1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Sinds vanmiddag de Magic Mouse binnen en zojuist even in gebruik genomen. Eerste indruk: wat een klote ding :+ Ik ben een Logitech VX Revolution gewend en die ligt toch echt een stuk comfortabeler in de hand. Ik kijk het nog even aan en anders gaat ie mooi Marktplaats weer op :emo:
     
  2. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ok ben eruit! Het word een iPad 32 GB. Heb nog gedacht aan de 3G versie, alleen vind het nogal nutteloos. Als je nadenkt wanneer je het nodig hebt is het die 20,- eigenlijk niet waard.

    Het geld heb ik voor elkaar, alleen nog een plek vinden waar hij te koop is. Ga vrijdag naar Spanje, misschien kan ik er daar eentje op de kop tikken. Alleen hoe zit het met de garantie van Apple? Is die International?

    Verder wil ik graag de ColcaSac sleeve kopen voor mijn iPad en MacBook.. Echter bied deze ook bescherming als hij bijvoorbeeld in je rugzak zit? Het ziet er van buiten niet zo heel sterk uit zoals bij een normale sleeve.

    Waar kan ik trouwens ColcaSac Sleeves kopen? Ik heb even gegoogled maar kwam niet uit op een serieuze webstore of retailer
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Met welk programma kan ik op de Mac het beste .001 files uitpakken? Op de PC deed ik dat altijd met 7-ZIP :)
     
  4. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    UnrarX?
     
  5. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    UnRarX idd, alleen moet je dan niet zoals in Windows het bestaand met .001 aanklikken, maar het .rar bestand! (gaat om scene releases van films/tv series toch?)
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Het zijn allemaal zip.001, zip.002 files :+ Onder Windows deed ik dat met 7Zip, krijg het nu nog niet echt voor elkaar haha 8)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De iPad is verkrijgbaar in de Apple store !

    Meteen de Apple iPad Camera Connection Kit besteld voor €29
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft niet hoor.

    En nee ik ben geen fan van Takuma Sato (Volg het hele formule 1 niet, kijk liever naar andere autosporten.)
    Sato is bij mij bij toeval ontstaan toen ik het draadloze thuisnetwerk een nieuwe naam gaf: Het is een combinatie van de eerste twee letters van mijn naam (Sa) en de eerste twee letters van mijn vaders naam (To).

    ------

    Wat betreft mijn aanschaf van een Mac.
    Als ik donderdagmiddag nog tijd overheb en het weer is redelijk,
    Dan zal ik eens bij de Apple winkel in Alkmaar binnen lopen om mij een beetje te laten informeren.
    Ik zit daar dan namelijk toch al in de buurt.

    Was drie weken geleden al bij de Mediamarkt in dezelfde stad, Maar daar was de Mac expert niet aanwezig. (Beetje jammer dat ze dan wel een bord buitenzetten waarop staat dat er een Mac expert aanwezig is.)
     
  9. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    The Unarchiver gebruik ik voor alles
     
  10. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Als ik het goed begrijp wil je dus enkel een Mac kopen omdat je Windows met zijn problemen helemaal zat bent?

    Heb je eventueel nog gekeken op Ubuntu een OS dat je bevalt of heb je daar helemaal niet aan gedacht?
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Lukt het ook niet mee. Data schijnt corrupt te zijn :+
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Wat is de beste manier op 5.1 te testen op iMac? Heb de set optisch/digitaal aangesloten. Geluid doet het prima, maar heb het idee dat 5.1 niet optimaal staat ingesteld.
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil vooral een iMac omdat ik dan ook gelijk een IPS scherm heb zonder AG coating.
    En dat er Mac OSX op draait is dan mooi meegenomen.

    Ubuntu heb ik diverse keren geprobeerd, Maar ik vind dat teveel gedoe voordat het allemaal goed draait. De juiste drivers vinden en instaleren daarvoor viel mij ook niet goed.
    En van het OS zelf ben ik ook niet echt onder de indruk geweest.
    Zal vast goed werken als je het eenmaal kent, Maar ik kan het mezelf niet aangeleerd krijgen.

    Nee geef mij dan maar een Mac, Daar ben ik inmiddels al bekend mee (Al 2 keer vers geinstaleerd voor mijn Oom, Enz.) en dat werkt ook fijn.
    Ik zal mijn Windows PC overigens ook gewoon erbij blijven gebruiken.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Film met 5.1 signaal draaien?
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Blijf de Mac Pro toch echt te duur vinden. Een scherm, tobo, muis etc erbij kopen en de prijzen lopen flink op, laat staan als je geheugen of hdd wilt uitbreiden/toevoegen.
    Prijzen iMac vind ik best ok, in vergelijking met de mini en pro (scherm, tobo, muis erbij als het ware).
    En qua specs zal het voor mij wel goed zitten. Kan nog steeds prima werken op een oude (jaar of 6/7 denk) single core Windows pc. SolidWorks en CS4 doen het hier nog prima op. HD video bekijken gaat iets moeizamer en zo nu en dan merk ik wel dat ie echt traag begint te worden. Denk dat ik dan eerders voor een 27" iMac ga, waar ik ook weer flink lang mee hoop te kunnen doen.
    Mn Macbook van 4 jaar en dode accu zal bijna niets meer waard zijn, dus die zal ik niet snel vervangen voor een nieuwe mbp (al zou ik het wel willen, maar nog geen noodzaak).
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Op www.colcasac.nl / www.appelhoes.nl kun je 'm bestellen. Daar heb ik hem ook vandaan!
    En Ben blij dat ik zondag weer thuis ben van vakantie, kan ik me tenminste weer fatsoenlijk mengen in de discussies! :+
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat heb ik dus gedaan. Alleen tijdens scenes waarin alleen gesproken wordt, is het geluid vrij zacht, terwijl in scenes met veel actie, blaas ik de oren bijna van me kop :+

    In Mac OS X is verder niets dat ik in hoef te stellen voor optimaal gebruik van 5.1 toch? Heb alleen bij geluid "Uitvoer ingebouwd digitaal" geselecteerd, en verder geen opties aangepast (en ook niet kunnen vinden).
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Welke software gebruik je om de film af te spelen? Quicktime? VLC?
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Nee, ik had gewoon "DVD player" gebruikt. Had VLC nog niet opnieuw gedownload. (Die gebruik ik normaal wel)
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Probeer die 's. En in DVD Player heb je de audio ook op 5.1 gezet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina