1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Opzich niet veel, ook niet op het Windows platform. Maar het is altijd vervelend als je iemand anders zou besmetten met een mailtje of whatever. Eens in de zoveel maanden scan ik m'n Mac. Je kan nog zo goed zelf surfen en zelf mails sturen enzo maar 'gevaar' zit in een klein hoekje (usb stick van vriend, mailtje van een vriend etc..)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je weet nu waarom ;)

    Virussen kom ik gelukkig maar zelden tegen , op mijn Mac staat nu geen virusscanner meer.
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dus je controleert je mac op windows virussen? 8)

    Hotmail heeft wel zn eigen virusscanner voor documenten en dat vindt ik genoeg voor mn windows vrienden :+ Ik ga geen virusscanners om mn computer zetten omdat zij daar te lui voor zijn.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat deed ik :)
    Gebruik een externe HDD voor zowel mijn Mac als Windows bestanden.

    Op mijn laptop draait toch altijd een virusscanner en een 2e op mijn Mac is teveel van het goede.
    Mijn Mac draait nu weer zonder een virusscanner.

    Op mijn bureau stonden altijd een Mac en mijn Acer Laptop.
    De laptop zit nu in de tas omdat ik meer van de Mac gebruik wil maken.
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe doe je dat? Gewoon bij voorkeuren? Zelf lees ik nu dat mensen bij de installatie al veel dingen uitvinken om ruimte te besparen maar dit heb ik helaas zelf niet gedaan...
    Heb je nog tips om ruimte te besparen zoals de tip hierboven?

    Thanks!
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Systeemvoorkeuren > Land-instellingen.
    Heb ook alleen gekozen voor Nederland en Engels.
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is het leven toch simpel af en toe O-)

    Thank you :thumbs:
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nja ook, de bom gaat een keer vallen. En ja ik weet dat wegens de onderliggende UNIX gedachte een virus in principe niet mogelijk is. Root rechten krijgen is nagenoeg onmogelijk. De hele wijze waarop applicaties 'geinstalleerd' worden is alleen al een heel stuk veiliger. Maar goed.. desondanks heb ik toch een virusscannert, mja just in case. Tis niet dat ie altijd aan staat.

    Maar tis wel handig na het downloaden vanaf usenet als ik het op een andere disk voor mn Windows pc's zet. Alhoewel ik dat nog nooit heb meegemaakt..
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zou ik echt een goede zet vinden. De Mac Pro is voor mij te duur en een overkill. Als ik een dure PC wil, zou dat zijn om te gamen, en dan nog zal ik niet boven de 1500 euro uit gaan komen.
    De iMac is leuk, maar heb al twee goede schermen. Daarnaast hoor ik nog iets te veel negatieve verhalen over de huidige schermen, met name de 20" versie. Mogelijk dat dat met de nieuwe versies ook beter is. Zou me dan ook niets verbazen als het glossy is, terwijl ik de voorkeur geef aan mat.

    De Mac Mini is geen krachtpatser, maar in feite heb ik dat ook niet nodig. Met een MDP > DVI converter, nieuw speakerset, tobo/muis loopt het toch weer flink op. Maar dat zou voor mij best eens een interessante optie kunnen worden, mocht ik mijn PC willen vervangen. De single display set-up was voor mij het euvel. Op een Mac kan je met de spaces ook heel goed met 1 scherm overweg, maar ik wil mijn twee huidige schermen nog niet weg doen.
    Sowieso lijkt het me geen goede zet om enkel MDP op een Mac Mini te zetten. Het is toch een Mac voor mensen met een lagere budget. Die hebben geen geld voor een 24" ACD en het aanbod van schermen met DP is nog schaars. Daarbij zou je sowieso een converter à 20 / 30 euro nodig moeten hebben, aangezien er mini displayport op zal komen. Als je iets maakt voor mensen met een lager budget, zou het toch stom zijn om dan ook daar hevig DP in door te drammen en die mensen onnodig met een hogere kostenpot op te zadelen.

    Ben iig erg benieuwd naar de uitkomsten van de Macworld Expo.
     
  10. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoop ook wel op een vette show. Ala iPod touch meets MacBook waar iedereen al tijden op wacht lijkt mij wel vet. Hoop alleen niet dat ze weer zoiets nutteloos als de Apple Store helemaal de hemel inprijzen. Maar zich gewoon houden op het succes van de iPhone en nieuwe zooi :)
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    De geruchten komen nu helemaal lekker los :+

    Mac Pro krijgt waarschijnlijk ook wat veranderingen kwa uiterlijk. Daar ben ik zelf wel heel benieuwd naar. Verwacht niet dat deze morgen meteen al te bestellen is, aangezien de server grade xeons nog niet klaar zijn. Maar dat is alleen maar goed. Mocht hij tegen vallen dan kan ik altijd nog snel de huidige Mac Pro halen.

    Nog niks over nieuwe cinema displays gehoord. Ik verwacht dat ze de 20 en 30" cinema displays zoals ze nu zijn eruit gaan en worden vervangen door glossy schermen =( Als dat gebeurd nog ergens een 23" of eventueel een 30" mat cinema display scoren.

    Ben echt benieuwd wat het morgen gaat worden. Ik denk dat de displays me echt heel erg tegen gaan vallen.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben ook bang voor de displays. Had ergens in een geruchtje gelezen dat het mogelijk ook LED schermen worden.
    Nou heb ik de 24" LED versie nog niet in het echt gezien, maar toch, voor een duur scherm wil je wel echt wat goeds. Goedkoop zijn de ACDs niet en ik denk dat ze zichzelf best in de vingers snijden als alles glossy wordt.
     
  14. Stepp1n Raz0r

    Stepp1n Raz0r Watch out for Detox

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een paar dagen last met mijn Mighty Mouse.
    Hij scrolt alleen naar boven en niet meer naar beneden.
    Wat zou ik eraan kunnen doen???
     
  15. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit komt door vuilophoping onder het scrollwieltje.

    Stappen:
    • Pak een wit a4tje en leg dit op tafel.
    • Keer de muis ondersteboven.
    • Duw de muis met het scrollwieltje stevig naar beneden en beweeg de muis heen en weer over het papier (links & rechts, voor & achter en schuin)
    • Je zult zien dat er sporen op het papiertje achter blijven, dit is het vuil uit de muis
    • Na enige tijd is de muis weer goed :)
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben nu in de winkel eindelijk een LED Cinema Display staan en het is wel echt een ongelooflijk scherm qua kleurweergave, alleen het is ook wel echt glossy. Het is een geweldig scherm om films op te kijken, maar ik heb nog een beetje mijn twijfels over hoe 'pro' het is.

    Je kunt beginnen met de muis over je spijkerbroek op en neer te wrijven met het bolletje. Dit kan al helpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je met een licht vochtig doekje wat rondjes draaien over het bolletje en daarna opnieuw over je spijkerbroek wrijven. Mocht dit nog niet helpen, dan kun je met een papiertje (een hoekje scherp maken) al het vuil eruit vrutten. Hierna moet hij het weer perfect doen!

    Ik hoop dat ze morgen de iPad gaan aankondigen. Ik zoek wel iets dat een originele Apple twist geeft aan netbooks (een 8" iPad met 3G is ideaal voor colleges enzo ;)).
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    iWork 09 is een feit.
    De Trial link staat al op www.apple.com/downloads.
    Hij linkt nu nog door naar iWork 08 maar na de keynote zal dit gefixt worden! :)
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Rivanov volgt ook OMT hoor! haha
     
  19. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, ook iLife '09. Als je elk jaar moet bijwerken wordt het prijzig ;). Maar wel weer interessant om te zien :). Ben benieuwd of er nog iets echt nieuws (hardwarematig) gaat komen!
     
  20. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    mag het niet maar hoop nog op een laatste vergoeding van stage!! Vraag me niet hoeveel of wat etc maar toch, ik ben aan sparen voor een nieuwe pc/apple. zeg nou niet apple is geen pc want pc is personal desktop en daar valt apple toch wel onder.

    Anyway ik zit zelf te denken aan de i-Mac of de nieuwe laptop. Die kosten beide rond de 1200.

    Ik twijfel alleen wel erg. Die laptop heeft leuke voordelen etc en is leuk compact en zit je niet vast op 1 punt en kan ik nog keer lui op bed. Die i-mac is alleen veel groter dan de laptop en dan word het meteen een vervanging voor mijn hele pc. Iemand nog suggesties dan? Zeg nou niet de macpro want die krengen kosten bijna 2 keer zo veel en ik hoop toch echt binnenkort op een vervanging. Zat zelf al te kijken op een tweede handse wat ouwere macpro maar waar moet je dan op letten?

    Ik ken de software besturings programme werk er al 3 jaar mee op school maar de mac zelf bijzonder weinig verstand van
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina