1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Is er een manier om het geluidje bij het opstarten van de Mac uit te zetten? Beetje vervelend wanneer je in een stille ruimte opeens je Macbook aanzet :+
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nee volgens mij niet.. :9 Het gare bij de iMac is dat dat geluidje niet door je externe boxen gaat, ook al zijn ze aangesloten. Dus altijd via de interne speaker op vol volume volgens mij.. :+
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Lekker dan :+ Het zou eigenlijk al prettig zijn als je het volume van die tune iets naar beneden kunt schroeven :D

    * Google't verder *
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja of je MBP gewoon in sleepmode zetten ofzo? Al snoept dat natuurlijk wel wat v.d. accu.

    Hier staat wel een methode voor Leopard, dan zal er vast ook wel iets voor SL zijn:
    http://www.technipages.com/os-x-leopard-disable-startup-chime-sound.html

    //edit:

    "An easier solution that requires no extra software: mute your sound by pressing the mute key before you turn off your system. During the next boot, the chime will not be there."

    Werkt dat?
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zal dat eens proberen tnx :)

    Edit: Geluid op Mute. Reboot gedaan en toen niets gehoord :)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  6. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat er in de manual staat zegt mij niet zoveel.

    Er staat dat er verschillende pc modes zijn:

    IBM, MAC, VESA CVT, VESA DMT, VESA GTF, VESA DMT / DTV CEA.

    Alleen bij VESA DMT / DTV CEA staat 1080P aangegeven.

    Heb overigens nog steeds niet gevonden hoe ik de dot by dot mode kan aanzetten...

    Edit: Als ik synchrone weergave aanzet, kan ik wel 1080P selecteren... Zie alleen dan boven en onder zwarte balken en beeld valt rechts weg. Ook na het automatisch instellen van hoogte/breedte. Als ik 1600 x 1200 aanklik, krijg ik wel volledig beeld. Dit is echter uitgerekt, want 1600 x 1200 is 4:3.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat geluid is de belangrijkste sound van een Mac. Als je dat niet hoort, dan is er iets niet goed namelijk. Het is onderdeel van het startup proces. Het is dus van essentieel belang dat je het geluid hoort.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Maar dan zou je het toch nog steeds moeten kunnen uitzetten en vervangen door een melding oid als er iets mis is?
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee, het is onderdeel van het bootup proces van Mac OS X. Dit valt niet te vervangen en dat moet je ook niet willen.
     
  10. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt wel zo'n prefpanel om het uit te zetten. Is ergens te downloaden. Weet alleen niet meer waar.:+
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Allemaal third-party crap. Nogmaal, je moet dit niet willen. Het is een indicatie dat je Mac goed opstart.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat ze in de toekomst een andere optie geven om te laten zien dat je MAC goed opstart, het is toch van de zotte dat je telkens dat kut geluid hoort. Zeker als je even geen geluid kan maken.
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je Mac hoef je ook niet uit te zetten. Gewoon in slaapstand zetten. Dan is hij ook instant-on namelijk. Die van mij gaat nooit uit, alleen bij een Software Update.
     
  14. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    In slaapstand vreet ie nog wel stroom of helemaal niet?
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Minimaal. Maar Apple heeft het slaapproces goed voor elkaar dus je kunt dat zonder zorgen doen.
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Het zal allemaal wel belangrijk zijn maar het is verdomde irritant als je in een stille ruimte je Macbook aanzet. Geluid staat nu wat zachter dus die tune ook. Stuk prettiger.

    Is het trouwens mogelijk om in Bootcamp Windows 7 ook 4GB te laten gebruiken of moet ik daarvoor echt de 64-bits versie installeren? :mad:
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    64-bits ja.. :9
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Fuck. MSDN account van vorige school is net verlopen, heb 'm nu in 32 bits draaien maar wil die 4GB gewoon gebruiken :mad: Shitzooi.
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wat een kutklets. Zonder dat geluid start ie ook gewoon goed op. En bovendien, als je het geluid hebt uitstaan dan komt dat geluid ook niet. Je hoeft niet álles op te hemelen.

    Hier kun je die prefpane downloaden, ik gebruik hem ook al sinds ik mijn Mac heb: klik
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina