1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mac OS Uitgebreid !!
    (Hoofdlettergev./journaled).

2. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Komen er deze zomer nog nieuwe updates voor de Macbook (net zoals nieuwe iPhone e.d?). Mag hopelijk na 18 juni eentje uitzoeken maar zou zonde zijn als na een maandje er al een nieuwe versie kwam.

3. X-Commander

X-Commander SolidCake.Com

Leuk Bevonden:
    0
    Krijgen denk ik hoogstens speedbump, echte groffe veranderingen zie ik niet zo snel komen.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    WWDC is puur voor developers. Wordt waarschijnlijk September/Oktober wanneer er echt grove veranderingen plaatsvinden op het gebied van hardware.

5. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Hallo iedereen,

Ik ga hoogstwaarschijnlijk deze week een imac kopen. Ik denk dat ik voor het 2008 model ga, deze is wat goedkoper en heeft een grafische kaart.
    http://www.mycom.nl/Products/View/Apple iMac 2.66GHz/187266.aspx#Specs

Nu is mijn vraag, is 2 gb ram genoeg of is het aan te raden dit te verhogen naar 4gb?
    De imac zal ik gaan gebruiken voor school, tekst, presentaties, e-mail en zo af en toe warcraft 3 (bijvoorbeeld).
    Mocht het nodig zijn de ram naar 4 gb te verhogen, welke moet ik dan hebben?
    En zijn er nog andere "afwijkingen" aan het model van 2008 dat handig is om te weten. Want er was iets met het toetsenbord, dat had geen usb of numeriek had ik eens gehoord, of komt er wel een toetsenbord en muis bij of moet je die zelf kopen?

Alvast bedankt!!!

Ralph Pauwels

Laatst bewerkt: 1 jun 2009
  6. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je al geprobeerd om via schijfhulpprogramma de permissies te herstellen? Of de schijf te controleren? Vooral de permissies zijn in OSX echt een lapmiddel voor allerlei vage probleempjes.

Als je voor het 'oude' model gaat, krijg je standaard een toetsenbord met volledig numeriek gedeelte. Het draadloze toetsenbord heeft dit niet en bij het nieuwe model wordt dit standaard ook niet geleverd.

Ik vind het een goede keuze om voor het oude model te gaan, de grafische kaart is wel wat krachtiger. Het enige wat je jezelf wel moet bedenken is dat het nieuwe model tot 8GB werkgeheugen ondersteund en het oude model tot 4.

Voor de taken zoals jij die omschrijft gaat het geen verschil maken, maar werkgeheugen is een goede manier om meer prestaties uit het systeem te halen (hij hoeft dan minder vaak de harde schijf en, in mindere mate, de processor aan te spreken). Daarom zou ik wel altijd aanraden om het systeem uit te breiden naar 4Gb, dat kost tegenwoordig niet veel meer, maar maakt het wel een genot om ermee te werken.

Het geheugen dat je nodig hebt is: DDR2 PC2-6400 800Mhz SO-DIMM

7. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Dankjewel voor je snelle reactie!
    Ik heb eens naar het geheugen gezocht, maar zit er tussen deze verschil in of waar moet ik op letten. Want ik zie ook sommige met hyper functie enzo.

2x: http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10020312
    http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=354470
    http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=397245
    http://www.alternate.nl/html/produc...it/-1069766/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox
    http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=361521

En moet dat geheugen meteen uitgebreid worden of kan dat ook later?

Alweer alvast bedankt!

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Kan ook later. Aan de onderkant van de iMac zit een plaatje wat je eruit schroeft om vervolgens de geheugenbank erin te steken. Easy as that! :)

9. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou dit geheugen nemen: linkje naar tweakers.net pricewatch.

Het geheugen kan probleemloos later uitgebreid worden, dat maakt totaal geen verschil.
    Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er maar twee geheugensloten zijn :). Nu zit er 2x1Gb in het systeem, wil je het uitbreiden, dan zul je dus altijd een geheugenmodule uit het systeem moeten halen.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb al van alles geprobeerd , maar niets werkt.

Ik moet een bestand altijd 2x keer naar de externe HDD slepen , dan pas weet 100% zeker dat het bestand ook op de externe HDD staat.

11. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Oké thanks!! Maar dat is geen so-dimm, tenminste ik zie dat woord niet bij de beschrijving, kan het dan toch erin? Of kijk ik gewoon niet goed?
    En waarom juist die, zo weet ik wat er zo speciaal aan is:p.

Edit: Nevermind, ik zie het al, speciaal ontworpen voor die soort imac :)! Bedankt voor je hulp :D!!!

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    De iMac van mij begint nou wel heel erg naar de klote te voelen. Het begint al met safari: Elke keer weer foutmeldingen, vervolgens Firefox die zomaar afsluit. Nu wil ook Counterstrike niet meer opstarten. Soms gaat me Finder venster ineens weg en reageert het niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

13. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Je geheugen (cheap-ass kingston meestal) of gewoon software matig, doe eens een archiveer en installeer vanaf de installatie cd's. Of een Wis en installeer als dat kan (na een goede back-up natuurlijk)

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is wel erg snel. Hoelang heb je 'm nu..3 maanden? Ik heb mijn iMac al 1,5 jaar en nog nooit opnieuw hoeven te installeren. Kun je een keer een hardware check doen?

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    3 maanden. Nog niet eens: denk net een maand.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  17. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is inderdaad erg snel. Zoals al eerder aangegeven zou ik software opnieuw installeren en geheugen testen. Maar ik denk dat je het voor elkaar gekregen hebt om de installatie om zeep te helpen.

/edit: wat je ook kunt doen is de .plists van de crashende programma's even weggooien. Dit helpt vaak ook nog wel.
    Foto's zijn leuk. Vind de uitspraak one year later. Lightyears ahead wel weer briljant gevonden.

Laatst bewerkt: 3 jun 2009
  18. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Nu weet ik niet zeker of ik tegen die tijd het geld heb voor het laatste model van 2008 (999 euro).
    Mocht dit zo zijn, is het model van 2009 ook zo goed(1100 euro)? Merk je er wat van de grafische chip ram weg snoept?
    En met (later) 4gb ram?
    Ik weet wel nog een winkel waar ik een 2008 model kan kopen, maar daar kost ie 1200 euro.

Wat is wijsheid, ervan uitgaande dat ik het 999euro model niet kan kopen?
    Thanks!

Laatst bewerkt: 4 jun 2009
  19. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Weet iemand of het waarschijnlijk is of er maandag een update wordt aangekondigd voor de macbook? :)

20. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Er zit volgens mij wel weer een update aan te komen. De witte is nu namelijk sneller dan de eerste Unibody, en dat lijkt me niet de bedoeling ;). klikje.

Maar dit hoeft natuurlijk niet per se te gebeuren op macworld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina