1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

    Remco Guest

    Hee, ik heb sinds gisteren een Mac en ik heb even een vraagje. Waarschijnlijk volgen er nog veel meer, maar eerst maar even deze: Ik heb een print screen gemaakt en ik wil daar een avatar uithalen voor xbw, maar als ik dan zo'n selectie heb gemaakt, lukt het me niet om dat dan op te slaan. Dus, hoe moet dat? 8)
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    cmd+shft+4 kan je een selectie printscreen maken (dus een vakje slepen) :D Ben je in 1x klaar.
     
  3. Remco

    Remco Guest

    Oké top! En nog 1: waar kun je het beste msn downloaden?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Meeste gebruikte MSN programma is Adium.
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Kan je ook ergens wat instellen over de koptelefoon uitgang? Telkens als ik mijn koptelefoon aansluit schiet dat ding weer op halverwege al die blokjes, en ben ik telkens doof...Het moet gewoon blijven staan op het aantal blokjes waar ik hem dan op heb.
     
  6. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    26 januari is er weer een grote product aankondiging.
    Waarschijnlijk de tablet \o/
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoop dat het de 10" versie wordt en niet de 7".

    Ander vraagje.

    Is het mogelijk om het audio-signaal op de invoer-poort meteen door te sturen naar de uitvoer ??
     
  8. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je headphone hebt aangesloten en dan het volume aanpast en hem vervolgens weer uithaalt, blijft ie dan niet zo staan voor de volgende keer? Heb dat volgens mij wel met mn speakers.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bij mijn iMac staat het volume volgens mij ook na iedere reboot of wake up weer maximaal..
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    En ik hoop nieuwe MacBook Pro's...:thumbs:
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha me 2. Nu ik een Magic Mouse en alu remote heb is die witte MacBook nog lelijker geworden:p. Nog ff topcase laten vervangen (garantie/free) en dan eindelijk een MBP _O_
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Jep ik ook... Nja ik heb nog geen van alles dat je opnoemt, maar voor de MBP wacht ik op de nieuwe modellen... Dan eindelijk van Windows af...
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een tijdje een irritant probleem met mijn Mac mini.
    Zet net de Mac aan en het scherm blijft wit ( hoor wel het opstart geluid ) , ik kijk vervolgens naar mijn Externe Maxtor 500GB HDD en zie het ledje als een gek knipperen.
    Het lijkt erop dat de Mac wil opstarten vanaf de Externe HDD.
    Na een paar minuten krijg ik een map met een vraagteken in beeld.

    De Maxtor wordt in- en uitgeschakeld door de signaal op de usb-poort , er is geen echte schakelaar aanwezig achterop de Maxtor.
     
  14. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat ik mijn vraag het beste hier kan stellen aangezien hij meer over mijn macbook pro gaat dan over de receiver.

    Ik heb deze receiver aangeschaft:
    http://www.ibood.com/nl/nl/product_...eceiver_met_Jamo_A402_HSC5_Design_Speakerset/

    En ik heb een macbook pro uit 2007, dus nog met grijs toetsenbord.

    Nu kijk is geregeld blu-ray films via mijn laptop op mijn tv. De audio was aangesloten via de audio uit, direct op een 2.1 setje.

    Nu zou ik dus ook willen gaan genieten van het HD geluid dat bij deze blu-rays hoort. Nu is mijn vraag hoe ik vanuit mijn macbook pro digitale audio naar de receiver kan gaan sturen? Is dit überhaupt mogelijk?
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had gisteren om 18:13 uur de zelfde vraag ;)

    Heb inmiddels al antwoord.
    De Mac kan het geluid analoog/digitaal op de invoer NIET meteen doorsturen naar de uitvoer.

    Je moet gebruik maken van een programma zoals Audacity.
    Omdat de audio-signaal eerst verwerkt moet worden , heb je wel te maken met een kleine vertraging.
    Hoe klein de vertraging ook is , bij gamen en films is het behoorlijk irritant.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Via optical out van MBP naar optical in op receiver. Zou moeten werken (praktijk geen ervaring mee met MB).
    Beeld zou je van MPB gelijk naar de TV kunnen sturen, maar zou ook via de receiver kunnen. Hoogstens dat je dan 2 inkomende signalen (audio en video) op de receiver moet koppelen, zodat het 'gezien' wordt als '1' signaal.
     
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn mbp heeft geen optical out volgens mij, alleen normale audio out (3,5mm jack?)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Mac mini zit de optische aansluiting in de 3,5mm Jackplug.
    Moet gebruik maken van deze kabels.

    [​IMG]
     
  19. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok, dat wist ik niet. Dan zal dat bij mij ook wel zijn. Heb je dat al geprobeerd van die aansluiting naar de optical in op je receiver?

    Edit: Heb toevallig nog zo'n kabel liggen en hij geeft rood licht door als er muziek afgespeeld wordt, dus neem ik aan dat het ook optical out is.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nog niet want de Mac mini staat aan de andere kant van de kamer.
    Heb wel de Xbox360 nu aangesloten op de invoer (optisch) en het geluid is zeer goed.
    Alleen jammer dat het geluid niet rechtstreeks naar de uitvoer wordt gestuurd.,

    :thumbs:

    Zo gauw ik de optische-kabel in de uitvoer druk wordt het digitale gebeuren ook geactiveerd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina