1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bouw veel websites (studie/werk) en deze kunnen prima op een 13" scherm gemaakt worden. Natuurlijk is meer ruimte beter, maar het wil prima.

2. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Cool! Ik doe interactieve media (amsterdam). Maar ik vind 13" toch wel erg klein voor programma's zoals Flash en Photoshop. Zeker als je veel toolbars hebt openstaan word het allemaal wat krap en blijft er weinig van je stage/canvas over. Maar ik zit nu op stage op een 22 inch scherm dus ik ben nu ook wel erg verwend.:+ Telkens als ik op mn laptop zit moet ik weer even wennen.

3. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Grappig dat er nog zo veel CMDers op Xboxworld zitten. We hebben iig goede smaak. :+

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Vanmiddag in de iFactors wezen kijken. Zit alsnog erg te twijfelen. Maar denk, omdat ik hem voornamelijk op school ga gebruiken, dat ik toch voor de 13" ga.

Verder heb ik nog een vraagje over de software die ik erbij moet kopen. Moet ik gaan voor iWorks '09 of Office? Is het mogelijk om met iWork powerpoints te maken? En Excel enz?

5. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik zou zelf echt wel voor Office gaan. iWorks is mooi maar voor mij is het allemaal 'net niet'. Misschien een trialtje downloaden?

6. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Adium gebruikers, is er een shortcut, toetsenbord combinatie om tussen de verschillende gesprekken te wisselen?

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    CMD + pijltjestoetsen (links/rechts)

Met iWorks is het niet mogelijk om Powerpoint te maken aangezien iWork bestaat uit Pages, Numbers en Keynote. Keynote is een veel gelikter programma dan Powerpoint. Hiermee kun je veel mooiere presentaties maken dan met Powerpoint. Nadeel is dat veel scholen gewoon een Windows PC aan een beamer hebben hangen dus dan heb je aan een keynote niet zoveel. Je kunt een Keynote presentatie wel exporteren als een Powerpoint presentatie maar dan heb je de mooiste features van de Keynote natuurlijk niet. Verder is Pages compatible met Word bestanden, hetzij tot een bepaalde hoogte. Ga je echt met templates van Pages werken, dan ondersteund Word dit niet.

Het veiligste is om Office for Mac te gebruiken, dan weet je zeker dat alles cross-compatible is.
    Overigens is iWork gewoon gratis dus het is altijd zinvol om dit te installeren.

Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb Cs source gezet in window mode, maar nu heb ik het probleem dat hij niet terug kan naar Full screen. Ik kan hem ook niet met het pijltje groter maken, zoals bij een internetbrowser. Iemand een oplossing?

Ik denk dat ik zelf wel een oplossing heb, maar dan moet er ook iemand zijn die Cs source heeft. Dan gewoon zeggen van: Nadat het opgestart is, 1 pijltje naar benden, dan enter etc. tot full screen is.

Hier een foto ervan: [​IMG]

Laatst bewerkt: 10 jun 2009
  9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zit met een dilemma en ik heb jullie hulp nodig.

Als je niet kijkt naar de prijs, zouden jullie dan voor de 24" iMac voor gebruik thuis + 13" MacBook om mee te nemen gaan of voor de 17" MacBook Pro voor gebruik thuis en om mee te nemen?

10. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33

nu we het toch over messengers hebben.. kan je ook makkelijk schakelen tussen gesprekken in MSN messenger (mac) ?

11. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    iWork is helemaal niet gratis. Het single user pakket is 79 euro en het family pack 99 euro. Je kunt wel een gratis demo-versie installeren die je 2 maand kunt gebruiken.

Voor scholen heb ik altijd een goede oplossing: brutaliteit ;). Hang gewoon je MacBook aan de beamer, neem je remote mee en laat iedereen versteld staan. Inleveren kan eventueel wel als .pdf of alsnog als .ppt. Hij geeft dan gewoon keurig aan wat er niet compatible is met powerpoint.

That said; ik gebruik ze allebei naast elkaar en ik merk dat ik de meeste dingen toch in Office for Mac doe (makkelijker uitwisselbaar, meer zoals ik gewend ben te werken). Maar voor presentaties of figuren in verslagen gebruik ik graag Keynote en Pages.

Heb je de 17" weleens getild? Ik vind het systeem te zwaar om (vaak) mee te slepen. Dan zou voor mij 15" echt de grens zijn. Natuurlijk ligt de keuze voor een systeem (of 2) vooral aan wat je ermee gaat doen (en dan vooral wat je onderweg wilt doen). Met een 15" kun je thuis eventueel een tweede monitor neerzetten om een groter werkgebied te krijgen ;).

Maar een aantal mensen hier (iig Rivanov en ik) hebben een iMac icm met een MacBook. Bij mij ligt het er een beetje aan wat ik ga doen. Vooral relaxed surfen, foto's beheren, etc. pak ik lekker de iMac (dat scherm is echt GROOT), maar voor veel schooldingen pak ik lekker de MacBook en ga ik eventueel in de tuin zitten werken. In die zin ben ik voorstander van een groot scherm hebben staan en daar een (krachtige) MacBook op aan te sluiten. Dan heb je eigenlijk het beste van twee werelden.

Maar ga eens naar een reseller en ga kijken wat je prettig vindt. In een situatie waarin geld geen rol speelde had ik een dikke 15" MBP met een 24" LED scherm :).

/edit @titan1980: al geprobeerd met cmd (appeltje)+` (naast de linker shift). Hiermee wissel je van vensters binnen een applicatie.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    De 15 inch en de 17 inch schelen maar een halve kilo hè ;) Maar ik wil het gaan gebruiken voor persoonlijk gebruik (spelletjes, internet, etc) en voor de ICT studie (HBO) die ik volgend jaar ga doen.

Maar het is niet zo dat geld geen rol speelt. Ik bedoelde het eerder om de 2 opties te vergelijken kijkend naar hun prestaties en bruikbaarheid en niet naar de prijs.

Dus het is niet zo dat ik 2 supergoede dingen kan kopen omdat de prijs niet uitmaakt. :+

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik raad je een iMac en MacBook aan. 17" is echt onhandelbaar als je veel onderweg bent.

14. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Een halve kilo vind ik anders aardig wat als je ook nog andere dingen meeneemt in je tas ;). Daarnaast is de footprint (de afmetingen) wel degelijk veel groter. 17" past lang niet in alle tassen..

Voor jouw gebruik zou ik voor een 15" MacBook Pro gaan, eventueel met een extern scherm voor thuis op je bureau (samen met tobo+muis). In dat geval bespaar je geld ten opzichte van de 17" MacBook Pro (jouw gebruik vraagt niet om de beste versie).

Mocht je dit niet willen, dan zou ik inderdaad zoals Rivanov aangeeft gaan voor de optie MacBook en iMac.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat lijkt me ook wel. En zo'n 24" iMac lijkt me ook echt stoer, alleen vind ik die grafische kaart echt een struikelpunt. In die 17" MacBook Pro zit ook een
    NVIDIA 9600M GT met 512MB grafische kaart, behalve de onboard videochip NVIDIA GeForce 9400M.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt ook nog zoeken naar een 24" van de vorige build. Die heeft nog een dedicated videokaart.

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga zo Mail-A-Mac even bellen of ze een offerte kunnen maken voor een iMac configuratie met een 512 mb videokaart erin. Dan ga ik voor de iMac 24" + MacBook 13".

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik heb gebeld en 2 offertes gekregen.

iMac + MacBook:

Aantal, Stuksprijs, Subtotaal, Omschrijving.

• [1x][€1249,00][€1249,00] iMac 24": 3,06GHz Intel Core 2 Duo / 2GB / 500GB / SuperDrive / NVIDIA GeForce 8800GS met 512 (CTO)
    • [2x][€29,00][€58,00] Kingston 2048 MB iMac Intel Core 2 Duo 20-inch/24-inch 2.4 - 3.06GHz (vroeg 2008 )
    • [1x][€787,00][€787,00] MacBook 13" Intel Core 2 Duo 2.13GHz, 2GB, 160GB, SuperDrive, Airport Extreme, BT2, Geforce 9400M, wit (MC240)
    • [2x][€35,00][€70,00] Kingston 2GB DDR3 1066 Module voor Apple, Geschikt voor o.a.: (Apple) MacBook 13.3-inch 2.0GHz/2.4GHz; (Apple) MacBook Pro 15/17 2.4GHz/2.5GHz/2.8GHz (vanaf oktober 2008 )
    • Nettobedrag: €2.164,00, BTW 19%:411,16, Totaalbedrag:€2.575,16

MacBook Pro 15" + 24" Apple Cinema Display:

Aantal, Stuksprijs, Subtotaal, Omschrijving.

• [1x][€1.319,00][€1.319,00] MacBook Pro 15" Unibody Intel Core 2 Duo, 2.53GHz, 4GB, 250GB, GeForce 9400M (256MB), SuperDrive (MC118 )
    • [1x][€709,00][€709,00]Apple 24" LED Cinema display (MB382), Mini DisplayPort, Universele MagSafe, USB 2.0
    • Nettobedrag: €2.028,00, BTW 19%: €385,32, Totaalbedrag: €2.413,32

Ik denk dat ik dan maar voor de iMac + MacBook ga. Die gast van de Mail A Mac zei ook dat zijn voorkeur daar naar uit ging. Hij had het zelf ook zo en dat vond ie heel makkelijk.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Goede keuze. :)

20. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    prachtig spul dat apple :D Kan niet wachten op mijn iPhone 3GS

Topicstatus: