1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    En als die nieuwe Macbooks er zijn, worden deze dan ook niet goedkoper?
    Ik heb momenteel een Acer Aspire 8930G-644G32MN en vind het een top apparaatje (ja het is Acer maar dit model word erg goed ontvangen). Heeft verder ook goede specs etc, maar door het 18,4" scherm en gewicht van 4,1 kg is hij dus alles behalve portable te noemen. :9

    Wil er dus misschien een portable maar krachtig systeem bij, met eventueel oog op de toekomst (dingen zoals studie, vervolgopleiding)

    En heb net ff zitten kijken op de site van Apple en ben eigenlijk wel te spreken over de Macbook Air, vind het echt een fucking strak ding. Ook de Macbook Pro 15" vind ik erg nice. 17" wil ik sowieso niet want daar heb ik mijn Acer al voor.

    9400M als grafische kaart vind ik prima als ik hoor dat de meeste dingen gewoon prima te draaien vallen behalve zwaardere bewerkprogramma's en natuurlijk nieuwe games. M'n Acer heeft een 9600M-GT 1GB videokaart dus die gebruik ik voor een spelletje zo nu en dan.

    Maar als ik bijv kijk naar de Macbook Air dan kun je kiezen tussen 1,8Ghz versie en 2,1 Ghz versie. 1,8 Ghz versie heeft een SATA harde schijf en de 2,1 Ghz versie een SSD schijf (wat is het verschil tussen deze 2 soorten harde schijf?). En is het verschil tussen deze 2 modellen nu die meerprijs van €300 waard?

    Ik zou misschien wel de overstap wagen als de Macbook Air 2,1 Ghz ongeveer 1300-1400 zou worden. €1700 vind ik nu gewoon té duur.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    SSD is sneller maar erg duur. Je weet dat de Air geen dvddrive heeft he?

    Ga dan gewoon voor een 13.3 macbook ofzo.. Die air is echt overpriced.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De Air is gewoon een overpriced apparaat. Leuk voor in het vliegtuig, maar meer ook echt niet.
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Oke bedankt beide, dan ga ik voor het 2,53 Ghz 13,3" model. Ik wacht sowieso op het nieuwe model en eventuele prijsdaling (is het waarschijnlijk dat deze er gaat komen m.i.v het nieuwe model?). En moet natuurlijk ook nog wat centen bij elkaar sparen.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  5. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Denk dat je wel veilig zit als je nu een Macbook Pro koopt. Ze hebben 9 juli update gekregen. :)
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zou toch echt even wachten. Je weet het nooit met Apple.
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Niemand toevallig een antwoord op mijn vraag?
     
  8. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa dat is idd een beetje een probleem bij Apple,

    Ach denk zo: Heb je hem nu nodig, koop hem .. hoeft het niet perse, wacht nog even :)
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik wacht dus nog even. :)

    Hoelang duurt het nu voordat de nieuwe Macbook in de winkels ligt, en hoe waarschijnlijk is het dan dat de huidige Pro modellen een prijsverlaging zullen krijgen?
     
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    De huidige modellen worden bij een update vervangen door de nieuwe. Je kan dan nog wel vaak bij de Apple Resellers de oude modellen tegen een opruimprijs krijgen.

    En hoe lang het gaat duren.... Tsja, dat weet alleen Apple. Als ik zo de releasedata bekijk van afgelopen modellen lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het nog in 2009 gaat gebeuren.
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Aah oke, bedankt. ;)
    Tja moet toch nog €1000 sparen en dat zal ik wel tegen het einde van dit jaar bij elkaar hebben dus dan zal er wel meer info zijn over de releasedatum van de nieuwe modellen.
     
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Weet iemand een goeie programma om m4a bestanden naar mp3 te converteren ?

    Ik wil mijn iTunes aankopen dus converteren van m4a naar mp3.
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waarom zou je dat willen? .m4a is de Apple Lossless bestandsformaat en van betere kwaliteit dan MP3.
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een ipod gebruikt bij je itunes zou ik hem ook niet zelf converteren.

    mocht je een andere MP3 speler gebruiken snap ik het ... al weet ik dan niet hoe het moet :cool:
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Daar heb ik zo mijn redenen voor..... Ik begrijp dat het lossless is , ben er zelf voorstander van . Heb ook veel van mijn cd's geript naar flac.

    Dat is een van de redenen, plus voor het mixen/dj'en vind ik het niet zo handig dat sommige nr's net wat helderer/voller klinken omdat ze in m4a formaat zijn.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  19. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan sinds ik een mac heb niets meer downloaden via RapidShare (browers: FireFox)

    Hij zegt iets dat ik de javascript moet checken, maar heb dat nog nooit gedaan en deed het op oude pc altijd.

    iemand ideeen?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En via Safari? Doet ie het dan wel? Anders een keer Firefox opnieuw installeren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina