1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Snap ik... Heb nog een beetje zitten kijken naar dat iWork. Ziet er wel erg netjes uit moet ik zeggen!!! Zit te twijfelen om niet nu het geld van mijn spaarrekening af te halen en het daar in termijnen op terug te zetten... hmmm

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    of html, maar dat werkt ook niet.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is er een Mac Variant op Microsoft Visual Studio?

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee. Ben blij! 8)
    Wat een graf programma was dat zeg. M'n oude opleiding heeft het ook uit het lesprogramma geschrapt.

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het vette van iWork is wel die presentatie mode of hoe dat wel niet heet. Hoe lang je bezig bent staat dan op je laptop, terwijl de presentatie op de beamer gewoon normaal de slides weergeeft. Dan zie je de verstreken tijd en de huidige tijd. Dat is bij keynote dus. Echt wel tof programma.. Eigenlijk net zo handig dan Powerpoint (wellicht met uitwisselen niet en compatibileit met .ppt/pptx wil nog weleens voor problemen zorgen). Maar verder :thumbs:

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En natuurlijk Keynote Remote op je iPhone/iPod touch om door je presentatie te navigeren. :cool:
    Al gebruikte ik bij mijn afstuderen gewoon de Apple Remote, vond het zo raar om met m'n iPhone in m'n hand daar te gaan staan. :+

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha inderdaad. Had het gister bij een presentatie dr nog over. Opzich is het idee echt super!! Maar een Apple Remote is net iets handzamer. Maar wellicht wel handig als je echt soort van constant op dezelfde plek staat ofzo. Dan kun je ook een beetje op dat ding kijken, alhoewel een MacBook dan nog hendiger is. Hoe dan ook, opties genoeg dus :+

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat was vooral de reden dat ik de iPhone niet gebruikte. Dan sta je daar een beetje op dat schermpje te staren. Komt niet echt over op de drie-koppige jury natuurlijk..

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik krijg er nu al de schijt van tijdens het installeren :+ Wat haat ik het dat ze hier les geven in windows only dingen.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Installeren duurde al járen! :+
    Nee, ook de docenten vonden het helemaal niets en ze doen er nu helemaal niets meer mee geloof ik.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Installeren duurt idd facking lang. Ik ben er nog steeds mee bezig. Het meest gek wordt ik nog van iedereen die zegt 'had je maar een windows moeten kopen' of 'ja dat komt omdat je een mac hebt he' :confused:

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Tering zeg wat een kutprogramma. Als ie om half twaalf nog niet werkende is pak ik de bus naar huis :+

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb je Windows geïnstalleerd via Bootcamp? Of via VMware Fusion/Parallels. Want dan kan het wel lang duren.. Via Bootcamp duurt het gewoon net zolang als via een normale Windows laptop, want je draait dan native Windows. Dus dan moeten je klasgenoten niet zeuren.

Heerlijk als die so-called 'ICT-ertjes' niet weten waar ze over praten.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nee ik draai het via VMware Fusion. Met 2GB RAM geheugen voor windows. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om bootcamp te installeren, want dan moet Windows verbinding kunnen maken met internet en dan kan ik weer allemaal virusscanners en firewalls gaan installeren.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mja, dat verklaart het dus. Je draait nu Windows virtueel en dat is niet echt aan te raden voor installaties van zulke paketten. Have fun! :+
    Via VMware maakt je Windows trouwens ook verbinding met internet hoor, tenzij je dat uitschakeld. Maargoed, via Bootcamp kun je dat ook uitschakelen dus dat is geen argument! :)

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    En waar stel ik dan in dat ik geen internetverbinding wil? Je moet toch eerst internet installeren op windows? Ik zie rechtsonder ook niet zo'n internet icoontje (wired of wireless), dus dan is er toch geen verbinding met internet? Als ik IE open dan blijft ie ook eeuwig laden dus volgens mij heb ik geen verbinding.

Hij is overigens geinstalleerd.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Internet installeren? :+
    Wanneer je Windows installeert via Bootcamp dan staan alle netwerkdrivers geïnstalleerd dus dan werkt internet gewoon direct. Tenzij je de LAN Verbinding verbreekt in het configuratiescherm.

En ik zou je toch aanraden om Windows via Bootcamp te installeren als je met programma's als Visual Studio gaat werken. Lijkt me virtueel niet echt heel soepel lopen.. Maar misschien loopt het wel goed, dan heb ik niets gezegd!

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Eenmaal geinstalleerd loopt het wel goed hoor. Maar heeft windows nou verbinding met internet in VMware of niet? Waar kun je dat instellen dan?

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zie je rechtsonderin. Waar het hardeschijf, USB icoon etc staat.

Het icoontje: <--> is van internet.

Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Sinds dit jaar heeft een maat van mij een Macbook Pro in gebruik maar als ik zie hoe vaak hij nou echt de functies van OSX kan gebruiken tijdens de school lessen. We werken bijna de hele dag met Windows XP/Server 2003 etc. voor projecten en bijvoorbeeld programmeren doen we in Microsoft Visual Studio. Ook de SQL lessen moet ie viruteel doen in SQL 2008.

Alleen voor tekstverwerken en internetten gebruikt hij OSX zelf. Nu ik het zo eens heb zitten bekijken denk ik nog wel even een paar keer na of ik echt zelf een Macbook wil aanschaffen voor mijn vervolgopleiding op het HBO. Zou zeer graag met een Macbook werken maar om nou constant alles virtueel te moeten doen, nee dankje.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina