1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hm da's niet helemaal waar, hij zei dit:

I use a windows mobile smartphone because we got some discounts on them. I like it for exchange support and such, but i’m not completely happy with it. Blackberries are “allowed” but you can’t sync to our mail servers. iPhone can sync to our mail servers, although Balmer has threatened to disable it because he hates seeing iPhones on campus

:+

2. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag nog tegen een leuke nieuwe applicatie aangelopen. Mocht je een eigen webspace hebben en je deelt veel bestanden, foto's met andere mensen dan kan FileShuttle je wel eens handig helpen.

http://www.michaelvillar.com/fileshuttle/ (gratis)

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kan denk ik niet meer wachten met het aanschaffen van een nieuwe iMac.

Heb voor mezelf bedacht of ik echt gebruik ga maken van de ''nieuwe'' features die de nieuwe iMac ''wellicht'' zal hebben.

Blu-ray optie zit ik niet op te wachten en nieuwe audio/video features tsja .....

Denk dat ik morgen even de stad in ga.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik zelf een externe Super-Multi brander (cd , dvd en dvd DL) van LG en deze werkt perfect met de Mac.
    Volgens LG zou de brander alleen geschikt zijn voor Windows.

5. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet helemaal waar. Op Mac OS X blijven soms ook bestanden achter bij het verwijderen. Daarom kun je het beste programma's gebruiken zoals AppCleaner.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Aardig mening, al ben ik het er al niet mee eens.

@interview met Balmer: :+ dies wel goed:p Geniale opmerking/wijze van schrijven.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Klopt, maar het is echt niet veel, misschien 1 kb fzo.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Niet helemaal. Hoop programma's laten wel degelijk wat rotzooi achter, hier en daar wat verborgen files, zoals je ook programma's hebt die onnodig driedubbele kopieën maakt van bepaale files. Echter, er zijn wel wat tools om een installatie goed ongedaan te maken. Voordeel is wel dat het installeren in vele gevallen gewoonweg erg eenvoudig is.
    Op zich doet OSX zijn ding, maar het is voor mij verre van perfect en absoluut geen walhalla. En als je goed met je OS omgaat, hoef je ook met Windows weinig tot geen problemen te hebben qua virussen en spyware. Windows is misschien iets minder stabiel (OSX kan ook crashen, maar is gedurende de tijd gewoonweg wel stabieler), maar heeft grote voordelen op gebied van software ondersteuning en vind ik persoonlijk soms zelfs eenvoudiger en gebruiksvriendelijker dan OSX.
    Maar goed, heeft in feite ook weinig zin om er over te discusseren. Is maar net wat een persoon zelf prettiger en/of beter ervaart. Voor de een is dat A, voor de ander is dat B. De een heeft er goede redenen voor, de ander is brainwashed. Heb je met alles, consoles, browsers, auto's, electronica et cetera. :)

Moet zelf nog steeds eens een batterij voor mijn Macbook bestellen.

Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Precies. Ons pap zegt altijd de een is Wit de ander is Zwart, maar het wordt toch nooit grijs xD

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vraagjes!
    Ik krijg iPhoto sporadisch, zo nu en dan open ik er een foto'tje mee om iets aan te rommelen, bewerken etc.
    Nou blijkt dat iPhoto automatisch dan een kopie maakt van het bestand en plaatst in de iPhoto library, ondanks dat ik dit bij opties heb uitgezet. Een beetje vreemd vind ik dat.

Itunes! Werkt naar behoren, op de albumart na. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de albumart in het betreffende bestand zelf wordt opgeslagen? Ik heb ooit voor veel albums albumart toegevoegd, en vervolgens de library leeggegooid (er staat bijv. muziek in die verwijderd was, etc.). Resultaat: toegevoegde albumart weg.
    Hoe zit dit?

11. LB06

LB06 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier codekloppers in dit topic? Wat is jullie favoriete editor? Iedereen is altijd laaiend enthousiast over Textmate, maar persoonlijk zie ik de charme niet zo van dat programma. Het werkt prima hoor, maar persoonlijk vind ik Coda zeker net zo fijn werken. Waar zit 'em dat in? Keyboard shortcuts ofzo? Want daar heb ik me nog niet echt in verdiept en dat zou (a la vim) wel van grote toegevoegde waarde kunnen zijn.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik gebruik zelf ook coda, vind het wel een relax programma.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gebruik ook Coda. Perfect programma.
    En over die bestanden die achterblijven (de .plist bestanden)
    Deze kun je makkelijk verwijderen door AppTrap te installeren, dan krijg je een melding zodra je een application naar de Trash sleept of je de bestanden wilt behouden of ook weg wilt gooien.

Maar één groot verschil t.o.v. Windows. Deze 'achtergebleven' bestanden doen geen kwaad. Je kunt ze gerust laten staan, ze vertragen helemaal niets. Het hoopt zich niet zo op zoals bij Windows.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Binnen afzienbare tijd is het hier thuis Mac-only! :cool:
    Heb m'n vader overgehaald om hun PC buiten te schoppen en deze te vervangen voor een Mac Mini. :)

En zo groeit de Apple collectie gestaag door! :+

15. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Niemand die hier iets op weet? :+

16. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik denk dat het ligt aan het feit HOE je coverart toevoegd.

Als je iTunes zelf laat zoeken ,volgens mij overschrijft hij de tag dan niet.

Als je zelf alle nummers EERST selecteert van een bepaalde cd en daarna op rechtermuis knop drukt en voor GET INFO kiest, dan kun je bij cover een ''cover toevoegen rechtstreeks van overal, Hiermee bedoel ik ''drag and drop''. Als je het op deze manier doet,dan overschrijft hij je tag en onthoud ie het.

Zo dacht ik dat het in mekaar steekt.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je de coverart door iTunes automatisch laat toevoegen dan komt hij ook in de tag. Kijk maar 's in je Music map, dan staat de coverart er ook bij.

18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Maar volgens mij als je je gegevens kwijt ben (STEL STEL) dan heeft ie de tag niet overschreven !

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Had laatst ook familie over de vloer en zij wilde niet geloven dat de mini een computer was.
    Ze dachten aan een externe dvd-speler :lol:

Heb nu sinds een maand een 23" FullHD in huis en toen ik de mini een 1080p filmpje liet afspelen vielen hun mond helemaal open.
    Dat was een Polaroid moment voor mij.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    M'n oom was zaterdag hier, zag m'n iMac..ging ie de hele tijd de kast van de computer zoeken. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina