Niet helemaal. Hoop programma's laten wel degelijk wat rotzooi achter, hier en daar wat verborgen files, zoals je ook programma's hebt die onnodig driedubbele kopieën maakt van bepaale files. Echter, er zijn wel wat tools om een installatie goed ongedaan te maken. Voordeel is wel dat het installeren in vele gevallen gewoonweg erg eenvoudig is.
Op zich doet OSX zijn ding, maar het is voor mij verre van perfect en absoluut geen walhalla. En als je goed met je OS omgaat, hoef je ook met Windows weinig tot geen problemen te hebben qua virussen en spyware. Windows is misschien iets minder stabiel (OSX kan ook crashen, maar is gedurende de tijd gewoonweg wel stabieler), maar heeft grote voordelen op gebied van software ondersteuning en vind ik persoonlijk soms zelfs eenvoudiger en gebruiksvriendelijker dan OSX.
Maar goed, heeft in feite ook weinig zin om er over te discusseren. Is maar net wat een persoon zelf prettiger en/of beter ervaart. Voor de een is dat A, voor de ander is dat B. De een heeft er goede redenen voor, de ander is brainwashed. Heb je met alles, consoles, browsers, auto's, electronica et cetera.
Moet zelf nog steeds eens een batterij voor mijn Macbook bestellen.
Laatst bewerkt: 3 okt 2009