1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Verwacht een Mac Pro update naar de nieuwe 6 core met nog een verhoging in prijs naar 3000+ voor het basis model. Macbook Air update. Speed bump iMac.

    Verwacht dat Magic Trackpad nog niet. But you never know. We zullen het zo wel zien.



    Oh en verwacht binnen nu en 6 maanden iedergeval ook een nieuwe iPod touch met cam. Zodat dat hele facetime nog meer mensen trekt.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  2. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    denk ook een nieuw cinema display op 27 inch op 16:9
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    En een cinema display idd.


    Ben benieuwd wat er met de matte displays gaat gebeuren. Ik hoop ook op een nieuw mat scherm, maar zie het somber in.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik wil mijn iMac overnieuw installeren zonder behoud van programma's, bestanden, etc, zodat hij zo schoon mogelijk is. Want het is nu zo erg dat als je ergens klikt dan komt het regenboogbolletje al te voorschijn en dan gaat ie ook niet meer weg. Hoe moet dit? Want als ik de DVD van 10.6 er in duw dan begint ie gewoon te installeren (als ik dat aanklik), zonder verdere opties. Alsof ie gewoon 10.6 er nog een keer overheen installeerd, ipv een clean install.
     
  5. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    tijdens install als je de eerste opties kan klikken ga je boven in je balk naar de disk utility en format je schijf. dan is hij zeker leeg:)
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik krijg geen opties. Ik kan alleen op 'installeer' drukken en dan begint ie te installeren met nog zoveel minuten resterend. En wat is disk utility?
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voor zover ik vernomen heb upgrades van iMac en Mac Pro en trackpad. Al zie ik voordeel nog niet zo in van de trackpad, lijkt me toch wat op een grote magic mouse of gewoon de grote trackpad van macbook los.
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dus, nieuwe Mac Pro, glossy 27" display. Speed Bump voor de iMac. Trackpad ding en de iPad is nu ook via de store in NL te krijgen online.


    Zoals ik al dacht is de 27" display glossy only.... grote fail, of ze moeten nog met een mat scherm komen :mad: Naja blijf wel bij mn 20 en 23" non glossy ACD's

    Mac Pro, heeft een nog heftigere prijs meegekregen :D 3500 dollar voor de basis config met 2 quad cores, zal wel 3400 hier worden, of gewoon 3500 aangezien ze de laatste tijd gewoon 1 op 1 rekenen. En de 6 core is insane geprijst met een start prijs van 5000 dollar/euro.

    iMac heeft een mooie speed bump gekregen. Maar volgens mij is ie nu ook wat duurder geworden? Euro prijzen staan nog niet in de store, dus dat is even afwachten.

    Trackpad is leuk, weet niet wat ik er mee zou moeten. Maar voor de mensen die geen muis hebben ofzo ;)

    En nu ook de iPad op de NL's site te bestellen. Ik zal eens kijken of je er school korting op kan krijgen via de edu store.
     
  9. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Maar, met mijn hotmail heb k ook pop, en daar lukt het wel?
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Apple-batterijlader\o/\o/_O__O_
    [​IMG]



    :emo:
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Haha en dat vind ik nog het meest interessante product van vandaag :+ Oplader met 6 goede oplaadbare batterijen voor 29 euro. Niet dat ik em ga halen :D

    Ik denk als je een eigenaar bent van de vorige iMac en Mac Pro dat je niet zuur hoeft te zijn. Snelheid is iets omhoog gegaan maar de prijzen zijn ook "mooi" omhoog gegaan. Was de vorige instap 27" iMac niet 1499? Is nu dus 1699 geworden, 200 euro even omhoog. En de Basis Mac Pro met 2 quad cores is van 3000 naar 3399 gegaan, 400 euro erbij, voor een beetje snellere videokaart en een paar mhz cpu erbij, verder geen veranderingen.
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het belachelijk, Die prijsstijgingen.

    De interne hardware is vrijwel hetzelfde (Voor de 27''), De prijzen ervan op de vrije markt zijn al gezakt.
    Maar bij Apple word het dan duurder voor hetzelfde spul?

    Nu is de 27'' met Core i7, 8 GB Ram en Applecare ineens over de 2500 Euro terwijl dat eerst net onder de 2300 zat, En veel is er van binnen niet veranderd.
    Begin dan toch sterk te twijvelen of ik er uberhaubt wel aan wil beginnen. =(

    Zal in elk geval niet meer dit jaar worden dan, Spaargeld blijft staan zoals het nu staat.


    Edit:
    Wil hier nog wel aan toevoegen dat de 21'' 3,2Ghz wel een stuk interesanter is dan de vorige 21'',
    Aangezien 27'' mij toch te groot lijkt, (Werk nu op een 20'' ACD, Helaas met een windows bak) Is dit nu wel een interesante optie.
    Maar ook hier is de prijs omhoog gegaan, Even kijken dus of het goedkoper kan.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dus m'n iMac is in waarde gestegen? :+ Wel apart dat je nu een optie hebt om én een 1TB sata schijf én een SSD te nemen. Ben benieuwd waar die ruimte zit...

    //edit oh nee ook een mooie nieuwe videokaart.. ATI Radeon HD 5750
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Apple berekent hun eigen wisselkoers en de laatste tijd houden ze een bijna 1 op 1 koers aan. Dus dan krijg je een mooie stijging in prijzen in Europa en kan Apple nog weer wat meer winst uit Europa pakken. Maar dat was al voorzien. De vorige update paar weken terug van de Mac Mini liet dat al zien, 699 dollar in Amerika en dan in Europa er 799 euro voor vragen, een omgekeerde dollar/euro koers ;) Dus we mogen al blij zijn dat ze dat geintje niet bij de iMac en Mac Pro hebben gedaan anders was het nog veel duurder geworden.
     
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal allemaal best, (En had het ook al verwacht na de release van de nieuwe Mac Mini.)

    Maar voor iemand die in de wajong zit en die (Zoals het er nu naar uitziet) wat het UWV betreft de komende 3 tot 5 jaar nog thuis zit zonder werk en toekomst en met minimaal inkomen, Word het steeds duurder om een iMac te kopen. (In de hoop er een eigen bestaan mee op te kunnen bouwen.)

    Studentenkorting krijg ik niet, Ik moet gewoon het volle bedrag afrekenen.
    En dat gaat niet zomaar als je het moet afwegen tegen andere dingen.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En waarom wil je precies een iMac met i7 en 8gb?
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als je echt een 27" iMac wil maar niet voor deze prijzen zou ik gewoon eens bij een APR deze week kijken en zien of ze daar de "oude" nog hebben staan, krijg je vast nog wel wat van de oude prijs af en ben je stuk cheaper uit. Het snelheidsverschil zullen de meeste mensen nooit merken met wat zij ermee doen. Maar zit psychisch in je mind dat je het nieuwste van het nieuwste moet hebben omdat iets van 5 maanden terug alweer achterhaald is :F: wat natuurlijk dikke bullshit is als je rationeel nadenkt.
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    ...Was bezig met reply te typen, Zag PM, keek nog eens goed naar de specs van de nieuwe iMacs, Ziet dat de nieuwe 27'' standaard al van een i5 2.8Ghz. Quadcore is voorzien.

    Even opnieuw samengesteld, Zelfde systeem als wat ik eerst wilde maar nu met i5 2.8 in plaats van i7 2.8 is ongeveer nog net zo duur.


    Nu wil ik niet perse een iMac 27'' met de beste proccecor die apple leverd en 8gb ram erin, Maar ik wil er wel een systeem waarmee ik een jaar of 3 tot 5 kan doen.
    +
    Het moet wel een verbetering zijn van mijn huidige pc anders rechtvaardigd het de kosten niet in mijn ogen. (Heb nu een Intel E8400 3.0Ghz Dualcore, 4gb ram, 8800GT 512mb. Met Windows Vista Ultimate 64bit:{ Die in Februari 2008 in elkaar geschroefd is.)

    Edit:
    @ Grave, Daar heb je gelijk in inderdaad. en het hoeft ook niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, Maar het moet wel lang meegaan gezien mijn situatie.

    -------------------

    Ik realiseer mij net dat ik ook windows zal moeten draaien in VMware omdat ik anders geen gebruik kan maken van een aantal programmas die ik wel nodig heb. (Hoewel daar wellicht Mac versies van kunnen zijn, Maar ik betwijvel het. Zal het zo nakijken.)
    Vandaar dat ik meer dan 4gb ram overweeg.

    Is het overigens mogelijk om mijn Windows pc te gebruiken vanuit Mac OSX ? (Liefst fullscreen.)
    Dus de programma's op mijn Windows pc draaien, Maar alles vanaf de iMac bedienen.

    -------------------

    De overstap naar Mac is een grote sprong in het diepe voor mij, Ondanks dat ik er wel eens op werk bij mijn Oom. (Lees mijn Oom heeft een mac, Maar ik ben degene die alles mag instaleren, instellen en aansluiten.)
    En wil ik voornamelijk wagen omdat ik nu wel klaar ben met Windows en alle problemen die het meebrengt.

    Veel meer dan internet en office doe ik tegenwoordig niet meer op de computer. (+ wat Lego Cad programma's, En ik wil mijzelf een vak gaan aanleren dat vanachter de computer kan worden uitgeoefend. Weet echter nog niet wat, Maar heb al wel een Wacom tablet liggen mocht die daarbij nodig zijn.)

    Edit 2: @Corona, Ik snap je standpunt.
    Maar mijn situatie ligt heel ingewikkeld (Daarom laat het UWV mijn dossier ook links liggen.)
    Het is niet dat ik niet wil werken, Het kan gewoon niet. Zeker geen hele dagen.

    Maar goed, De helft van mijn familie begrijpt het niet eens en zij zijn redelijk bekend met de details.
    Om het hier helemaal uit te leggen zie ik ook absoluut niet zitten.
    Maar om het kort te houden, Tot nu toe is de enigste diagnose die bij mij gesteld is: Meervoudige PTSS. Voor de rest loopt nog onderzoek omdat voorgaande niet de oorzaak is van een aantal andere problemen.

    Geld voor luxe producten heb ik wel degelijk, En ik zou inderdaad niet van een Mac afhankelijk zijn om een bestaan op te bouwen.
    Maar ik ben gewoon klaar met Windows, En de bijbehorende onduidelijke Foutmeldingen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  19. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Bij deze excuses, ik dacht dat wajong iets anders was.

    Wel weer jammer dat je Takuma Sato vet vindt. ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je kan altijd achteraf nog geheugen bijplaatsen he, mocht het niet genoeg zijn. Is heel eenvoudig. (er zit standaard 2x2GB in, maar je hebt 4 sloten, dus nog 2 vrij)

    Qua Windows kan ik je Parallels aanraden (of gewoon bootcamp natuurlijk, maar dan zit je of in OSX of in Windows). Bij Parallels heb je de zogenaamde "Clear Mode" ofzoiets, waardoor je gewoon een windows programma kan opstarten onder OSX, werkt prima, Windows draait dan op de achtergrond zonder dat je er last van hebt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina