1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Op wat voor niveau is hij bezig in CS3? CS3 gebruikt voor de berekeningen de processorkern (CS4 gebruikt ook nog de videokaart) en daarbij is de Mac Pro echt een berg sneller dan de iMac. Ook met videobewerkingen heb je veel voordeel bij de snellere processor. Als je dit op amateur/semi-professioneel gebied doet, of het leuk vindt om geregeld een nieuw systeem te kopen, dan kan het perfect op de iMac. Is het echt een aanschaf voor de lange termijn, dan zou ik die 900 euro ofzo extra uitgeven en voor de Mac Pro gaan. Daarnaast heb je daar ook mooi de mogelijk om een aantal extra interne schijven in te bouwen, wat de iMac niet heeft.

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Goedkoopste Mac Pro, zit je al op een dikke 2300 euro, dan nog een Cinema Display erbij, weet niet hoeveel inch hij wil hebben, maar ga maar uit van zo'n 750 euro voor een Cinema display als hij niet de 30" wil want die is 1800 euro alleen. Dus ongeveer zo'n 3000 euro als je bv ook nog een wifi kaartje erin wil.

Duurste 24" iMac is 2100 euro, dus jah is nogal een verschil. Als het voor hobby is zou ik het wel weten. Zou ik de goedkoopste 24" iMac nemen voor 1400 euro en zelf wat extra geheugen erin doen. Heb je een super systeem en bespaar je even 1500+ euro, kan je nog lekker paar weken op vakantie :)

Is professioneel bedoeld, voor je werk oid dan zou ik de Mac Pro nemen. Maar dan niet die van 2300 euro met 1 quad core, maar de octocore van 2800 euro.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vraagje.. sinds gisteren doen draadloze verbindingen op mn Mac nog al kut.
    Steeds wegvallende verbinding (gewoon binnen bereik). En heeft ie eindelijk verbinding dan heb ik geen IP adres, kort hierna valt het weer weg.

Heb vanalles wel geprobeerd op gebied van instellingen van de gegevens. Ook aleens het profiel (van mijn accesspoint) verwijderd gehad etc. Wachtwoord enzo klopt (iPhone en PC laptop werkt wel netjes). Ook de opgeslagen keychain verwijderd en opnieuw aangemaakt. Allen zonder resultaat.

NOu is mijn vraag of je ergens de netwerkkaart echt kan uitschakelen en opnieuw laat installeren ala driver unstall/install windows. En eventueel een logboek waar dit soort meuk in komt te staan. Iemand een idee?

Laatst bewerkt: 18 mei 2009
  4. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Bedankt voor de info. Ik was vergeten te vermelden dat hij ook met de wat zwaardere videobewerking programma's wilde gaan werken. Dus waarschijnlijk gaat hij voor de Mac Pro.

Nu had ik zelf ook nog een klein vraagje. Ik wil misschien het RAM geheugen van m'n MacBook White 2,4GHz van 2GB naar 4GB verhogen. Echter weet ik niet helemaal wat voor geheugen ik moet hebben en waar ik het kan kopen. Iemand wat linkjes voor me?

5. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    In de console komen alle logs terug. Staat in hulpprogramma's volgens mij, maar met spotlight kun je het natuurlijk ook snel vinden. Ik zou ook even gewoon alle netwerken laten vergeten en opnieuw beginnen, kan ook nog wel eens helpen.

Met zwaardere videobewerkingsprogramma's is de Mac Pro wel een bult sneller, lijkt me dan de goede keuze.

Het type geheugen dat in je MacBook gaat is 200-pins PC2-5300 (667Mhz) DDR2 SO-DIMM. In dit geval heb je daarvan 2 exemplaren van 2Gb voor nodig. Ik neem aan dat je het hiermee zelf wel kunt vinden ;).

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Voor serieus veel videobewerken absoluut voor de Mac Pro gaan. En dan niet de basis versie met 1 quad core, maar voor de dual quad core, met 8 processors. Is vele malen sneller en je kan tot 32Gb ram plaatsen, wat bij de basis Mac Pro niet meer kan.

7. X-Commander

X-Commander SolidCake.Com

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag met die spullen ook gewoon naar die winkel gaan omdat je toch garantie van Apple hebt en niet van de winkel? Ik ben met een MacBook van Online store naar APR geweest en word gewoon goed geholpen hoor, kijken gewoon naar het serie nummer.
    Overigens ook met een iMac van de Media Markt.

Laatst bewerkt: 20 mei 2009
  8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens de Nederlandse wetgeving is de winkelier het eerste aanspreekpunt. Apple heeft het wat dit betreft goed geregeld dat APR's verplicht zijn om de garantieafhandeling van de online Apple Store ook te doen.

Maar je kunt je voorstellen dat een reseller net een stapje meer zet voor hun eigen klanten ;). Denk bijvoorbeeld aan leenmachines e.d.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoi allemaal, ik zit er over te denken om mijn MacBook weg te doen en de aluminium versie te kopen. Is er iemand bekend met een inruil systeem bij een winkel toevallig?
    Als dat aardig wat opbrengt wil het wellicht nog wel lucratief zijn..:)

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij zijn er weinig winkels waar het mogelijk is. Als het wel mogelijk is zal je minder ontvangen dan wanneer je hem zelf verkoopt. Ik weet wel dat MacBizz inruilmogelijkheden heeft. Misschien een iCentre of MacHouse ook. A-Mac doet het bijvoorbeeld niet.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  12. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33

Jij kan me vast wel snel ff vertellen wat voor apps dat zijn ?:thumbs:

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je even op de link klikt.. :)

14. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    windhoos pakt die link dus niet, ben nu op mijn werk.. vandaar mijn vraag. en het ziet er nogal goedkoop uit dus moet je snel zijn ?! :b:

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Allemaal troep 8)

Jets'n'Guns Gold

New version of the hit classic. CuteClips

Clipboard manager.

TechTool Pro 5
    Comprehensive tools for your Mac and hard drives.
    Learn more at MacUpdate...

$98.00TechTool Pro 5 will keep your Mac in top shape. Check the health of your RAM and hard drives, repair problems, optimize performance, and be ready in case disaster ever strikes!

Developer: Micromat, Inc.
    Downloads: 584,423
    Reviews: Macworld 4/5
    MacFormat 5/5
    MacUser UK 4.5/5
    View Screenshot

Parallels Desktop 4
    Run WIndows, Linux, and more alongside Mac OS X.

$79.99Use other operating systems and their applications concurrently with your Mac. Parallels supports virtual machines with up to 8 cores, 8GB of RAM, and 3D acceleration for maximum performance. Please note: Your license key will only work with U.S. English copies of Parallels and cannot be exchanged for other languages or regions

Developer: Parallels, Inc.
    Downloads: 340,968
    Reviews: MacUser UK 5/5
    MacFormat 4 5
    Macworld UK 4/5
    Macworld 3.5/5
    View Screenshot

Circus Ponies Notebook 3
    Organized your digital life.

$49.95Take comprehensive notes with audio annotations, track your tasks, and collate you ideas, clippings, photos, and more with this versatile organizer.

Developer: Circus Ponies Software, Inc.
    Downloads: 50,637
    Reviews: Macworld 4.5/5
    Macworld Australia 4.5/5
    MacLife 4/5
    View Screenshot

NetBarrier X5
    Robust firewall and intrusion detection.

$49.95Make sure that online only what you want gets out of your Mac and that nothing you don't gets in.

Developer: Intego
    Downloads: 68,170
    Reviews: Macworld 3/5
    View Screenshot

DVDRemaster Pro 5
    Backup your DVDs and put them on other Apple devices.

$49.99The easiest and most powerful tool for duplicating DVDs, creating backups, and converting movies for use on other devices like iPod, iPhone, and AppleTV.

Developer: Metakine, Inc.
    Downloads: 135,377
    Reviews: MacUser UK 4/5
    MacApper
    View Screenshot

Multiplex
    Your Mac is your new DVD player.

$35.00Browse and watch your entire DVD collection from your Mac with a gorgeous interface.

Developer: IndyHall Labs
    Downloads: 6,612
    Reviews: Macworld
    Download Squad
    Smoking Apples
    View Screenshot

RipIt
    Get your movies off DVD and onto your Mac.

$18.99Copy DVDs to your hard drive with one-click and create region-free, encryption-free backups. The perfect complement to DVDRemaster Pro and Multiplex!

Developer: RipItApp
    Downloads: 39,805
    Reviews: Macworld 4/5
    TUAW
    iamthekiller
    Smoking Apples
    View Screenshot

MoneyWell
    Manage your personal finances.

$49.99Direct connect banking, envelope budgeting, transaction and cash flow management all in a simple, single-window interface. Coming soon for iPhone, too!

Developer: No Thirst Software LLC
    Downloads: 20,230
    Reviews: MacUser UK 4/5
    View Screenshot

Paperless
    Digital document manager.

$44.95Manage your receipts and document collections from a single app. Great for expense reports, taxes, and dozens of other uses! Perfectly paired with a document scanner.

Developer: Mariner Software, Inc.
    Downloads: 17,093
    Reviews:
    View Screenshot

Posterino
    Create posters, postcards, and more.

$24.95Put your photos to good use. Create attractive posters, stylish postcards, photo frames, greeting cards and more.

Developer: Zykloid Software
    Downloads: 20,202
    Reviews: Macworld UK 5/5
    View Screenshot

BetterZip
    Create and manage compressed archives.

$19.95Take Mac OS X's built-in .zip compression tool to the next level. Extract only the files you want, create and encrypt archives, split large files, and more!

Developer: MacItBetter
    Downloads: 31,320
    Reviews:

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nog 13 dagen..

17. titan1980

Leuk Bevonden:
    33

beter dan kijk ik gelijk na werk ff.. krijg je een download link om alles te pakken of krijg je alles in retail doosjes thuis..8)

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Downloadlink.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zit de laatste tijd met een raar probleem.

Als ik iets van de Mac naar de externe HDD kopieer dan zie ik geen bestanden.
    Krijg wel het schermpje in beeld tijdens het kopieeren , maar ik als vervolgens de externe HDD open dan staat er helemaal niets :confused:

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoe is de HDD geformateerd?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina