1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    8) Waar zijn ze mee bezig bij apple?

    Allemaal leuk consumenten spul hoor, maar ze maken het super ingewikkeld voor iedereen.

    Je kan nu kiezen uit een oude macbook white of de nieuwe alu macbooks, die beginnen rond de 1300 euro :x en dan de macbook pro's die gewoon veredelde macbooks zijn nu... met een glossy scherm! 8) Kom op... 99% van de pro's die hier mee moeten werken moeten geen glossy scherm omdat kleurweergave totaal crap is op een glossy scherm, daarom kiest 98% van de macbook pro gebruikers een mat scherm en wat doen ze? Je kan geen mat scherm meer kiezen:mad:

    Vond dit gesprek tijdens de keynote erg typerend en right on the money.

    Er zijn nu 1000 enden pro's heel erg verbaasd, waar is apple mee bezig?! 8)

    En cinema display verhaal is ook te weird voor woorden. Je kan de ouden nog kopen en 1 nieuw model met een glasplaat voor je scherm a la imac? Dus een consumenten cinema display en de oude echte cinema displays ongemoeid laten... of gaan ze daar wat mee doen tijdens de macworld? Erg raar.
     
  3. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind het ook nog wat vreemd.
    Sowieso is er nu veel minder drang om een MBP te kopen, tenzij je firewire nodig hebt, dan moet je wel, of wat meer videogeheugen wilt.
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Omdat de 17" nog gewoon een 'oud' model is. Pro's zitten niet op een glossy scherm te wachten. Heel erg jammer apple. Ik denk dat ik binnenkort nog een 'oude' acd ga kopen voordat alles een glasplaat ervoor heeft :mad:
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De 17" wordt ook geupdate, heeft Steve vermeld tijdens de keynote.

    /edit: de Q&A hebben ze uit de video Keynote gelaten! :+
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben ik de enigste die een Macbook mooi vind:9 haha. Even een vraagje over de Macbook: Is het mogelijk om een hd film erop te kijken? Vind ze nu wel erg aantrekkelijk, behalve de prijs.
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind de nieuwe MacBook ook prachtig. Vind de witte er namelijk maar "goedkoop" uitzien.
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Precies, dat dacht ik dus ook. Ik ga sparen mensen AJU!8)
     
  10. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Denk dat je hem gewoon eens in het echt moet zien en mee spelen, ik denk persoonlijk dat het dan allemaal heel erg mee valt en het gewoon erg fijne mac's zijn.
     
  11. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt verliefd op de nieuwe MacBook holy crap wat een f*cking vet ding!

    Oke ik heb even de specs naast elkaar gelegd. Als ik het goed zie zit het enige verschil tussen de nieuwe MacBooks in de processor snelheid, wat ook maar een verschil is van 0,4 (verwaarloosbaar?), wat hardeschijf ruimte en toetsenbord verlichting.
    En het verschil tussen de duurste MacBook en de goedkoopste Pro is alleen het scherm.

    Hmm.. toch wel jammer dat het verlichte toetsenbord niet op de goedkoopste versie zit..
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Jammer dat de prijs van de goedkoopste Macbook niet gelijk is gebleven (de oude niet meegerekend). Daar hoopte ik eigenlijk op.

    En echt mooier vind ik 'm ook niet geworden, maar het zou inderdaad kunnen dat ie onder je handen wél schitterend is.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Een mat scherm kan je niet erbij bedenken helaas :x Ik denk dat jullie de komende dagen dat jullie hem binnen krijgen veel lof krijgen van nieuwe consumenten kopers, maar heel veel kritiek van pro's die een mat scherm nodig hebben, maar niet eens meer een macbook pro met mat scherm kunnen kopen.

    Kijk voor de gein es op macrumors. Daar kan je elk artikel beoordelen. 24 mensen vinden het ok, 180 vinden het totale crapzooi wat apple nu heeft gedaan.

    Ik ga em zeker es bij jullie bekijken Dirk, maar laat je me even weten wanneer jullie de oude acd's weg doen? Dan haal ik er nog 1 voordat ze daar ook een glasplaat voor gooien.

    Leuk commentaar btw van mensen, "bedankt apple dat jullie onze originele acd's zo meer waarde geven omdat deze nog een mat scherm hebben".

    *Schud mn hoofd* Nee apple, dit is geen goede zet, ik denk dat ze hier heel veel kritiek op gaan krijgen vanuit de pro kant en binnen 6 maanden een mat scherm als optie gaan aanbieden.
     
  14. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij even uitleggen wat nu precies het verschil is tussen een 'mat' scherm en dat wat er nu is?
    Heeft zeker iets met kleur weergaven te maken ofzo?
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Een mat scherm is zoals het woord al zegt "mat", dus niet glanzend. vergelijk het met een normaal lcd tv. Een glossy scherm is "glossy", dus glanzend, vergelijk het met een plasma paneel. Ga voor de gein er es mee buiten zitten, of bij een raam, dan zie je geen ene reet meer met een glossy scherm.

    Maar dat is opzich nog niet zo erg. Een glossy scherm laat de kleuren er vertekend uitzien. Voor een pro, die bijvoorbeeld foto's moet bewerken of drukwerk maakt, die wil graag dat zn kleuren overeenkomen met wat hij ziet en wat hij gaat uitdraaien. Met een glossy scherm kan dit niet.... en daarom neemt 99% van de pro een mat scherm.

    Daarnaast kan je heel moeilijk.. eigenlijk helemaal niet, een scherm calibreren met een glasplaat ervoor. Dus zowel de macbook pro als de nieuwe cinema display zijn totaal niet geschikt voor pro's die hier mee zouden moeten werken.

    Zoals in de q&a al werd aangegeven, heeft apple consumenten wensen in een pro apparaat gestopt, waar een pro helemaal niks mee kan. Epic fail _0/
     
  16. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja dat is inderdaad extreem dom van ze.
    Sowieso vind ik het heel erg raar dat er amper verschillen zijn tussen de MacBook en de MacBook Pro.
     
  17. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Over de pro heb ik inderdaad mijn twijfels, maar voor de macbook is het een geweldig scherm.
    De ADC's worden niet vervangen, de ACD met glasplaat is speciaal voor notebooks als ik het goed begrijp. Hij komt er dus bij zegmaar.

    Bij de Q&A van Gizmodo stond dat je de anti-reflectie glazenplaat kon krijgen bij de MBP/MB.

    Maar erg leuk al het gezeur/gepraat de toekomst zal het uitwijzen, als mensen het eenmaal in handen gehad hebben dan denk ik dat erg veel mensen terug komen op hun mening.

    P-Trick, de kleuren komen mooier over op een glanzend scherm, daardoor zijn ze minder natuurgetrouw. Fotografen, designers en andere gebruikers hechten veel waarde aan natuurgetrouwe kleuren omdat ze dezelfde kleuren op het scherm willen zien dan als de foto geprint is.
     
  18. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha weer een boel geleerd! Maar ik vind het dan wel erg logisch dat ze der nu over klagen. Maar wat wel duidelijk uit de omschrijving op te maken is dat deze speciaal voor laptops is (zoals Dirk ook al zegt). En aangezien het ook een MacBook event was lijkt mij het logisch dat de andere nieuwe ACD gewoon gelijk met die Mac Pro update komen.

    Maar ik ga toch voor de MacBook ^^
    Tussen die 2 versies zit niet veel verschil (0.4 GHz, 90 gb. hardeschijfruimte en die toetsenbord verlichting). Nu is het voor die laatste 2 dingen gewoon de vraag of je dat wel of niet wilt hebben. Maar die 0.4 GHz, zal je dat echt merken?
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Voor de macbook blijft het gewoon hetzelfde, want die had toch altijd al een glossy scherm? Maar het probleem ligt dus bij de pro versie. Misschien kunnen ze er anti glans spul op doen of een plak iets erop plaatsen, maar je komt niet van die glasplaat af. Geen right minded fotograaf of andere pro die waarde hecht aan wat hij op het scherm ziet zal een macbook pro meer kopen in de huidige configuratie.

    Ik hoop alleen dat op de macworld, de Mac Pro en 'echte' cinema displays wel behouden blijven. Anders heb ik voor niks gewacht op de nieuwste Mac Pro en 23" cinema display.
     
  20. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het maar tegenvallen eerlijk gezegd. Ik kijk vooral naar de nieuwe MacBook. Vind vooral de verwachte prijsdaling wel erg schraal. Sterker nog, het is er alleen maar duurder op geworden. Ik had onlangs voor 1300 euro een 2,4Ghz MacBook aangeschaft incl 4 GB Ram en 250 GB HDD. Daar betaal je nu 1500+ voor met als enige verschil DDR3 Ram en de 9400M (wel een behoorlijke verbetering) GPU.

    Ik heb het verder allemaal gemist vanavond, maar zitten er nog meer nieuwe dingen in naast de looks en dat verbeterde trackpad?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina