1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Vraagje: hoe heet zo'n programma dat je iTunes nummer op je bureaublad weergeeft met cover er bij? En is dat gratis? Lijkt me wel tof om te hebben..

En zijn er verder nog handige / toffe dingen om te hebben om je desktop een beetje te pimpen?
    En is er al iets bekend over een nieuwe Messenger for Mac? Las ik op de Apple hyves dat ze er mee bezig zijn maar das alweer een tijdje geleden dat ik dat las en weet niet of het waar is.

Heb m'n MacBook nu trouwens een halfjaar ofzo en wat is het toch een heerlijk apparaat :)

Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat zal mijn collega nu balen , hij heeft een paar weken geleden een 24" iMac gekocht.
    Hij wil namelijk altijd het nieuwste van het nieuwste hebben.

3. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Cd Art Display
    en Gratis! :)

http://www.cdartdisplay.com/index.php?categoryid=13

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is altijd zo, vooral met de Imac's.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ikzelf gebruik Coversutra, dit is ook het programma dat je het vaakst ziet als je desktops van Mac gebruikers ziet. Het is helaas niet gratis. Heb het destijds met een Macheist Bundle gekocht.

6. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Riv? ;)

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Sneller geheugen, DDR2 vs DDR3. De unibody MacBook heeft een Nvidia grafische chip en de MacBook Black heeft een Intel GMA chip. Multi-touch trackpad en qua casing is de unibody natuurlijk vele malen beter. Als je het kunt veroorloven, zou ik zeker voor de unibody gaan.

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Het is balen, maar de iMac ziet er nog (bijna) hetzelfde uit en de verbeteringen zijn vooral incrementeel. Het enige wezenlijke verschil is dat je er nu 8Gb aan ram in kunt stoppen :) (leuk voor de virtual machines). Voor de rest ga ik er niet minder van genieten en dat zou ik je collega ook aanraden ;).

Ik heb ook een tijdje coversutra gebruikt, maar moet zeggen dat ik er gewoon weer mee gestopt ben omdat mijn bureaublad 9/10 keer gewoon niet zichtbaar is en ik niets permanent vooraan wil hebben staan. Het ziet er leuk uit en is show-off materiaal, maar voor mij geen toegevoegde waarde. Misschien als ik volledig met sneltoetsen zou gaan werken, maar ik kies toch liever mijn eigen muziek.

Ik zou ook zeker de unibody aanraden. Het verschil in design/materiaal is echt heel groot als je ze alle twee naast elkaar zet. Dan lijkt de MacBook (non-unibody) gewoon een oud apparaat..
    Dus tenzij je een mega-dealtje kunt regelen zou ik echt voor de nieuwe gaan.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Unibody is wat nieuwer en sneller maar ook wat duurder. Hier en daar tref je oude Macbooks nog wel eens voor een leuke prijs aan.
    Persoonlijk vind ik vorige generatie Macbooks 10x mooier, zeker de aluminium pro's, maar kan best zijn dat anderen de nieuwe versie mooier vinden.

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind de nieuwe MacBooks mooier dan de oude, maar de oude MacBook Pro's weer mooier dan de nieuwe. Ik vind de oude MacBook Pro's wat chiquer overkomen in het echt.

Maar persoonlijk vind ik de prestaties minstens net zo belangrijk en dan is de nieuwe MacBook echt wel een stap voorwaarts.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je deze foto's ziet vind ik de nieuwe MBP toch echt mooier dan de oude.

Dit is overigens de nieuwe 17" MacBook Pro met mat scherm coating.

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Nieuwe is zo ook wel strak, al blijf ik de oude ook wel mooi vinden.
    Ook jammer dat er weinig zichtbaar verschil is tussen de Macbook en Pro, wat met de vorige generatie wel zo was.

@ Grave: Hoe zit dat met ADC? Is het mogelijk dat je een jaar student ADC aanschaft voor $99. Krijg je dan ook nog eens een OS X exemplaar? Op 1 PC heb je dan 20% korting, op een ACD dacht ik iets van 10% en nog wat randapparatuur wat minder of niets. Die $99 kun je dan snel terugverdiend hebben en een extra OS X zou wel prettig zijn om mijn Macbook van nieuwste OS X te kunnen voorzien. Als je als student via de store bestelt is het slechts 10 procent of minder en gaat er zelfs van een Mac Pro niet zo heel veel af. Zo een vorige generatie dual quad pro voor 2000 zou wel erg interessant zijn.

En neem aan dat software gewoon voor 1 systeem is? Dus mocht ik eens een Mac kopen met zo een software pakket (OS X Leopard, iLife en iWork voor €159), kan ik dat dan ook op mijn Macbook zetten? OS X zit dan in feite al bij je systeem en die zou ik wel op mijn Macbook kunnen installeren (heb nog Tiger, ook geen ramp).

13. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Voorheen kreeg je idd gewoon osx bij een adc account, maar dat schijnt de laatste maanden niet meer zo te zijn, misschien omdat snow leopard hem vervangt, of misschien omdat het te duur werd, maar je krijgt geen osx dus momenteel bij je adc. Die 99$ heb je idd snel terugverdient als je een Mac Pro besteld die zowieso boven de 2000 euro zit, alleen kan je dus niet meer de "oude" 2x2,8 Ghz Mac pro kopen in de apple store dus dan kan je je adc niet gebruiken.

Veel mensen denken dat de basis versie van 2008 sneller is dan de basis Mac Pro van nu. (dus 2x2,8GHz tegen de nieuwe enkele 2,6GHz) Terwijl ik de oude Mac pro ook nog es goedkoper kon krijgen. En de nieuwe basis Mac Pro is ook nog es beperkt tot 8GB geheugen ipv 32... zoals iemand het mooi zei, ze hebben de basis Mac Pro gecastreerd |:-

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hmm ok, dan wacht ik nog wel even af. Ben nog niet zo overtuigd van de nieuwe Pro (basis model). Boven de 8 gig zal ik niet komen, maar voor ruim 2000 euro had ik toch iets meer verwacht. Zeker als je er zelf nog een tweede HDD in wilt zetten, die in de store te prijzig is. En dan komen de mini-displayport > vga adapters er nog eens bij (en mogelijk 2de graka, als er maar 1 port op de graka zit). Dan loopt het zelfs met de 20% korting nog flink op.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    HDD kun je gewoon zelf kopen. Ik zou nooit de losse onderdelen bij Apple kopen, véél te duur! Gewoon de HDD op Alternate.nl o.i.d. bestellen en zelf plaatsen.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja precies. Zou eventueel ook nog met werkgeheugen zo kunnen.
    Tweedehands zijn de Mac Pro's een stuk interessanter.

17. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Vindt tweedehands Mac Pro's veel te duur. 2/3 jaar oude machines voor 1500/1600 euro. Dan zou ik echt voor de base Mac Pro nu gaan met adc korting, zit je op zo'n 1850 euro, als je het echt het goedkoopste wil hebben.

Heb je tenminste ook nog garantie en hij is sneller dan Mac Pro's van 2/3 jaar terug.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gewoon een standaard Mac Pro bestellen en zelf alle onderdelen toevoegen. Daar is de Mac Pro juist zo geschikt voor, alles is perfect toegankelijk.

19. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Vanmorgen de iMac 24 inch 2,8Ghz versie besteld voor 1180 \o/

Volgende week vrijdag binnen! Heb ik zin in jongens.. _O_

20. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Thanks voor de reacties, ik heb nu al een half jaartje een zwarte MacBook namelijk ;) Denk niet dat je die nog kan verkopen voor een prijs waarvan je een nieuwe koopt natuurlijk, dus dat is wel even balen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina