1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel zeg maar de info die je van iTunes haalt, als je een nummer echt wilt kopen, die overnemen en op je gedownloaden nummers zetten.

    En mijn tweede vraag, wat houden deze opties in:
    [​IMG]
     
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, hij kan de informatie alleen maar overnemen als je een cd zelf importeert. Voor het andere zijn wel programma's, maar daarvoor moet je maar even googlen (ik weet zo 123 niet hoe ze heten..).

    De opties die jij aangeeft leken mij redelijk voor zichzelf te spreken.
    Equalizer (je kunt aangeven dat elk nummer een eigen equalizer instelling heeft).
    Geluidsnormalisatie haalt het verschil in volume tussen 2 nummers weg.
    Aaneensluitend afspelen is handig bij nummers die in elkaar overlopen (geen gat meer).
    Onderdeel van een collectie geeft je meer controle bij het beheer van best of albums (bijvoorbeeld 5 cd's die samen een jaargang vormen oid).
    De andere twee spreken voor zich lijkt me...
     
  3. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat mij meer op de 2:
    - Deel van verzameling
    - Aaneensluitend album

    Want wanneer gebruik ik die functies? Bij een Hitzone CD ofzo?
     
  4. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals ik aangaf:
    - Aaneensluitend album: geen 'stilte' tussen twee nummers van een album, hij speelt achter elkaar door.
    - Deel van verzameling: Makkelijker muziek weervinden die bij elkaar hoort (538 Dance Smash Hits of the Year als 1 verzameling aangeven laat het ook zien als 1 zoekresultaat..)
     
  5. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat snap ik dus niet. Hoe werkt dat dan? Want als ik bijvoorbeeld een CD van The Beetles heb en een verzamel CD van (vul hier zelf wat in). En op die verzamel CD staat een nummer die ik ook al op de CD van The Beetles heb staan, dan vink ik dus bij alle nummers van die verzamel CD het vakje in. Maar ik heb toch bij album naam van het Beetle liedje een andere naam staan? Dus die nummers staan toch automatisch niet bij elkaar?

    En ook als ik het voorbeel houd, en dus de verzamel CD bij elk nummer het ECHTE album invoer, maar wel het vakje invul, staan ze dan niet bij elkaar ofzo?

    EDIT: Nog een beter voorbeeld:
    Ik ben nu wat albums op mijn iPod aan het zetten en kom het volgende tegen. Er is een album van 2 Pac die Greatest Hits heet. Maar er zijn wel meerdere albums die zo heten. Kan ik nu met die functie ervoor zorgen dat het album van Notorious B.I.G., ook genaamd Geatest Hits, niet met elkaar door de war komt?

    Ik heb ook een iPod Touch, misschien werkt de functie daarom niet?
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2008
  6. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch gewoon een kwestie van je muziek goed taggen? Als je bij het ene album bij artiest 2 Pac invult en bij de andere Notorious B.I.G. dan komen ze toch niet door elkaar?
     
  7. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel als je op album gaat zoeken. Heel raar, ik weet het. Maar hoe kan ik dit veranderen?
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit legt het geheel uit...
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Morgen wordt mijn Apple collectie wederom uitgebreid. :cool:
    Wat? Dat zie je morgen..
     
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij weet ik het ;).
    Een MacBook voor €625 ;). Er zijn meer mensen die ook GoT en OMT volgen ;)
    .
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zat te wachten op de eerste die het zou opmerken! :+
     
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    En nog wel binnen 2 minuten ;).

    Maar veel plezier ermee! Heb zelf een MacBook 2.0 White (Combo, Mid 2007) en bevalt nog steeds heel goed. Hij is niet zo snel als mijn iMac (2.8) maar gewoon erg prettig voor colleges enzo (en natuurlijk internetten op de bank, in de tuin, etc.).
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Daarvoor wil ik 'm dus ook aanschaffen. Ik had (hij is inmiddels verkocht) een HP Pavilion dv9255ea als laptop. Een 17" krachtpatser die ik vorig jaar had gekocht omdat ik toen nog geen desktop had. Sinds januari dit jaar heb ik een iMac en is de laptop overbodig geworden. Daarnaast is hij te groot en te zwaar om snel even te pakken of relaxed op de bank te gaan zitten.
    Wil dus een kleine laptop puur voor erbij, dus dan is een MacBook perfect.

    En het is toch een heerlijke combi, iMac voor thuis..MacBook voor onderweg! :)
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo'n combi wil ik nou ook, maar ik vraag me nou af : Die 13 Inch, die kan toch geen HD films afspelen?
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Geen flauw idee. Maar daar heb ik mijn HDTV voor.
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Er zit geen HD-DVD of Blu-Ray speler in. Mijn 2007 model (2.0, zoals al eerder gezegd) heeft totaal geen moeite met 720p. 1080 trekt hij niet helemaal (is logisch=rescalen+afspelen), maar net als Rivanov heb ik daarvoor andere apparaten :+ (PS3/Xbox360+HDtv).
     
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ook, maar voor als ik bij me vriendin ben...maar kan je dan geen output op een tv aansluiten en zo HD kijken?

    @rox: Ik koop geen dvd's, ik gebruik ze van internet :+
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt Mini-DVI > VGA adapters.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Macbook moet HDready prima trekken inderdaad (zelf ook paar keer via Macbook > mini-dvi>vga > TV 720p film gekeken). Paar HDready trailers tegelijk redt ie ook. FullHD trailers redt mijn 1st gen Macbook ook, complete FullHD films heb ik nog niet geprobeerd, misschien dat ie daar wel wat moeite mee heeft.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik kijk sowieso nooit films op mijn laptop of iMac. Op mijn HP Pavilion heb ik ook nog nooit een film gekeken terwijl die mákkelijk HD films kon trekken. Op m'n iMac kijk ik ook nooit films. Stream ze altijd naar m'n Xbox360 of brand ze op DVD om ze beneden in 5.1 te kijken. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina