal. Maar alle 'events' (lessen) worden automatisch verwijderd zodra ze al zijn geweest. Dit wil ik niet. Ik heb dit al gelezen, maar zowel bij iCal als Agenda op mijn iPhone (waarmee hij hem ook synchroniseert) zie ik nergens een optie staan in de trant van 'verwijder events ouder dan <...>'. Kijk ik verkeerd? Afgelopen twee jaren geen last van gehad.

    EDIT:// Het is op magische wijze opgelost. Zal wel aan het abonnement hebben gelegen.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Even een vraagje aan de techboys hier.
    Sinds een maandje of 3 ben ik in bezit van de 27" iMac 3,4Ghz i7 met GTX 680MX videokaart, 1TB fusion drive en 24gb werkgeheugen (geleverd met 8, uitgebreid met 16gb)
    Ik heb op het netwerk mijn oude macbook zitten (begin 2008, mountain lion) en een epson printer.
    Op het moment dat deze apparaten opduiken in het gedeeld venster van de finder dan kan ik met mijn macbook zowel de iMac als de printer benaderen maar zodra ik met de iMac mijn macbook of printer wil benaderen dan verdwijnt de finder even en komt dan weer terug (lijkt op een reboot)
    Ik kan dus de apparaten niet benaderen vanuit mijn iMac, en daarnaast stoppen alle finder processen op dat moment.
    Als ik dus bijv. bestanden aan het kopieren ben stopt hij daar mee en gaat hier niet mee verder, dit proces moet dus ook opnieuw beginnen.
    Alle apparaten draaien de laatste updates en heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
    Kan zo gauw ook niet op google hier iets over vinden, misschien dat iemand hier er iets van weet en wat ik moet doen? begint best vervelend te worden als ik mijn macbook niet kan benaderen voor files.
     
  9. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Iemand al wat meer nieuws gehoord over de nieuwe mbp?!
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  11. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Volgens dit artikel op Nu.nl zou het 15 oktober moeten zijn als het nog dit jaar gaat gebeuren..
     
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    heeeee wtf, nieuwe iMacs met haswell! Wanneeeeeer komen die klote MacBooks nou?!? hahaha
     
  13. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    22oktober!
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Mijn Magic Mouse verliest om de zoveel minuten verbinding met mijn Macbook Pro. De batterijen zijn net opgeladen en er staat ook 100% bij. Toch valt de verbinding steeds weg en moet ik opnieuw verbinding maken.

    Iemand een oplossing?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mana potion?
     
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Als ik een backup wil maken van iPhoto, hoef ik dan alleen maar het iPhoto-bibliotheek bestand te backuppen?
     
  17. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Heb nu al een tijdje een SSD in mijn Mac zetten en ben nooit echt helemaal verbaasd geweest over de snelheid van het opstarten en afsluiten. Is dit een normale snelheid? Ik heb destijds alle zooi van de HDD op de SSD (256GB) gezet. Zou de laptop er veel sneller van worden als ik een clean-install doe?

    [​IMG]
     
  19. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Hi. Mijn ouders hebben een 64GB iPad die na iOS 7 het geheugen steeds opslokt terwijl we er niets extra's opzetten. Apps verwijderen werkt niet want na twee seconden staat vrij geheugen weer op 0 bytes. Iemand een oplossing want nu sluiten apps zich af omdat het geheugen 'vol' zit.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat staat er bij ,
    Instellingen > Algemeen > Gebruik.

    Bij Gebruik kan je zien welke KB/MB/GB zien wat een app verbruikt.
     

Deel Deze Pagina