1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Verwacht maar niet dat er grote updates aan zitten te komen voor de iMac.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zit met een behoorlijk irrirant probleem met mijn Samsung 315 Color laser printer.
    Ik heb een vermoeden dat mijn Mac de printer na elke printopdracht de Samsung in de wachtstand zet.
    Kan pas na >5 minuten een nieuwe printopdracht geven of ik moet eventjes de usb-kabel uit de Mac trekken.
    Het probleem doet zich alleen voor bij de Mac (alle programma's) want onder W7 werkt alles wel normaal.

Ik heb alle instellingen al een keer gereset en heb ook al verschillende keren de software/drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
    Iemand nog meer ideeen hoe ik het probleem kan oplossen ??

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja uh, dat is je eigen schuld.. :+ Dat zit er normaal niet bij.. ;)

4. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Normaal niet nee, maar ik heb de super speciale versie ;)! Maar goed, zullen het er hier dan maar niet meer over hebben.
    Heb mn activatiecode voor AppleCare gisteravond al meteen ontvangen, super snel dus. Meteen geregistreerd zonder problemen, dus als nog iemand een keer AppleCare moet kopen, koop het dan zeker bij deze verkoper! Super prijs en snelle service!

5. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Ik moet dat steeds nog een keer aanschaffen, vergeet dat telkens! :eek:
    Heb een iMac 20-inch 2,66 GHz, dan is deze gewoon goed toch?

6. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Jep! AppleCare kan wel alleen als je Mac nog in het eerste jaar van de garantie zit! Dus als dat zo is, zou ik m meteen kope, 50 euro is een koopje ipv 180!

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb het op geen één Apple product. Koop wel een nieuwe als het kapot is. 8)

8. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Thanks! Dat scheelt inderdaad een hoop, en heb ik in ieder geval de aankomende drie jaar garantie. :)

Ben maar een arme student, m'n iMac was al een flinke investering gek! 8)

9. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dan wacht ik even af.

Verwacht ik ook niet, Maar feit is dat het huidige spul dan tegen verlaagde prijzen te krijgen is bij de diverse Apple Stores.

Binnenkort maar eens naar de Apple Store hier in Alkmaar om mezelf een beetje te orienteren op wat er allemaal is en wat ik van 27'' vind,
    Ben namelijk bang dat ik 27'' toch echt te groot vind.
    Ben momenteel namelijk van een 22'' HP TN monitor (1680x1050) terug gegaan naar 20'' (IPS) ACD met dezelfde resolutie. (Die ik tijdelijk te leen heb van mijn oom.) En dat bevalt mij zeer goed.

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    27 is niet groot . . . . daar wen je heel snel aan !

Je hoeft niet elke programma of window die je open hebt staan , FULL-screen te laten afbeelden !

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zei je ook met de Mac Mini. ;)

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Die was al heel wat jaren ouder dan de huidige iMac. ;)

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Is het mogelijk bij een iMac de interne HDD te vervangen met een grotere?

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja. Met zuignapjes het scherm eraf halen. Op YouTube staan genoeg filmpjes hierover.
    Het vereist wel enige kennis en nauwkeurigheid.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is het mogelijk om een afbeeldingengallerij die je bijvoorbeeld van hyves plukt en direct vanuit safari in voorvertoning sleept (dus meerdere afbeeldingen in 1 voorvertoning venster) en in een andere volgorde zet, om die dan in diezelfde volgorde allemaal tegelijk op te slaan? En dat ie dan ook nog de titels van de afbeeldingen aanpast naar 001 t/m 36 bijvoorbeeld, zodat ze in finder ook in de goede volgorde blijven staan. Of met een ander programma?

EDIT: HM ik heb op bewaar alles gedrukt bij archief, maar dan krijg je geen plek te kiezen waar je het opslaat, maar dan slaat ie gewoon op. :confused: Nu weet ik niet waar het staat. :confused:

Laatst bewerkt: 27 jun 2010
  16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    In je pictures map?

naam/pictures

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    In je Downloads map.

19. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met mijn MBP 10.6. Ik ben sinds kort overgestapt naar UPC als internetaanbieder en hiervoor zijn een aantal netwerk veranderingen nodig. Het modem/router van UPC is direct aangesloten op een linksys WRT54GL wireless router (ingesteld als bridge). Hier heb ik mijn Win7 desktop en de MBP op aangesloten.
    De windows pc krijgt keurig een ip-adres uitgereikt van de router, netjes binnen de range van ip-adressen. Maar de MBP krijgt een compleet ander (lijkt mij willekeurig) ip-adres toegewezen. De subnetmask is 255.255.0.0 in plaats van de 255.255.255.0 die eigenlijk zou willen. Dit gebeurt met een bedrade en een draadloze aansluiting.

Ik post dit probleempje hier omdat een mac-issue lijkt te zijn. Ik ben hier al eens eerder tegenaan gelopen op mijn G5. Mij vraag is dus: hoe krijg ik mijn MBP zo ingesteld dat ik op hetzelfde subnet zit als mijn Win7 pc door gebruik te maken van de DHCP-server van het UPC modem/router?

niet meer nodig :p

Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  20. goodworm

goodworm Defqon.1

Leuk Bevonden:
    6
    Iemand al enig idee wanneer de Ipad iig nou uitkomt in Nederland? :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina