1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Het grote verschil tussen de 3 is voor mij de volgende:
    - iPhoto: het eenvoudige beheer, heel lichtjes bewerken (rode ogen, recht maken, etc.)
    - Aperture/Lightroom: Beheer++, veeel aanpassingen op het gebied van bestaande foto's.
    - Photoshop: Alles met een foto doen.

In principe komt dat dus wel overeen met wat Rivanov zegt :). Ik heb een tijdje intensief Aperture gebruikt, maar die werkt niet super goed met bibliotheken op 2 verschillende systemen (zonder een externe disk te gebruiken). Photoshop gaat voor mijn gebruik veel te ver, dus ik gebruik tegenwoordig gewoon weer iPhoto :).

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Is het mogelijk dat je vanaf je Imac, een audio kabel naar je receiver gaat om zo je geluid te laten ontvangen? Wat je zowel kwa muziek als video,radio,internet(youtube) bekijkt/Luistert?

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    gewoon een 3,5 naar 3,5 jack kabel kopen? en dan in de koptelefoon van je imac, en naar een input op je reciever

4. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil misschien een mac kopen omdat ik een xbox + bijna een ps3 voor gamen heb en ik toch nooit op pc game en het zo fijn klinkt, virus vrij, iedereen houd van mac. :9
    Maar ik weet het niet helemaal zeker.. omdat het toch duur is, en je een hele mooie pc samen kan stellen voor het geld van een imac..

Dus dacht ik, kan ik het niet proberen?
    Dus mac os gewoon op mn pc installen?

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    kan wel, maar niet op de legale manier. Denk dat er op tweakers wel een topic is hier over.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja en nee. Je kan niet zomaar OSX op je PC installeren. Maar er zijn wel manieren voor, in veel gevallen draait het nog best lekker. Check eens op google voor een tutorial om OSX te installeren. Let wel op dat het mogelijk is dat sommige hardware het niet zal doen..

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    je kan het ook proberen virtueel te doen.

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Moet je al een hackintosh maken, niet zo heel eenvoudig. Je kan niet even OSX proberen op je windows machine. Andersom btw wel, je kan gewoon windows draaien op een mac.

999 euro voor een imac is mooie prijs als je ziet wat je ervoor terug krijgt en je hebt meteen een 20" scherm. En macs zijn erg waardevast, dus mocht je hem over een jaar willen verkopen dan krijg je er nog een mooie prijs voor ipv een paar tientjes :D Allemaal dingen om mee te nemen als je een beslissing neemt.

Eerste Mac Pro is btw geleverd bij iemand op macrumors forum. Iemand met een dual 2,93GHZ Nehalem, hij heeft geekbench gedraaid en komt op een hogere score dan een SUN super computer of whatever, bijna 18.000 punten. Zegt me zelf helemaal niks, maar ze zijn daar iedergeval onder de indruk.

Ben nu zelf benieuwd wat de dual 2,26 GHZ Nehalem doet, en vooral wat in real life ipv een theoretische test.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  9. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Heb even gegoogled en ga het met vmware proberen.
    Vind mac héél mooi en zal vast super werken, alleen het is volkomen onbekend voor me.
    Ook dat je (bijna) geen games kan draaien is een dikke -
    Al doe ik dat niet echt vaak, soms wel leuk.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je zegt net dat je geen pc meer hoeft omdat je geen games meer speelt, maar je vind het wel een minpunt van de Mac? En trouwens, gewoon Windows installeren via Bootcamp en je kunt ieder pc spel spelen. :)

11. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals al eerder gezegd kan je sowieso met een 3.5mm-3.5mm jack kabeltje werken, maar als je een dolby digital receiver hebt, kun je ook met 3.5mm optical-toslink kabel werken :).

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Behalve dat de gpu's van de mac's altijd flink ondermaats zijn dan.. O-)

//edit tenzij je de duurste iMac neemt, die heeft nog een HD4850 (hmm die wordt nu dus ondersteund, dat kan wel eens handig zijn :+)

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, want de iMac heeft optical out dus hij ondersteund 5.1 Surround Sound. :)

14. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Pff, tegenwoordig begint dat ook steeds beter te worden ;). In de nieuwe iMac kan gewoon de HD4870 van AMD/Ati, daar is niet veel mis mee.. De MacBook Pro kan grafisch goed meekomen, de Mac Pro ook.

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, Macs worden niet gemaakt om op te gamen, dus daarvoor gaan ze er ook geen speciale graka's in stoppen waarmee je goed kan gamen.
    Komen heel langzaam aan wel steeds meer games voor de Mac, maar die zijn vaak al gedateerd. Via Bootcamp zul je de meeste games met redelijke settings denk nog wel kunnen spelen. Als je geen diehard pc-gamer ben, zal ook niet alles op ultra high hoeven te staan lijkt me.
    Ben zelf ook geen PC gamer, maar Starcraft 2 en Diablo 3 zou ik wel op de Mac (of PC) willen spelen.

Edit:
    http://www.macrumors.com/2009/03/10/nehalem-mac-pros-arrive-unboxing-and-benchmarks/

Als ik die tabel zo zie, vind ik de specs van de 09 versie behoorlijk tegenvallen. Octocore versie van €2999 presteert minder dan de Pro uit 2008, en dan hebben ze de quad code nog niet eens getest, die nog veel lager zal uitkomen.
    En als je voor de 2,93GHz Octo-core versie gaat, zit je gelijk op €5.339,01. Damn.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2009
  16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  17. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Thanku. Maar bestel alleen via apple zelf omdat ik dan Apple Developer korting krijg van 20%. En daar krijg ik helaas helemaal geen korting.

Denk dat het uiteindelijk daardoor toch een nieuwe Mac Pro gaat worden. Gaat moeilijk worden, uit de eerste test blijkt dat de nieuwe 09 Mac Pro vooral in multithreaded programma's heel snel is, maar single threaded programma's is hij veelal langzamer dan de 08 Mac Pro.

Dus nu moet je gaan kijken welke programma's je gebruikt en ze single of multithreaded aankan. Is het single, dan heb je meer aan een enkele quad core met een hogere clocksnelheid. Heb je vooral multithreaded dan kan je weer beter voor de octocore gaan die een wat lagere clocksnelheid heeft.

Ze maken het iedergeval niet makkelijk, zoals bij de vorige generatie Mac Pro.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2009
  18. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hey,

Ik ben nu windows gebruiker, maar over een paar dagen komt er ipv van windows een apple imac 24"!:D
    Maar is het overstappen gemakkelijk? en zijn er nog tips en tricks die ik moet doen en proberen?
    En qua router: doet een standaard linksys router het op apple?

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    • Ja
    • Kijk 's rond in dit topic
    • Ja

20. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, een Linksys router zal niet werken. Je moet een Ultra-Super-Dure 802.11 A/B/G/N router hebben twv 457 euro. Anders kan je niet draadloos. Wil je met draad? dan zal je een netwerkkabel moeten kopen van 24 euro per meter. En hij moet wit zijn anders is hij niet compatible.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina