1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat heb ik gedaan. Hij is nu bij stap 2 'windows installeren' en daarvan weer bij de 2e stap 'windows-bestanden uitpakken'. Hij is nu, na ongeveer een kwartier op 1 procent :confused:

BTW ik typ dit bericht dus vanaf mijn macbook :+

EDIT: w00t nu gaat ie ineens lekker. Na heel lang op 0 precent gehangen te hebben is ie nu ineens op 14 procent en stijgende.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Na het installeren moet je de Mac OS X DVD er weer even in doen. Dan gaat hij de Bootcamp drivers installeren (videodrivers, geluidsdrivers etc.)

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah ok. Eens even kijken waar ie ligt. w00t uitpakken = 96 procent. Maarja, dan ben ik nog niet klaar :+

EDIT: Wow de rest gaat snel, hij is nu al klaar. Ff die Mac dvd zoeken dan maar.

EDIT2: Oh toch niet, hij moest eerst opnieuw opstarten, nu moet ie nog de 'installatie voltooien...'

EDIT3: En nog maar een keer opnieuw opstarten dan...

Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het is Windows he! Die zijn de meester in het rebooten! :+

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik ga nu weer verder. Ik heb nu de Mac OSX installatie cd 1 erin gedaan zoals in de bootcamp gids staat. Alleen nu heeft ie het de hele tijd over mijn macbook air :confused: (terwijl ik een iMac heb)

EDIT: Oh ik snap het. Hij wil een macbook air gaan installeren op afstand, omdat die geen disk drive heeft. Maar ik moet toch echt die disk erin doen? Dat moet neem ik aan als je in windows zit?

EDIT2: He kut. Nu geeft ie weer een foutmelding. Ik had net de verkeerde setup.exe geopend. Nu heb ik de goede geopend op die cd, in de map 'bootcamp', alleen nu geeft ie een foutmelding: Boot Camp x64 is unsupported on this computer model. Waar de f slaat dat op? Hij is toch al geinstalleerd? Dus dan is ie toch niet unsupported.

En de eerste keer dat ik bij die melding op ok drukte kreeg ik nog een schermpje daarna of ie nou wel of niet correct geinstalleerd was, dus ik drukte op de knop dat ie wel correct geinstalleerd is. Want in die gids staat ook:

Maar toen sloot dat schermpje af en nu geeft ie dat schermpje niet eens meer.

Werkt bootcamp wel met windows 7? En hoe de fuck start ik nu weer op in Mac OSX?

Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Bootcamp werkt prima met Windows 7. Je moet wel de DVD gebruiken die bij je iMac zat! Die DVD is namelijk systeem gebonden.

En als je standaard in Mac OS X op wilt starten, moet je in Windows 7 naar de taakbalk gaan rechtsonder. Daar staat een grijs Bootcamp icoontje. Dat moet je openen en dan kun je instellen dat je in Mac OS X op wilt starten. Dan start hij voortaan in Mac OS X op. Wil je in Windows opstarten dan moet je de iMac opstarten met op Alt (option) key ingedrukt gehouden voor de BOING. Je kunt dan kiezen in welk OS je wilt opstarten.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb de goede cd ingevoerd, ik zal het nog eens met die andere proberen, maar deze zat gewoon in dat langwerpige doosje dat bij mn iMac zat.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hmm.. Ben nu bezig met snow leopard installatie, maar als die tijdens de installatie moet rebooten, dan gaat deze niet verder na de reboot. Weet iemand hoe dit kan?

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    @Rivanov hahahahha

Ik heb een 1tb hdd die pulg ik aan mijn nieuwe iMac. Daarna open ik de hdd en ''drag and drop'' ik de muziek die ik wil naar iTunes. Ik selecteer ook wel is via import library de muziek mappen en zelfs dan doet die het ook. Ik heb geen zin om elke muziek map die ik importeer na te kijken of die wel of niet 2x kopieert.

Waarom is het zo dat als ik de geimporteerde muziek cd open (itunes) dat de nummers er 2 x instaan ? Soms wel 3 keer ?

Vreselijk irritant !!!!!

Hdd is ntfs geformateerd voor mijn windows bak waarmee ik muziek en dergelijke ripte voordat ik de imac heb gekocht.

Laatst bewerkt: 10 okt 2009
  10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dat heb ik zo nu en dan met de iPod. Zo irritant, blijkt een album er soms 2x op te staan.
    Voorheen had je wel eens een optie 'toon dubbele nummers' maar dat zit er volgens mij ook niet meer in.

11. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Die optie zit er wel in , maar ik heb geen zin om iedere nummer afzonderlijk te selecteren terwijl ik de shift + cmd toets ingedrukt moet houden.

Ik zeg het ,het liefst niet maar zal even **kuch Kuch** opnieuw opstarten.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Komt omdat je dan de m3u file ook mee importeert. Dan komen ze allemaal dubbel in iTunes te staan.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, met de m3u file doe ik nooit iets. Alleen de MP3's importeren.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja kijk, dat icoontje staat er dus bij mij niet omdat ik die bootcamp hulpbestanden niet kan installeren in windows, omdat ie die foutmelding geeft. Nu lukt het me dus niet eens meer om in Mac OSX op te starten :confused:

15. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    WTF !

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Iemand? Het begint behoorlijk irritant te worden.

17. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

als je alt ingedrukt houdt bij het opstarten, kom je als het goed is in een menu waar je de opstartvolgorde en de partities kan kiezen, probeer dat eens

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah dat is m jah. Tnx. Ik deed het op het verkeerde toetsenbord :+ Ik heb nu aan mijn iMac namelijk 2 toetsenborden hangen (1 extra usb toetsenbord van Logitech omdat die andere niet in windows werkt).

EDIT: Zo, ik zit weer op mn iMac. Maarja, die bestanden installeren doet ie dus nog steeds niet. En die heb ik wel nodig voor geluid, toetsenbord, weergave etc. Als de batterij van de huistelefoon weer is opgeladen ga ik naar de support bellen.

Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dude, dat zei ik toch?! 8)

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nee jij zei dat er in windows een icoontje stond :+ Maarja... dit is nog steeds geen goeie oplossing, want Windows werkt dus nog steeds niet 100%.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina