1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Doe maar Mac OS X! :)

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Live als in stream live? Want dat is wel cool :).. hopen, nu iig nog 404:+

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    www.ustream.tv heeft een live video feed..Crappy beeld maar goed geluid.

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Erg toffe macbook aankondigingen!

Ik ga denk ik voor de dure 13". Die is even krachtig als de low-end 15". Maar aangezien ik hem voornamelijk voor school ga gebruiken, is draagzaamheid wel belangrijk. En daarnaast ook nog €200,- goedkoper. :)

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Safari 4 is ook inmiddels te downloaden via Apple.com en via Software Update.

7. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    grr heb 6maanden de macbook alu... nu hebben ze er een pro van gemaakt voor minder geld XD
    Mijn broertje wel gelukkig want die wilde net een nieuwe laptop kopen haha..
    Achja.. ik wacht nog ff 1 jaar.. Deze werkt nu toch nog perfect en in de tussentijd zal er wel weer een leuke update komen ;)

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Jammer dat Snow Leopard niet meer op Power Pc macs kan worden gedraaid. Had het ook al niet verwacht, maar toch jammer.

9. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben allang blij dat ze een normale prijs voor de upgrade gaan vragen.

Verder zijn er wel weer mooie dingetjes gepresenteerd :). MacBook lijn is producttechnisch aardig compleet, alleen nog wat aan de onderkant erbij.

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    De prijs is idd niks mis mee, zal wel 30 euro hier gaan worden, wat echt cheap is.

Vindt de stap van express card slot naar SD kaart slot wel een beetje vaag. 99% van de mensen laad zijn foto's direct via zijn camera en haalt nooit zn kaartje eruit. De overige 1% heeft allang een memory card reader die alle formaten leest.

Hele rare stap, net zoals de vorige macbook de firewire eruit werd gehaald en nu ineens er weer in gaat. Ik verwacht ook dat de volgende generatie de SD kaart slot er weer uit wordt gehaald en de express card slot er weer in gaat komen.

En vaste batterij voor alle macbook pro's. Ben benieuwd hoe dat gaat werken in the long run. Over 3 jaar ipod praktijken? Dat je je hele macbook naar apple moet sturen zodat zij je batterij kunnen vervangen en je em een aantal weken kwijt bent.

En de vorige macbook kon je eindelijk je hdd en ram makkelijk upgraden door de batterij eruit te halen. Dat gaat nu ook niet meer, hoe lossen ze dat op?

Heb wel een paar vraagtekens erbij.

11. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    4GB ram standaard lijkt mij meer dan genoeg, voor mijn gebruik in ieder geval.

Ik zit inmiddels ontzettend te twijfelen tussen de dure 13" en de low-end 15". Ze hebben dezelfde specs, enige verschil is de grootte van het scherm. Verschil in prijs: 200 euro.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken om mee te nemen naar school. (Communication & Multi Media Design.) Thuis kan ik hem koppelen aan mijn reguliere computer scherm d.m.v. mini dvi.

Mijn vader beweert namelijk dat 13" veel te klein is. Maargoed, ik ga straks maar even naar de apple store in Rotterdam. Het met eigen ogen bekijken. :)

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik doe dezelfde opleiding, ook 4GB ram, aluminium, 13''. En ook ik sluit me laptop thuis aan op dmv mini dvi aan me scherm. Ik kan je vertellen dat 13'' echt niet te klein is, ik vind het persoonlijk goed werken en ben bang dat ik niet meer terug ga naar Windows :eek:...Enige minpunten aan de mac tot nu toe, Mac Office werkt niet altijd even fijn, en Adium is gewoon ruk. Heb vaak dat oude nicknames van contactpersonen. Het niet kunnen zien of ze een bestand hebben gestuurd, schermafbeeldingen zie ik de helft van de tijd niet, en die webcam werkt ook niet.

13. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe dezelfde opleiding en werk ook op een 13". Natuurlijk is het makkelijker/overzichtelijker als ik op een groter scherm werk, maar het wil prima. Zeker voor de paar uur die je op school zit. Meeste van de tijd zit ik toch thuis te werken (met een groter scherm).

Voordeel van 13" dat je minder hoeft mee te slepen.

Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  14. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Het SD-slot vind ik inderdaad ook totaal niet passen. Naast de redenen die jij al aangaf is het juist ideaal dat je geen kaartjes uit je camera hoeft te halen. Ik had liever een express card slot gezien voor 3G-dongles.

Over de batterij zou ik me niet al te druk maken. Bij de 17" is deze ook gewoon te verwijderen met een paar schroefjes. Zal dan denk ik alleen een probleem zijn om de accu besteld te krijgen (zal wel een service-onderdeel worden die niet iedereen zomaar kan bestellen).

De nieuwe modellen zullen er nog niet staan, maar je krijgt al wel een duidelijk beeld als je even langs gaat :). Ik weet zelf nog steeds niet hoe prettig ik 13" vind. Qua resolutie is het gewoon goed te doen, maar af en toe mag het wel iets groter zijn. Maar het grote voordeel vind ik de compactheid/draagbaarheid. Met de juiste tas merk je gewoon niets van de laptop... Daarnaast is het in mijn geval praktisch omdat de 13" normaal op een collegebank-tafeltje past en de 15" proppen wordt..

Als je thuis een groter scherm gaat aansluiten dan zou ik het wel weten! 13" all the way! Je hebt alleen geen mini-dvi nodig, maar mini-displayport naar dvi.

Heb je Office for Mac wel helemaal geupdate. In het begin was het best een brak programma, maar nu heb ik nergens meer problemen mee.

Webcam ondersteuning moet volgens Microsoft dit jaar nog verschijnen, maar ik heb mijn twijfels daarbij...

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Ga voor de 15" Je gaat spijt krijgen van de 13" met die opleiding. Gebruik zelf een 15" en dat is net mooi te doen allemaal, maar zou zeker niet kleiner willen. Denk dat je ook CS programma's gaat gebruiken en dan zou je jezelf vervloeken als je de 13" had genomen.

16. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Alright! Thanks voor de info allen. ;)

Ja, ik verwacht ook nog niet de nieuwe modellen te zien. Maar 13" is 13". Ik krijg dan ieder geval een indruk van het formaat. :).

Maar ik vraag mij af in hoeverre je op school serieus gaat photoshoppen. Het grote werk zal je toch echt thuis moeten doen, neem ik aan?

Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als ze dan ook fixe dat je niet telkens in je chat venster hoeft te klikken, dan ga ik het ook gebruiken. Want dat is nu echt ruk. Daarom gebruik ik Adium, terwijl die crashed als ik een contact toevoeg.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Uiteraard doe je het grote werk thuis. Maar je zal je verbazen hoeveel je op je eigen macbook gaat doen als je op school bent.

Ga je elke dag inloggen op de computer van school en daar je werk op doen of gebruik je je eigen? Ik weet dat ik zelf veel op mn eigen laptop deed omdat ik daar gewoon alles op had staan.

Werken in project groepen zal je veel op school doen, dus dan werk je veel op school ipv thuis en dan is het mooi dat je ook echt wat werk kan doen.

Maar die afweging moet jezelf maken. Ik zou zelf niet voor de 13" gaan, omdat het scherm heel erg klein wordt als je bv CS programma's gaat draaien en je halve scherm al gevuld wordt met pallets.

19. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Thanks, nu weet ik dus al helemaal niet meer wat ik moet. ;)

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    :+ Graag gedaan.

Probeer ze anders allebei es uit in een mac store met programma's als CS voor het schermformaat en voel wat het verschil in gewicht en grootte is etc.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina