1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Iemand enig idee waarom iRemote op mn iPod Touch het niet doet? Als ik hem opstart, krijg ik een wit scherm, maar daarna sluit ie gewoon weer af. Eerst werkte hij nog wel (toen ik nog een windows pc had). Moet ik dan nog iets instellen in iTunes?

Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er lag vanmorgen een brief op de deurmat van de MM , kan mijn Extreme ophalen.
    Heb een nieuwe Extreme gekregen van Apple \o/

De 2,4Ghz verbinding werkt weer als een sneltrein.

Alleen de verbinding tussen iPhone (3.0) en Extreme (WPA2) weer behoorlijk slecht.
    Jammer dat de Extreme niet meer werkt via WEP 128bit.

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Iphone probleem komt door 3.0 Niet door je router oid. Bijna iedereen heeft er problemen mee na 3.0, zit er zelf serieus over te denken terug te gaan naar 2.2 loopt alles weer soepel. Gister testje gelezen en komt uit dat 2.2 met veel dingen veel sneller draait op je normale 3G iPhone dan 3.0 Volgens mij hebben ze met 3.0 teveel op de nieuwe iPhone GS gericht.

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb 2 weken een perfecte verbinding gehad met mijn oude WRT54G (WEP 128 bit).
    Nu mijn Extreme (WPA2) aangesloten en krijg op 1,5m van de router met moeite een verbinding.

Las dat FW 3.1 al beschikbaar is voor de ontwikkelaars.

Hoop dat ze een keer het probleem van de AD2P gaan oplossen , wil wel een keer gebruik maken van mijn Philips Stereo Bluetooth headset :mad:
    Lees veel klachten op de verschillende forums over de AD2P gebeuren.

Ik krijg mijn iPhone niet downgraden naar 2.2 :confused:
    Alles gaat goed , maar bij het opstarten blijft de iPhone zeuren dat ik een verbinding moet maken iTunes.
    Heb het een paar geprobeerd zonder enige succes, installeer ik weer 3.0 dan overloopt vlekkeloos.

5. Kremx

Kremx Koen

Leuk Bevonden:
    0
    Dit komt volgens mij doordat 3.0 een nieuwe baseband op de iphone heeft gebracht. Hierdoor is het volgens mij niet meer mogelijk om te downgraden naar 2.2

6. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb destijds Office for Mac 2008 maar gekocht, 45 euro bij surfspot. Ik vind het fijner werken dan ieder ander office programma's. Is natuurlijk ook illegali te downloaden, maar dan heb je weer het gezeik met die CD key's.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb vanmiddag ook maar 'n AirPort Extreme gekocht na een hoop verbindingsproblemen met m'n Draytek modem/router. De Mac probeerde met elk netwerk in de buurt verbinding te maken, behalve met m'n eigen netwerk. Als ie dan eindelijk verbinding had dan was de signaalsterkte zo slecht dat je niet eens kon surfen o.i.d. Met de AP Extreme werkt het allemaal uitstekend. :)

Ben nu eigenlijk nog opzoek naar een externe hdd om in 't netwerk te zetten voor iTunes e.d. Wat de lees- en schrijfsnelheid betreft ben ik volgens mij beter af met een NAS (1Gbps ethernet) dan met een USB hdd aan de Extreme?

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb hier nou een iMac en een MacBook naast elkaar staan. Kan ik dan met mijn MacBook de iTunes van mijn iMac aansturen? Of kan ik dan beter de liedjes op een externe HDD zetten? En kan ik dan ook de iTunes van de 2 computers gesynced houden of moet ik dat dan handmatig doen (elk liedje wat ik op de iMac toevoeg, ook op de MacBook toevoegen)?

9. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds afgelopen weekend de trotse bezitter van een macbook. niet gekocht om een studie of iets dergelijks maar om eindelijk van windhoos vista af te zijn.

nog nooit een laptop gehad die zo stabiel draait als de macbook.. en mocht ik windhoos nodig hebben dan kan ik dat altijd nog installeren, geweldig.

de specs van mijn macbook 13' : 2ghz intel core duo, 2 gb ddr3 ram, 160 gb hd

heb dan ook meteen een vraag, welke brandsoftware is er beschikbaar voor de mac?

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    @DuskyDemon, wat wil je precies doen met de twee systemen en de iTunes bibliotheek? Via schermdeling kun je met de MacBook het scherm overnemen van de iMac en de muziek in iTunes veranderen. Dat is totaal geen probleem.

Mocht je op beide systemen dezelfde muziek willen luisteren (binnen je netwerk) dan kun je dit gewoon delen in iTunes en dan op 1 van beide systemen een 'lege' iTunes bibliotheek hebben en dat je alles via het netwerk afspeelt.

Buiten je eigen netwerk kun je bijvoorbeeld ook kijken naar Simplify Media. Die deelt je volledige iTunes bibliotheek via het internet. Je hebt hierbij wel steeds een internetverbinding nodig.

Wil je toch op beide systemen een bibliotheek hebben, dan is het het makkelijkste dat je iTunes de map iTunes music laat beheren en dat je bijvoorbeeld Chronosync (betaald) die map laat synchroniseren tussen de twee systemen.

@Speedy NL, wat wil je branden? Een standaard gegevens cd/dvd is heel eenvoudig. Klik met de rechtermuisknop ergens op je bureaublad of in een finder venster. Kies dan voor de optie nieuwe brandmap. Sleep alle bestanden die je wilt branden hier in en klik op brand. Klaar is kees ;). Muziekcd's kunnen rechtstreeks vanuit iTunes en filmcd's/dvd's gaan via iDVD. Mocht je toch echt een programma willen gebruiken, dan kun je bijvoorbeeld kijken naar Toast.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik wil gewoon op mn iMac de de Sims spelen en iTunes draaien, maar dat ik met mn MacBook de iTunes bestuur, zodat ik niet de hele tijd op cmd + enter moet drukken om een ander liedje op te zetten :+

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat gaat met schermdeling. Daarvoor zul je Apple Remote Desktop moeten installeren. Of MobileMe met Back to my Mac.

13. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Disco!

Ik vind dit een erg simpel programma, en het ziet er nog eens leuk uit ook :) Zie: http://www.discoapp.com/

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Voor snel data branden heb je sowieso geen software nodig. Gewoon Disc erin..die laten mounten en de data op de disc slepen. Je kunt ook een aparte Burn Folder aanmaken.
    Ik gebruik overigens Toast Titanium voor het branden van mijn DVD's.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    106MB versturen van Mac naar Extreme (Maxter 500GB) duurt net geen 30 seconden.
    De data draadloos versturen duurt vele malen langer.

Gebruik de Maxtor voor mijn foto's en openen duurt niet veel langer dan als de HDD rechtstreeks met mijn Mac is verbonden.

16. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lullig vraagje misschien maar wat is het verschil tussen deze modellen van de 13" MBP: MB990LL/A en MB991LL/A?

Edit: Heeft vast te maken met de 2.26 en de 2.53 ghz's versies ;)

Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  17. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Cool, bedankt! ikben dan ook nog leek op het gebied van mac osx.. had wel het idee dat het behoorlijk compleet was maar zo :p

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ah oke, dat is gemiddeld zo'n 3,5 MB/s. Op zich komt dat wel overeen met ervaringen die ik op diverse fora heb gelezen (± 1 tot 5 MB/s). Ruim voldoende voor het streamen van media. Met een NAS op één van de LAN poorten ligt dat natuurlijk wat hoger, mja die zijn dan ook meteen een stuk duurder. 8) De hogere snelheid en RAID 1 is dan wel weer erg fijn voor het draaien van backups. Ach ja, ik ben er in ieder geval nog niet over uit. :+

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Op mijn Mac zitten 2 externe HDD's aangesloten en 1 externe HDD op Extreme (Mac en Windows).

Het draadloos overzetten van data van de HDD (Mac) naar de HDD (Extreme) duurde een eeuwigheid.

Vanwege de aankomende snelheidsverhoging bij Ziggo heb ik gisteren maar een UTP-kabel gelegd tussen Mac en Extreme.
    Het overzetten van data gaat nu ook vele malen sneller.

Bij Conrad verkopen ze een utp-adpater waarop je een externe HDD kan aansluiten.
    Helaas werkt de software alleen onder Windows :mad:

20. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb voor mijn diplomering, die morgen zal plaatsvinden, een filmpje gemaakt in iMovie.
    Nu wil ik die gaan afspelen op een beamer. Daarom neem ik mijn Macbook en mini-VGA kabel mee. Krijg ik het geluid aan de praat door simpelweg het rode plugje van de computer in de headset-microfoon ingang van mijn Macbook te stoppen?

Ik wil, voor het geval dat het niet werkt, het bestand ook nog eens op USB-stick meenemen. Dat is nu een .m4v bestand. Ik ben bang dat de computer op mijn school deze extentie niet ondersteunt. Naar welke extentie kan ik hem het best converten en met welk programma? (Mag ook een Windows based programma zijn)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina