1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zit de laatste dagen met een behoorlijk irritant probleem.

    Ik moet heel vaak 2x klikken met de Magic voordat de link of programma wordt geopend/gestart.
    Heb de laatste beschikbare Magic drivers en MagiPrefs (1.7.1 (34)) geinstalleerd.
    Het lijkt wel dat de Mac helemaal niet reageert op de Magic !
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vraagje over Itunes..


    Ik heb net een cd erin gedaan met allemaal MP3 files...normaal met WMP, had ik zo'n icoontje die ik klikte in windows en dan speelde ie gewoon een hele cd af. Hoe doe ik dat met Itunes? Ik wel alle nummers selecteren maar als ik dan enter druk gebeurd er niks, en hij begint gelijk te koppieren, dat hoeft nou ook weer net niet :)
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Gewoon op Play drukken als je het eerste nummer selecteert in iTunes.. Hij speelt vervolgens alles af.
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Nieuwe iMac is er!

    ....Heb al drie keer een 'grijs' scherm gekregen bij het opstarten. Het duurt wederom erg lang voordat het Apple logo in beeld komt en ik de Mac daadwerkelijk 'hoor' opstarten..
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wat voor externe apparaten heb je er aanhangen?
     
  6. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    of op de spatiebalk ;)
     
  7. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Een externe HDD van Western Digital. NTFS gecodeerd, schrijven met behulp van Paragon. Verder alleen een Wacom tablet.

    Heb beide apparaten zojuist ontkoppeld. iMac had drie keer nodig om op te starten.

    Edit:

    Net even met de stopwatch erbij opgestart. Het scherm blijft 27 seconden wit, voordat het Apple logo in beeld komt. Paar tellen later komt het ronddraaiende icoon in beeld en gaat hij 'rekenen'.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Gooi als eerst Paragon eraf. Die schijnt niet erg lekker te werken met Snow Leopard. Gebruik daarna NTFS 3G. Maar zorg er eerst voor dat Paragon eraf is.

    Het opstarten duurt veel te lang. Maargoed, de 27" is sowieso een zorgenkind van Apple nu.
     
  9. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga de externe schijf wel omzetten in het formaat zodat ik Time Machine kan gebruiken.

    OS X opnieuw installeren en kijken of hij dan wel snel opstart...
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    OS X opnieuw installeren zou niets uit mogen maken aangezien deze installatie vers uit de fabriek komt. Maargoed, het is het proberen waard. Nu heb je er toch nog niets opstaan.
     
  11. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Jawel,

    Ik heb al mijn programma's en instellingen van m'n vorige iMac direct overgezet via Firewire. Dus daarom toch maar even proberen wat hij doet met een clean install.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is ook niet slim he, als je met de vorige problemen had. Dan neem je de problemen als het ware weer mee. Want die deed er toch ook lang over om op te starten?
     
  13. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Klopt,

    Ik ging er vanuit dat het iets hardware-matigs zou zijn, omdat de software die ik op mijn iMac heb staan dezelfde is als die op m'n MacBook staat en die werkt naar behoren. Daarnaast crashte mijn vorige iMac al de eerste keer dat ik hem aanzette, tijdens het introfilmpje.
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Fresh install dan maar en kijken wat ie dan doet.

    Zojuist besteld in de Apple Store.

    [​IMG]

    Voor op het bureau op m'n werk.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Als ik al die verhalen hoor over de 27'' ben ik toch blij dat ik het niet heb gekocht.

    Er zullen genoeg mensen zijn die tevreden zijn over hun 27'' , maar ik ga liever voor batch 2.
     
  16. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Hmm, bedenk me ineens..

    Ik had op mijn eerste 27-inch mijn geheugen uitgebreid naar 8gig. Ik had het geheugen er direct in gezet toen ik hem uit de doos haalde. Toen ik hem opstartte crashte hij.

    Daarna had ik het geheugen verwijderd en het RAM-geheugen gereset met een opstartcommand. iMac bleef crashen...

    Zou het kunnen dat OS-X ergens nog een error-line heeft staan in de instellingen van het geheugen en dit ook heeft overgezet naar de nieuwe?
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat weet ik niet. Maar om problemen uit te sluiten, gewoon fresh install doen en geen memory-swap doen!
     
  18. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Yup! Nu bezig met Time Machine. Gaat belachelijk traag.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    USB 2.0? Eerste keer duurt het langst aangezien hij dan het volledige systeem gaat overzetten. Daarna doet hij puur de gewijzigde/nieuwe bestanden overzetten.
    Ik heb mijn My Book aangesloten met FW800 en dat gaat héérlijk snel.

    Het is ook raadzaam om mappen die je niet wilt backup'en (zoals download map met grote films) uit te sluiten van Time Machine. Dat scheelt aanzienlijk in opslagruimte en overdrachttijd.
     
  20. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Nope, via Firewire 800. +/- 1 gig per minuut. Als ik los bestanden naar de schijf sleep gaat het vele malen sneller. Ik ga inderdaad maar even wat Blu-rays uit sluiten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina