1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Howes joh.. meen je dat serieus? Die uber kleine toetsjes van die nieuwe alu-keyboard en uber dunne style van het gehele ding zorgen voor een super look. Maar het typt echt zwaar waardeloos. Of in elk geval.. het tikt prettig (uitelkaar staande toetsen enzo is echt l33t). Maar als ik ergens wel last van krijg bij een keyboard is het dat wel. Maar goed, dat is puur een mening.. wellicht heeft onderzoek aangetoont dat het voor de meeste mensen wel zin heeft ofzo. Geef mij maar een normaal semi hoog toetsenbord zoals de G15 ofzo.

Laatst bewerkt: 6 feb 2009
  2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind het aluminium toetsenbord hemels! Heerlijke toetsaanslag en perfecte vorm!

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    hey jongens,

ik heb van een vriend van me starwars battlefront gekregen voor de mac en heb deze geinstalleerd op me macbook pro 15,4" van de vorige generatie en 4 gb geheugen uitbreiding.
    naar mijn gevoel moet mijn macbook dit aan kunnen alleen hij loopt niet echt soepel en dat als ik alles op zijn laagst zet!
    zijn er nog ergens dingen die ik moet instellen ofzo zodat ik hem goed kan spelen?
    iets van settings ofzo?
    alvast bedankt jongens!

4. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds een maandje ook een Macbook White 2.16Ghz. 4GB geheugen en ben zeer tevreden. Wel even wennen met mac os.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Congrats en have fun! :)
    Maar dat gaat je zeker wel lukken.
    Aangezien je een 'switcher' bent raadt ik je het One More Thing forum aan, daar staan in het forumdeel Switchers verschillende topics met vervangende programma's voor de Mac

6. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Riv, kan je misschien reageren op me pm?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb eerst een tijdje mijn Laptop (Vista) en Mac naast elkaar gehad , gebruikte ze vaak ook nog tegelijk.
    Nu staat op mijn bureau alleen nog de Mac.

Binnenkort alleen nog een nieuwe 1TB externe HDD kopen want op mijn bureau staan nu 3 HDD's ( 200GB , 250GB en 500GB).
    De interne brander van mijn Mac gebruik ik alleen nog voor een backup van iTunes , de rest fik ik met een externe LG Mult-brander.
    De LG is vele malen sneller dan de interne brander van mijn MAc.

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij heeft het alu toetsenbord normale formaat toetsen, maar het kan ook zijn dat ik al gewoon zo lang gewend ben aan laptopstijl toetsen dat ik het daardoor ben gaan waarderen ;).

Misschien zou het witte toetsenbord wel handig zijn wanneer de toetsen lichter gingen (zoals de meeste Logitechs) maar nu vind ik het echt niet prettig...

Maar goed, toetsenborden en muizen zijn sowieso persoonlijk ;). Ik raak namelijk ook liever geen Mighty Mouse meer aan, maar ja sommige mensen vinden dat echt een geweldige muis, maar geef mij maar de mx1000 van logitech (al jaren tevreden gebruiker daarvan).

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Sorry nog geen tijd voor gehad. Maar hier kan ik je niet mee helpen. Gebruik Terminal vrijwel nooit.

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een witte mouse van Elecom.
    De bovenkant is mooi afgewerkt in Hoogglans Witte lak , maar de zijkanten was gewoon wit plastic.
    Na 7 maanden zijn de zijkanten bruin geworden :mad:

11. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Okè toch bedankt ;). Ik hoop dat er ooit een keer een zwarte mighty mouse uitkomt! Vind het zo scheef staan als je zwarte macbook hebt met een spierwitte muis ernaast

12. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap uberhaupt niet waarom je een MM zou kopen? Die dingen zijn zo onhandig, voor die prijs heb je al een Mx Revolution, Vx Nano, Vx Revolution of Mx620

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    My bad.. ik bedoel dat dat ding veelste dun is. Maar net wat je zegt. Puur persoonlijk. Al deel ik wel je MM mening, dat ding is echt hardcore RSI opwekkend:p. Heb persoonlijk liever een muis met 'pasvorm' waar je hele hand lekker op/in kan rusten. Dat hebben die platte muizen en dus ook Apples muizen helaas niet.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb hem na 1 dag weer terug gebracht naar de MediaMarkt.
    Over het algemeen werkte de MM heel goed , maar kon niet maar niet wennen aan het balletje.
    Doe mij naar een scroll-wieltje.

Het grote voordeel van de wireless MM is dat je geen usb-poort kwijt bent.

Heb een tijdje geleden een Belkin usb/firewire hub gekocht deze past perfect bij de Mac mini.
    Alleen is deze de zelfde dag nog weer terug gegaan omdat de firewire kabel veelste kort was.

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    anyone? heb nu namelijk met roller coaster 3 geprobeerd en die lagt ook enorm :confused:

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heej er staat hier een iMac die opeens niet meer opstart. Hij bleef 1x hangen tijdens het werk en daarna na boot zie je alleen de achtergrond en het finder ding rechts bovenin....
    - Stroom is er al een poosje af geweest
    - PRAM reset
    - System Management Controller (SMC) reset

Iemand enig idee? Kan de osx cd nog ff niet vinden. (10.4.11 staat erop)

//edit, in safemode opgestart (shift ingedrukt tijdens boot) en nu doet hij het.. Ik dacht dat ze nooit crashten 8) Gelukig zit ik achter de mac pro met 24" cinema display :+

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    SolidWorks draait dacht ik niet (goed) onder OSX, maar weet iemand hoe die het trekt op een Macbook 1,83GHz met 2gb ram?

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ze kunnen wel crashen, maar niet zo vaak als een pc! :+
    24" ACD? Het nieuwe LED display? Anders is het een 23"! ;)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    23" it is :)

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Om ook nog even hier te peilen over een mogelijke aankoop. Ik wil overigens alleen objectieve replies zien.

Ik ben ervan overtuigd deze week een 13.3 inch laptop te kopen. Nu viel mijn oog bijna meteen op de Lenovo Thinkpad SL300, die momenteel best goedkoop is (lees: 550 euro). De andere optie is de witte macbook, gewoon omdat die niet overpriced is en mooier is dan de nieuwe.

Nu is mijn vraag of hier mensen zijn in de IT, dus niet mensen die photoshop enzo doen maar echt de mensen die coden etc., die een Macbook gebruiken en hoe dat bevalt? Dit is namelijk mijn grootste vraag in betrekking tot de Macbook. Ik weet dat je Windows kan draaien vanuit MacOSX, maar werkt dit goed en handig? Een Windows laptop heeft daarom nog steeds mijn voorkeur tot iemand met dezelfde achtergrond zegt dat het weinig uitmaakt.

Het andere punt is dat de Macbook iets betere specs heeft en een mooier uiterlijk, maar wel 270 euro duurder is dan de Thinkpad.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina