1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    over aanbiedingen gesproken...

Jongens ik heb maar even een apart topic gemaakt want ik sta voor een zware keuze! Ik kan de Macbook aluminum 2 ghz (standaard versie) krijgen voor € 1.008 en let op de Macbook Pro, 2,6ghz, 320gb HDD en4 gig Ram standaard normaal € 1.899,- nu voor € 1.596,-!

Kies ik voor de Pro die staat klaar nog 1 exemplaar (gesealed) en kies ik voor de Macbook dan kan ik 4 weken wachten want die zijn ff op..

Vorige week was ik in buiteland, en heb ik met dixons afgesproken dat ik deze week zou langskomen ze maakten een uitzondering en dus vandaar sta ik nu voor een Grote keuze

Je praat dus over een macbooks die normaal 1199,- eur kosten en nu 1008,- eur, en de duurdere normaal 1899,- eur nu voor 1596,- eur!

- De Macbook is gewoon de bekende: 2ghz, 160gb hdd, 2 gig ram
    - De Macbook Pro is de (mb471 versie) met dus een iets snellere cpu dan de standaard pro alu, met standaard 4 gig en 320gb hdd.

gewoon voor beide de standaard garantie van apple, ik kan dan nog kiezen tussen apple care maar dan ben je alleen gedekt voor interne schade van de macbook(pro) en de hardware. Je bent niet verzekerd voor diefstal of ongelukjes als drinken erover laten vallen.

Dixons Garantieplan plus kost je 14 eur per maand en dekt alles. Ik krijg gewoon een nieuwe ervoor terug, als de huidige er niet meer is krijg ik een betere ervoor terug. Opzich lijkt me deze verzekering helemaal zo slecht nog niet en je kunt per maand opzeggen.

En ik kan na 11 maanden altijd nog de Apple care doen (kopen via ebay veel goedkoper)

welk model zouden jullie kiezen...

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Is het een verzekering ? of is het garantie? Dus als je moederbord kapot gaat, dat je dan een nieuwe krijgt.

Ik zou wel gaan voor de macbook pro. Als je dan toch investeerd in een nieuwe notebook, dan moet je het ook wel ineens goed doen.

3. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou ook voor de macbook pro gaan.

4. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Het gaat wel om de:

MB471 is de 2,53GHz versie. die is uit de serie nu...

5. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Het feit dat je zelf al afvraagt welke je moet kiezen betekend dat je het geld hebt, lijkt me? Dan is het duidelijk, MacBook Pro.

6. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb het geld er wel voor, maar het moet het wel waard zijn! Het gaat hier kennelijk om een introductiemodel van de unibody Pro's en ik wil geen model met kinderziektes hebben... ik twijfel nog. wie haalt me over of beter nog.. wie heeft de MB471!?

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op internet staat inderdaad nog geen review. Het geld is het zeker wel waard, 4gig maakt echt gigantisch veel uit en ook 160gigabyte meer harde schijf ruimte is ook zeer mooi meegenomen.
    Ik denk niet dat je erg bang hoeft te zijn voor kinderziektes, Macbooks zijn niks voor niks zo betrouwbaar.

8. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    hmm ja dat is opzich ook wel zo, maar ja Dixons is dat een redelijke winkel die goed omgaat met reparaties mocht er wel wat gebeuren? Dit is gewoon een erg goede prijs maar ja het is wel een rip uit mijn lijf... ik weet t nog niet :confused:

9. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dixons is inderdaad een redelijke winkel. Het is het geld zeker waard, en je kan een stuk langer vooruit met de PRO dan de gewone MacBook.

10. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    ja daar twijfel ik ook niet over, ik neem ook apple care erbij dan, koop ik via ebay. Maar wel hopen dat apple dan dezelfde garantie biedt dat ze met de nieuwere modellen ook doen...

11. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik zou geen Apple spullen bij Dixons kopen. Maar dat is mijn mening. Ik koop Apple spullen puur bij een APR. Persoonlijk geeft me dat een vertrouwder gevoel dan een "allerhande" winkel als de Dixons.

13. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Zou dat echt zoveel verschil maken?

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Qua spullen natuurlijk niet, komt allemaal uit dezelfde fabriek. Maar ik kan me voorstellen dat mocht er wat zijn je sneller en beter geholpen gaat worden in een winkel waar ze alleen maar met Apple spullen bezig zijn.

Ik denk dat Rivanov dat meer bedoelt.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Spullen zijn inderdaad allemaal hetzelfde, maar qua service en garantieafhandeling vind ik het prettiger om naar een APR te gaan.

16. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Het scheelde mij veel te veel geld dus ik heb hem bij Dixons weg.. Ik heb er een garantieplan bij gedaan voor 2 maanden, ik bestel via ebay een Apple Care plan scheelt ook erg veel..

Wat een geweldig ding die MacBook Pro!

17. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk, hier kan ik wat mee :).

- Full HD is niet echt meer een probleem om af te spelen, tenzij je een brak gecodeerd bestand verkrijgt (jeuh, eindelijk een ander woord dan download :+). Hier kun je absoluut ook de MacBook voor gebruiken.

- Foto bewerking hangt af van het programma en het soort foto's waarmee je werkt (RAW is nog wel even een tandje zwaarder). Zoals ik eerder zei gebruiken Aperture en CS4 de videokaart. Als je jezelf er puur hobbymatig wat in gaat verdiepen (en nog niet weet hoever je wilt gaan), of niet een van de bovenstaande programma's gaat gebruiken zou ik voor de MacBook gaan (eventueel wel met een extern scherm voor wat extra werkruimte met de foto's). Wil je hier eventueel een kleine bijverdienste aan overhouden en dus (semi-)professioneel aan de slag willen, dan zou ik wel voor de MacBook Pro kiezen.

- Videobewerking an sich scheelt qua pure specs niet veel tussen de duurdere MacBook en de instap MacBook Pro, maar op de laatste voelt het wel allemaal wat beter aan (dit kun je zelf natuurlijk ook proberen in een reseller!). Als je inderdaad een camera met firewire hebt ontkom je niet aan de MacBook Pro of je moet voor de 'plastic' witte MacBook gaan, maar dat zou ik je niet heel erg aanraden (de aluminiummodellen zijn gewoon wel wat gelikter en lijken tot nu toe ook steviger te zijn).

- Lekker lang op de accu werken is bij beide natuurlijk gewoon mogelijk, zeker als je het vergelijkt met veel Windows systemen. Daarbij zijn de waarden in OS X ook prima te halen. Ik haal met mijn 1,5 jaar oude MacBook (2.0 Core 2 Duo, 4GB ram, 320gb@7200rpm) nog steeds wel 3,5 uur wireless productivity. Als ik wireless uitzet kom ik tegen de 5 uur aan met het simpele verslagschrijfwerk.

- Het branden van dvd's is bij geen enkel systeem een probleem, maar als je veel met nieuwsgroepen bezig bent, zou ik de MacBook Pro aanraden. En dat is eigenlijk puur vanwege de firewire aansluiting. Als je met nieuwsgroepen werkt, dan ga je veel data verpompen/opslagruimte gebruiken. Externe schijven via FireWire 800 zijn véél sneller dan via usb. Met andere woorden, de kans dat jouw systeem de vertragende factor is, is ook veel kleiner.

Als ik het zo teruglees zie ik de MacBook Pro vaker als 'winnaar' uit de bus komen. Daarbij geef je aan dat het je enige systeem is. Ik denk dat ik in jouw geval zou kiezen voor de MacBook Pro.

Je hebt trouwens vast al wel een externe schijf, maar ik zou ook zeker Time Machine gaan gebruiken. Dat is echt ideaal om back-ups te maken van alles wat je doet. De meeste mensen gaan pas back-ups maken als ze een keer gegevens zijn verloren, maar met Time Machine is het zo makkelijk dat ik zou beginnen voordat je gegevens kwijtraakt ;).

AppleCare blijft iets dat ik zeker ook zou aanschaffen, maar dan wel via eBay.

Wat je nog kunt overwegen als je ook veel draadloos wilt werken is een Airport Express of Airport Extreme. Daarmee knal je je netwerk naar de N-draft (130 Mbps), wat betekent dat je in ieder geval binnen het netwerk harder data pompt dan op de G snelheid. Ik merk daar wel echt verschil in. Ook in de gevoelsmatige snelheid van internet (terwijl daarvoor G al zou voldoen).

Ik heb geen idee wat Dixons met reparaties van Apple producten doet, volgens mij sturen ze die gewoon door naar Card Services ofzo, zelf mogen ze ze in ieder geval absoluut niet repareren.

18. broodplank

broodplank 450Pk!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik met Crossover niet de normale msn installeren, die normaal op Windows werkt?

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    waarom niet? Is toch gewoon voor exe's te emuleren. En windows live messenger is een exe :)

20. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Een maat van me is van plan ook op Apple over te stappen. Hij twijfelt alleen tussen de duurste iMac met beste video kaart en de goedkoopste Mac Pro + Apple Cinema Display. Echter kan hij niet helemaal bedenken waarom hij juist de ene wil of juist de ander. Waar hij het voor wil gebruiken is: CS3, Videobewerking (iLife) en daarnaast misschien een klein beetje games. Verder uiteraard de standaar dingen: word, powerpoint, internet, iTunes etc. Kan iemand dit ophelderen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina