1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn VC Overclocken, omdat Apple ze standaard underclocked zodat ze minder hitten geven. Maar hoe zou ik dat doen? Ik heb een witte iMac 20 inch met een ATI Radeon X1600. En is dat slim om te doen?
     
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Overclocken lijkt me een beetje nutteloos, als je echt wilt gamen had je geen Mac gekocht (imo). Daarnaast is echt niet een verschil van 25%, maar meer wat in de marge. Je zult in een game misschien 1-3 fps meer halen. Daarnaast mis je natuurlijk een stukje controle die je in Windows/Bios wel zou hebben met hoeveel volt je door de kaart jaagt, dat je de airflow/koeling aanpast, etc.
     
  3. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    had ik er even bij moeten zeggen, Ik gebruik bootcamp op mijn computer. dus ik ben ook van plan om PC games te gaan draaien.
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Een imac overklokken? 8) Ja lijkt me verstandig om dat te doen. Alles in een imac zit dicht opelkaar gepakt om het passend te maken in zo'n kleine omhuizing. Apple heeft ook door dat het dan niet te warm moet worden binnenin, dus lijkt me niet zo verstandig om dan em te gaan overklokken zodat alles veel warmer binnenin wordt en wat bereik je ermee? 5% winst wat je niet gaat merken?

    Maar dat moet jezelf beslissen natuurlijk.
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad... overclocken is meer voor een PC met zo'n grote lelijke kast.
     
  6. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je altijd bij programma's zoals VirtualPC ook de OSX CD nodig? De Windows CD is geen probleem, en het programma ook niet.. O-)
     
  7. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb besloten mijn VC maar niet te overclocken, alles doedt het gewoon goed.

    Anyway, Ik heb laast mijn 2x 1 gig Mem geupgrade naar 2x 2 gig mem. alleen mijn computer geeft aan dat ik 3 gig mem heb(de PC, Op de Mac zegt ie gewoon 2x 2 gig) Is dit een probleem? Sinds PCs gebruik maken van een wisselbestand en ik wil niet dat het wisselbestand onodig wordt gebruikt.
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dit omdat je PC 64 bits windows moet hebben, om 4 gig te zien.
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
  10. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik wil even jullie mening, hoe groot is de kans dat in januari de nieuwe Imac's worden aangekondigd? En dan bedoel ik echt een hardware matige update, zonder een nieuw design. Het design is best nieuw toch?

    De nieuwe Nano's en Macbook's zijn uit, dus tijd voor de nieuwe Imac's? Apple heeft gemeld niet met een nieuwe Apple Hardware te komen de rest van 2008.

    http://www.tuaw.com/2008/11/04/apple-no-more-new-hardware-in-2008/

    Ook zijn er veel geruchten rondom de nieuwe Quad-Core Imac's.

    http://www.macblogz.com/2008/11/19/quad-core-imacs-in-january-snow-leopard-drops-in-q1-of-2009/

    Een paar mogelijkheden die kunnen zitten in de nieuwe Imac's:

    - Nieuwe Intel chips komen uit aan het einde van dit jaar.
    - Apple gaat waarschijnlijk firewire eruit halen, en er komt misschien USB 3 voor terug?
    - DDR3 RAM
    - Betere HDD"S
    - Nieuwe led display in verband met de zuinigheid.
    - Blu-ray ondersteuning nu de HD-DVD zo goed als weg is.

    - Nieuwe Intel Quad Core mobile qx9300

    http://www.intel.com/products/processor/core2xe/mobile/index.htm

    Het is natuurlijk voor een groot deel Macworld 2009 afwachten. Maar ik zou toch graag jullie mening willen horen hierover.

    :)
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, het betekent alleen dat je geen HDCP beveiligde films kunt afspelen op je beamer. Dit kan het geval zijn wanneer je via de iTunes store (of een andere online faciliteit) films koopt. Voor 99% van de mensen is er nog niets aan de hand ;).

    In combinatie met een Blu-Ray Drive/HD-DVD kan het voor meer problemen zorgen...
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kans is inderdaad aanwezig dat er in januari een hardware update voor de iMac komt.
    Voor de Cinema Displays en Mac Pro's zijn de geruchten stuk sterken, maar voor de iMac zou het ook wel eens kunnen. Design wordt denk niet veranderd. Wellicht dat processor en graka wat verbeteren en mogelijk ram/hdd.

    http://buyersguide.macrumors.com/
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Er komen zeker binnenkort snellere imacs. De nieuwe Nehalem processors zijn er al dus die gaan er zeker in komen. Maar ik geloof dat macworld in januari meer voor de professionele markt altijd was, dus Mac Pro etc, maar wie weet komt er ook een snellere imac al, zou me ook niks verbazen.

    Sneller ram, zou best kunnen voor de imac. Een zekerheid voor de Mac Pro iedergeval. Betere hdd's nee, naja misschien stoppen ze er een optie in voor een flash hdd, maar dan betaal je er ook voor!

    Led displays zou kunnen, maar dan zie ik de 24" imac duurder worden. Ook al heeft de 24" imac nu een veel beter scherm dan de 20" al heeft.

    Blu-ray, niet aannemelijk. Komt wel, maar zeker het eerste half jaar nog niet als je af mag gaan op de opmerkingen die Steve gemaakt heeft dat hij nog niet zo blij is met blu-ray door licensies etc. Dus reken er maar niet op.
     
  14. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Maar het is interessant om te wachten? Ik wil al een hele lange tijd de overstap maken naar de Mac, maar ik wil niet nu een Imac kopen van 999 als er straks in januari al weer de nieuwe serie uit komt. Dan wacht ik wel iets langer, en ga ik meteen voor de 24 inch. Wat zijn de prijzen meestal bij een nieuwe Imac release? Veel duurder dan de dan vorige generatie?
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Prijzen zijn 9 op de 10 keer hetzelfde als de laatste generatie. Alleen bij drastische veranderingen kan het veranderen, maar apple maakt het zo dat het steeds hetzelfde kost. Dus sneller voor dezelfde prijs.

    Is het het waard? Ja hoe nodig heb je je nieuwe computer.
     
  16. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijg net mailtje van Apple dat er deze vrijdag een eenmalige aanbiedingsdag is. Ben benieuwd wat ze allemaal in de aanbieding gooien.
     
  17. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de Store is weer dicht! Ik ben benieuwd of ik bij een mooie aanbieding (lees: goedkoper dan met Surfspot) morgen mijn eerste MacBook ga bestellen!
     
  18. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Logisch, ze zijn aan het updaten voor morgen. Ik ben benieuwd wat er allemaal in de aanbieding is.

    Hier nog een leuk artikel:

    Apple to offer some amazing retail deals on black friday/

    Ik vind zelf dit stukje erg leuk!

    en deze!

    :lol:

    /Edit

    De US store is wel online
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  19. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist ook wel dat het voor de aanbiedingen was hoor.

    Ennieweej, ik ga zo mijn MacBook bestellen \o/
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het valt allemaal reuze mee. Zo'n grote aanbiedingen staan er nu ook weer niet bij..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina