1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Woot net thuis gekomen met mijn macbook pro 13,3 inch, 2,66 GHz.
    Snap er alleen niet alles van maar dat wend wel denk ik, gewoon even prutsen :+.
    Ik heb wel een vraag, ik heb nu adium als messenger maar ik kan geen naam veranderen of emoticons toevoegen zoals met windows live messenger, is dit uberhoud mogelijk of weet iemand een betere messenger ? :)
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Naam moet je kunnen veranderen, dacht bij voorkeuren.
    Zijn volop thema's en iconen etc verkrijgbaar voor Adium. Weet niet of je snel een icoon kan toevoegen.
     
  3. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    He, bedankt! Ziet er allemaal direct een stukker beter uit zo:+
     
  4. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan VLC ook MP4 bestanden afspelen ? Ik heb hier een film in MP4 formaat, maar ik kreeg hem met Quicktime en Itunes niet afgespeeld
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan! Ik heb gisteren er nog één afgespeeld: The fantastic mr fox, een aanrader trouwens.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    VLC speelt praktisch alles af.
    Overigens moet Quicktime MP4 ook afspelen. Dus misschien is er iets mis met je bestand.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vanochtend examen gedaan voor Mac OS X Support Essentials certificaat.
    Gehaald! :cool:

    86% goed. (73% was target)

    Nu op naar de volgende.. Mac OS X Server Essentials
     
  8. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Netjes. Ik ben nu nog alles aan het uitvogelen op mijn Macbook. Zo verdwijnen programma's die ik heb gedownload uit de 'taakbalk' als ik ze afsluit, waarna ze onvindbaar meer zijn.
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Taakbalk? Je bedoelt het Dock?
    Daar komen de actieve programma's in te staan. Zodra je ze afsluit, dan gaan ze uit het Dock. Tenzij je de applicatie in het Dock wilt laten staan zodat je ze snel kunt openen. Dan doe je rechtermuisknop op het icoon in het Dock en zeg je Options > Keep in Dock.

    Of je sleept het icoon vanuit Finder > Applications naar het Dock.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    probeer ze eens met de finder te zoeken.. zo kun je vaak wel achter komen waar ze precies gebleven zijn.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En anders Spotlight. :)
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Zie zojuist dat The Secret Of Monkey Island remake uit is voor de mac, echter kan je deze alleen bestellen als je in de USA woont |:-

    Heeft iemand hem ergens anders gezien? Op een legale of minder legale manier?
     
  13. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Gister besteld:

    [​IMG]

    MacBook Pro 13-inch: 2.4GHz
    Intel Core 2 Duo-processor
    4 GB Geheugen
    250-GB harde schijf
    NVIDIA GeForce 320M

    Uiteraard met een iPod Touch 8GB voor €19,- erbij ;)! En nog een mooie sleeve van Incase! Zal nog wel foto plaatsen in het patstopic als ik alles binnen heb! Vanmorgen al mailtje gehad dat het vandaag verzonden zou worden en afgeleverd zou worden en tussen 22 en 24 juni :)!
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2010
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb dat ook voor m'n vriendin besteld gisteren. Met Apple Care erbij. Ook met iPod touch 8GB. Haar status staat nog steeds op Nog Niet Verzonden. Die van jou is dus al wel verzonden?

    Verwachte verzenddatum: Binnen 24 uur
    Verwachte leverdatum: 28 Jun, 2010 - 30 Jun, 2010
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2010
  15. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    AppleCare bestel ik nog via eBay, toch wat goedkoper ;)! Heb vandaag niet meer gekeken, maar vanmorgen stond er bij mij hetzelfde:

    Verwachte verzenddatum: Binnen 24 uur
    Verwachte leverdatum: 22 Jun, 2010 - 24 Jun, 2010

    iPod gaat meteen op Marktplaats, is weer extra korting op mn MacBook :9 (of dus gratis AppleCare)! En heb m idd ook via mn vriendin besteld, die is nu nog net een maand student (afgelopen vrijdag dr verdediging gehaald en dus geslaagd voor HBO, blijft nog een maandje ingeschreven :+)!
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2010
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wel vreemd dat jouw verwachte leverdatum op morgen ligt. En die van m'n vriendin op volgende week maandag.
    Apple Care hoeft toch niet vanuit China te komen neem ik aan. 8)
     
  17. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Vreemd idd. Je hebt verder niks aan de MBP aangepast? Misschien woon ik dichterbij ofzo :9? En waarom heb je Applecare niet via eBay gekocht? Dat scheelt toch bijna de helft?

    Meteen nog een vraagje, niet elke HDD werkt toch zomaar op een Mac? Moet dan toch op een bepaalde manier geformatteerd zijn? Op welke manier en hoe zie ik dat? Want heb nou een 1TB Lacie, maar weer niet of die dus dalijk op mn MBP werkt en formatteren kan niet, want dan ben je alles kwijt toch?

    Ik ga echt zo blij zijn straks, alleen al vanwege het feit dat mn computer straks binnen 30 sec ofzo aan staat!! Doet mn huidige pc nu gewoon 15 minuten over 8)! En dat ik gewoon meer dan 3 programma's tegelijk kan draaien zonder dat alles vast loopt :9!
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    MBP is standaard. En Apple Care wilde m'n schoonpa er direct bij bestellen. Vond hij veiliger. Dat zal ook de reden zijn dat het langer duurt. Moeten ze een extra doos in de grote doos stoppen. :+

    Mac OS X heeft standaard read/write ondersteuning voor HFS+ en FAT32 geformatteerde hardeschijven en alleen read ondersteuning voor NTFS. Met de driver NTFS 3G heeft NTFS read/write ondersteuning.
     
  19. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Toch raar dat het daardoor bijna een week langer duurt?!

    En ik moet dus eigenlijk mn HDD FAT32 geformatteerd hebben en anders die driver installeren mocht hij NTFS geformatteerd zijn? En een van die twee is toch dat er ook bestanden groter dan 4GB op kunnen? Volgens mij heb ik dat destijds wel een keer gedaan ivm met 720p films!
    Maar wil er sowieso nog een WD MyPassport bij zodat ik die fijn overal mee naartoe kan nemen! Wat is het voordeel van FireWire 400/800 tov USB 2.0?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je moet 'm niet FAT32 formateren! Dan kun je maar bestanden aan tot 4GB.
    Gewoon NTFS laten staan en NTFS 3G installeren.
    FireWire 800 is vele malen sneller dan USB 2.0 en belast je CPU minder. Externe Hardeschijven, vooral 2,5" zijn in FW variant wel duurder dan USB.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina