1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hm dat stond dus aan :+ Kunnen er nu virussen op mijn computer zitten?

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo snel gaat dat echt niet, virussen krijg je alleen als je niet nadenkt als je op het internet zit. Dus zonder nadenken overal op klikt en alle bestanden zomaar opent.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee tuurlijk niet. Die lopen niet vanzelf naar binnen hoor. :+

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja ik denk je weet maar nooit met windows :+ Ik heb namelijk geen virusscanners oid geinstalleerd.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ach, als je een virus krijgt zit het alleen in je Virtual Machine bestand. En sowieso, een Windows virus heeft geen effect op een Mac.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah ok. Dus ook al heb je 30 verschillende virussen op windows (met bootcamp), dit tast je Mac OSX helemaal niet aan?

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee, kwestie van partitie wissen en opnieuw installeren. Tenzij het een erg hardnekkig virus is die heel je HDD naar de klote helpt. Maar ik zou gewoon een virusscanner installeren, AVG Free o.i.d. Scheelt je een hoop rompslomp.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb gewoon internet uitgeschakeld. Internetten doe ik wel in Mac OSX.

9. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mede Apple eigenaren, ik sta op het punt om een LED Cinema display te kopen en mijn huidige windows pc weg te geven. Ik wil gaan werken met een macbook pro - LED cinema display - Externe HD. Nou zie ik een aantal goede externe HD's geschikt voor de Mac ( WD Mybook bv. ) maar ik wil eerst een hele rits aan bestanden van mijn PC overzetten naar de externe HD, welke ik daarna ga gebruiken als extra HD voor op mijn mac.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken!?

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je kan denk ik het beste dan een Externe hdd kopen. Deze op je windows computer formatteren als NTFS. Dan gooi je daar alle bestanden op. Daarna gebruik je op je mac NTFS for mac om de bestanden eraf te halen. Is deze leeg, dan formatteer je hem als HFS+ en je bent klaar :). Of je maakt 2 partities. 1 windows en een Mac partitie.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wanneer je veel met grote bestanden gaat werken raad ik je een externe schijf aan met Firewire 800. Ik heb de My Book Studio Edition van Western Digital en dat is echt heerlijk. USB 2.0 is echt tergend traag wanneer je een aantal GB over wilt pompen.

Heeft je PC geen Firewire, dan zul je het met USB moeten doen. Maar iedere externe schijf ondersteund ook gewoon UBS. Dus ik zou een schijf pakken met zowel USB 2.0 (standaard) als Firewire 800. De MacBook Pro heeft namelijk wel Firewire 800 en je hebt daar dan alleen maar profijt van.

/edit: Nog een reactie op bovenstaande, je kunt dan beter Macdrive for Windows installeren op de PC. Die gaat toch de deur uit, dus dan kun je die beter belasten met extra tooltjes..dan de Mac! :+
    Al is het wel handig om die NTFS driver op je Mac te hebben zodat je ook externe schijven van bekende (die wel met Windows werken) kunt blijven gebruiken.

Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  12. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    thanks voor de antwoorden en Rivanov zijn antwoord lijkt me de meest logische keuze! Firewire 800 was ook mijn keuze, aangezien ik trage bestandsoverdracht haat ;-)

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik gebruik mijn externe schijf voor TimeMachine en dan is FW800 erg prettig wanneer hij grote backups maakt. :)

14. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    ik heb nu een LaCie little disc 500gb maar met usb2.0. Je hebt idd gelijk dat het traag gaat met USB. Een Firewire800 aansluiting op de HDD is dus het best? Welk merk is dan het best voor een Mac? LaCie of Western Digital?

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb zelf erg goede ervaringen met Western Digital, maar er zijn ook weer mensen die het verafschuwen.. Maar zijn ook weer mensen die LaCie verafschuwen. Ieder z'n eigen ding dus. De My Book Studio Edition is een speciale Mac versie, die dus al in HFS+ is geformateerd.
    En hij past perfect bij m'n iMac.. :)

16. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    Ok dan WD is dus een optie, wat is HFS+? kan je dan nog wel connecten op een pc? of Mac only?

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    HFS+ is de bestandsindeling van Apple. Zoals NTFS voor Windows is. Je kunt HFS+ op Windows gebruiken als je de third party tool Macdrive for Windows installeert.

18. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    dat is wel bout, als ik wat bestanden van mijn pa's pc wil dan moet dus eerst dat erop voordat je dus gegevens kunt copieren?!

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    of je maakt 2 partities. 1tje van 50gb als NTFS, voor die windows bestanden. en de rest HFS+

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Dat is dan de slimste methode. Je kunt 'm ook volledig NTFS formateren en dan NTFS for Mac op je MacBook installeren. It's all up to you. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina