1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben geen pure coder, maar ik had wel geregeld dat ik gewoon Windows moest draaien, omdat niet alle software voor de OSX geschikt is en er niet altijd (goede) alternatieven zijn.
    In mijn ogen is de Mac ook niet gericht voor pure IT toepassingen, tenzij je graag onder Bootcamp wilt werken. Dat kan, maar wat is dan het voordeel van een Mac?
    Is stuk duurder. Zijn volgens mij ook wel alternatieven. Sony Vaio had bijvoorbeeld ook zo een small line en volgens mij was er nog een merk met 13,3" laptops voor een goede prijs.

Niet dat ik je gelijk een Macbook wilt afraden, maar de vraag is hoeveel je op OSX of Bootcamp werkt en of je de meerprijs voor een gelikt design overhebt.
    Bootcamp werkt prima, maar als je constant onder Bootcamp moet werken, zie ik de meerwaarde niet van een Macbook. Dan denk ik dat een Windows based laptop toch net wat beter is.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Sony Vaio is ook overpriced, net als de meeste 13.3 inch laptops. De andere redenen stonden al in mijn post.

Wat jij zegt is ook nog een van mijn grootste twijfelpunten. In principe hoef ik niet in Bootcamp te werken.

Java via Eclipse werkt gewoon in MacOS
    Maple, Matlab hebben allebei een MacOS versie
    Office hetzelfde (ofwel openoffice)
    Het enige waar ik Bootcamp voor zou moeten draaien is volgens mij als ik volgend jaar C# met .NET moet gebruiken.

Daartegenover staat wel weer dat de mac robuuster is dan de budget Thinkpad en de processor iets beter is. En natuurlijk een mooier design heeft.

En met studentenkorting is de witte macbook niet heel erg duur meer (830 eu).

Hmm...

Daarnaast heb ik ook nog een pc met Windows/Linux thuis staan, dus dat neemt nog wat van de Windowslast weg.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En anders is tweedehands misschien nog een optie.

Had zelf ook Bootcamp met Windows nodig voor Visio en C# / .NET.
    Enig nadeel is dat .NET een ramp is, zeker met de databases. Wat op de ene PC wel werkt, werkt op de andere PC niet. Volgens mij was iedereen bij ons toen in staat om de PC's het raam uit te flikkeren. Wellicht dat het ondertussen weer beter werkt en dat het niet meer zo een gekloot is om je applicatie op een andere pc te showen.

4. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Problemen met de MacBook Pro :eek: De update van OS X werkt niet helemaal. Als ik de update installeer (OSX update combined), blijft hij hangen op het configureren van de installatie. Wat te doen? :eek:

/edit: uiteindelijk gevonden: http://support.apple.com/kb/TS2383 Vanavond kan ik zeggen of het werkt.

Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  5. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nogmeer ervaringen met de nieuwe beveiligingsupdate van Lepoard? Las op macfreak dat er wat rare ervaringen zijn geweest.

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Geen rare ervaringen hier! Zowel op m'n iMac als m'n MacBook geen enkel probleem.

7. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    O super! Ik heb nog eventjes via Time Machine een back-up gemaakt. Als ik nu de update installeer, en er zou iets mis gaan, kan ik dan heel mijn Macbook gemakkelijk weer exact zo krijgen als voor de update?

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat gaat volgens mij niet zo heel erg simpel. Weet zo 1.2.3. niet uit m'n hoofd wat de beste manier daar voor is.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    nog 1 maandje en dan krijg ik mijn macbook pro 17" binnen. Heb er zin in :)

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ben je iedergeval de eerste en ik denk dat je voorlopig ook de enige blijft met de 17" versie. Mat of glossy scherm?

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    glossy scherm.

Maar hoezo denk je dat ik de eerste blijf?

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Merk ook niets raars bij mijn Mac mini.

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    De prijs ;) die voor de 17" bij 2500 euries begint.

Wat applecare en extra geheugen, muisje erbij, zit je snel al op 3000. Denk dat er hier weinig/geen mensen verder zijn die dat kunnen/willen betalen.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    apple care heb ik nog niet gedaan, en heb voorlopig aan 4 gb geheugen genoeg, daarnaast heb ik het via studenten korting gedaan, en was ik in totaal 2400,- kwijt.

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil graag de Imac gewoon in cash betalen, niet via het internet. Het is niet vanwege vies geld, nee gewoon omdat ik dat voor me zelf veiliger vind. Ik weet dat de apple store (internet) betrouwbaar is, maar toch.

Waar moet ik dan wezen? Het gaat voor mij het topmodel worden ( 3,06 Ghz. )

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
  17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zou me zelf niet onverstandig lijken om toch applecare te kopen voor het eerste jaar afgelopen is, vooral met zo'n dure macbook pro. Tenzij je op ebay het gaat kopen ben je daar ook zeker nog wel 150/200 euro voor kwijt.

Ga ik iedergeval wel bij mn Mac Pro halen. Omdat reparaties idioot duur zijn voor zulke machines. Moederbordje vervangen, kan je al 800 euro ophoesten, laat staan wat ergers.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Schaf Apple Care in ieder geval wel binnen het eerste jaar na aanschaf aan. Daarna is het niet meer mogelijk. Heb ik mezelf op verkeken! :mad:
    Was 2 weken te laat..

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga het waarschijnlijk ook wel aanschaffen, en dan ook weer via slim.nl kost het 280,- dan maar iets meer kwijt dan als ik het op ebay koop, maar dan weet ik zeker dat ik hem krijg.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    eBay is ook gewoon betrouwbaar hoor! Mits je het bij de juiste persoon koopt, maar daar heb je Tweakers voor om even te checken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina