1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waarom zou je nooit een APR binnenlopen? Ze bijten niet hoor.. :+
    Of voel je je dan meteen een fanboy?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Oh dus jullie hebben in de winkel een limiet opgekregen van Apple m.b.t. het aantal verkopen? :+

    En al die varianten..
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt wel mee, ben niet echt een fanboy van producten. Koop gewoon wat ik wil en kijk zelden naar het merk.

    Maar in Zoetermeer hebben we een iFactor, en als ik er langs loop is die winkel vaak leeg, en dan zie ik de medewerkers achter de balie zich vervelen. Dan heb ik geen zin om naar binnen te stappen want dan weet ik bijna zeker dat ik gelijk 2 hijgende Apple fans in me nek heb die me wel even gaan vertellen hoe geweldig het is :+.

    Heb wel een tijd serieus overwogen om een MacBook te kopen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wehkamp verkoopt sinds een paar weken ook Apple's :cool:
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    You're kiddin' right? :eek:

    /edit: Nooooooooo
     
  6. Dutchskill

    Dutchskill Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Wehkamp is een prima winkel... Ik vind het veel raarder dat Mac's ook bij de Dixons verkrijgbaar zijn..
     
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Opzich boeit het niks natuurlijk, poster boven mij geef ik groot gelijk. immers, bij de wehkamp heb je opzich weinig te vragen. Net als Apple.nl store zelf (tenzij je zou bellen). Kopers via internet weten toch wel wat ze wel en niet bestellen. Die hebben geen informatie nodig betreffende de laptop oid whatever. Dus, het is inderdaad veel vreemder dat de dixons Mac's verkoopt.
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat is het probleem dan dat Mac's bij steeds meer winkels verkrijgbaar zijn? Ik vind het persoonlijk wel leuk dat ze steeds maar populairder worden :eek: Of snap ik hier iets niet? :+
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is niet altijd goed als iets populairder wordt.. :)
     
  10. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Rivanov


    Ben ik het mee eens:)
     
  11. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh kom op zeg. Ik krijg een beetje het gevoel dat jij je nu bedrogen voelt, omdat jij vroeger 1337 was omdat je een Apple product had, en dat dat nu niet meer het geval is.
     
  12. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg volwassen reactie :thumbs:
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Sja, moet ik op zo'n reactie serieus reageren? Doe het toch maar, ben namelijk niet zo kinderachtig.

    Het gaat mij totaal niet om het feit dat Apple steeds meer gebruikers krijgt en ik dus minder speciaal ben.. (ben ik dat ooit geweest dan?)
    Ik bedoel met die opmerking, dat populariteit vaak ten koste gaat van de kwaliteit. Immers, de productie moet flink opgevoerd worden waardoor er een grotere kans is op productiefouten. Ook wordt Apple nu aantrekkelijker voor 'hackers' en 'virusverspreiders'.
    Ik ben niet de enige die deze mening deelt. Voornamelijk de Pro consument van Apple voelt het zo. Waar je eerst nog een sterke scheidingslijn had tussen de consumenten producten en professionele producten (witte MacBook en witte iMac voor consument, MacBook Pro en Mac Pro voor de professionele consument) is dat nu totaal vervaagd. Zelfs een MacBook met de minste configuratie draagt nu het naamplaatje Pro met zich mee. Hierdoor voelen de 'klanten van het eerste uur' (wat ik overigens niet ben) een beetje 'genaaid'.

    Het vooroordeel van de Apple fanboy die zich speciaal voelt en boven de rest verheven wordt voornamelijk door de buitenwereld opgeplakt (lees: PC mensen). Ik voel me namelijk totaal niet 'verheven' boven PC mensen, ik wil gewoon graag een systeem dat bij mij past, en voor mij is dat een Mac.
     
  14. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    ...Moet je nou weer zo reageren?
    Ja maar, dat mensen daar nu om gaan zeuren vind ik zoiets raars. Je had het al láng aan zien kunnen komen. Apple wilt net als elk ander bedrijf zo populair mogelijk worden. Of denk je dat Apple alleen aan een select groepje mensen wilt leveren? Natuurlijk gaan ze aan de massa productie, dat is hun doel, om zoveel mogelijk te verkopen. En ik denk dat jij ook wel snapt dat ze dat Pro er ook alleen achter zetten om klanten te trekken, net zoals elk ander bedrijf. Dus vind ik het een beetje belachelijk dat die 'klanten van het eerste uur' zich nu ineens genaaid voelen, iedereen met een beetje hersenen kan zich bedenken dat Apple óók voor de grote massa gaat.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maar Apple wil zelf ook het imago uitdragen van exclusiviteit en kwaliteit. Anders zetten ze hun producten wel goedkoper in de markt. Maar de kwaliteit gaat de laatste tijd gewoon wat harder achteruit, door die populariteit.
     
  16. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal de discusie eens onderbreken voor wat anders. Ik ben momenteel op mijn gloednieuwe macbook pro 15" (2.8 ghz model) aan het typen dat ik vandaag ben gaan halen bij de apple store in de buurt. Normaal ging ik ook de time machine 1 TB erbij kopen maar die was er momenteel niet, maar die haal ik dan binnenkort.
    Nu hebben mijn vriendin en ik: één macbook (alu model), één macbook pro, één ipod shuffle en één iphone. Nu ben ik wel geïnteresseerd in die mobile me want ik gebruik mijn iphone toch wel intensief met mail, contacten, agenda, ... Maar ik wilde eerst die testversie proberen, maar werkt die alleen met een het invullen van een visa kaart? Want ik heb zo'n zaken niet.
    Nog één klein vraagje: als ik bij "over deze mac" bij software => Systeemversie: Mac OS X 10.6 (10A432) heb staan, kan ik er dan van uit gaan dat snow leopard geactiveerd is? Wat op het einde bij de installatie deed hij een beetje raar...
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    10.6 is Snow Leopard. 10.6.1 is ook uit, dus je moet even Software Update draaien.

    Wat betreft MobileMe trial, je moet inderdaad je creditcard invoeren. Na 60 dagen krijg je een melding dat je trial verloopt en je moet 'm dan handmatig stopzetten, anders innen ze het geld van je creditcard voor het komende jaar. Je kunt via eBay goedkoop aan een MobileMe code komen, zo heb ik het ook gedaan. Ik raadt het je echt van harte aan want het werkt heerlijk!
     
  18. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Let eens op hoe je je zinnen formuleert.


     
  19. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan doe ik het zo wel.
    De update heb ik ook gedaan. Bedankt voor de snelle reactie! Nu wat verder de programma's installeren...
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    iTunes 9.0.1 is uit!

    Fixed een aantal irritante bugs:

    • Resolves issues browsing the iTunes Store.
    • Addresses a performance issue where iTunes may become unresponsive.
    • Fixes a problem where iTunes may unexpectedly quit.
    • Fixes a problem syncing Podcasts in playlists to iPod or iPhone.
    • Fixes a problem sorting albums with multiple discs.
    • Addresses an issue with the Zoom button not switching to Mini Player.
    • Improves application syncing for iPod touch and iPhone.
    • Genius is now automatically updated to show Genius Mixes.

    Vooral de dikgedrukte vond ik een erg storende bug in iTunes 9. Nu gelukkig weer verholpen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina