1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Het geluid heeft wel een functie Dusky. Net als de beep die je hoort bij het opstarten van een gewone PC volgens mij. Het blijft uiteraard vervelend als je in een ruimte zit waar het stil is.

    Is het mogelijk om de grootte van de bootcamp partitie nog te vergroten als je alles al hebt geinstalleerd? Heb nog maar 37 GB over en dat is even te weinig :+
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is geen 'kutklets'. :emo:
    Fijn dat jij het allemaal zo goed weet, hoef ik de Apple examens niet meer te volgen. Vraag ik het wel aan jou!
    Het is een indicatie dat je Mac goed opstart. Dat jij en andere dat een klotegeluid vinden, is iets anders. Feit blijft dat het geluid ergens voor dient. Wanneer je dit niet meer hoort, weet je direct dat er iets aan de hand is. Als je dat dus gaat muten, dan weet je ook niet of er iets aan de hand is.

    Maargoed, het is jullie eigen keuze natuurlijk! Ik geef alleen maar een tip, al zie jij dat als 'kutklets'. :{

    @Winterbase: Nee, dit is standaard niet mogelijk. Dit is wel met tooltjes te doen, maar dit geschiedt geheel op eigen risico.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2010
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Het is nu wel duidelijk dat dat geluidje ergens goed voor is maar het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om het geluidje te muten en een andere mededeling te kunnen krijgen (bijv dat er ergens "System is ok" komt te staan in het opstart proces)
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het geluid is te muten, door het volume naar beneden te halen. Klaar. :+
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het geluid is inderdaad wel ergens goed voor :+
    [yt]L4h5UUng3l8[/yt]
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is echt een ruk film! :+
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ruk film of niet , maar het opstart geluid in 7.1 is fantastisch :9
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Qua beeld en sound is het een geweldige film. Alleen het verhaal boeide me totaal niet! 8)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Andere vraag.

    Als ik bijvoorbeeld iphoneclub of ipadplanet in de url-balk (Safari) wil intikken dan krijg ik eerst (ipod, iPhone en iPad | One More Thing) in beeld.
    Ik vind dat behoorlijk irritant , kan ik dat uitschakelen ???
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dit haalt Safari uit History en Bookmarks. Er is geen standaard setting om dit uit te schakelen.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was daar al bang voor want ik kon niets vinden bij voorkeuren.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vraagje aan de experts. Ik was vandaag bij een klant en daar moesten een paar mac's geinstalleerd worden, onze software erop, oracle client erop en wat netwerkshares aanmaken.

    Nu viel het me dus op dat er soms geen enkel verband leek tussen de shares die ik wel of niet gemount zag in terminal en de shares die er op de desktop stonden. Heb uiteindelijk alles maar met de hand in terminal gemount want via de Finder (Ga> Server> Share) kreeg ik de meest wazige foutmeldingen van shares die vonden dat ze al bestonden terwijl er niets gemount was (keek ik in Terminal stonden ze er inderdaad al).

    Gaat daar iets gruwelijks mis of kunnen er echt zulke discrepancies zijn tussen wat de gebruiker ziet op zijn desktop en wat er in werkelijkheid onder water ingesteld is?
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Normaliter zouden alle shares die gemount zijn, zichtbaar moeten zijn de sidebar van Finder. Misschien zijn enkele shares dusdanig hidden waardoor ze in Terminal wel zichtbaar zijn en in Finder niet.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zijn daar ook beheer settings voor? Kun je een share hidden maken ofzo?

    Ik werd er echt een beetje gestoord van. Ben al niet zo'n command line cowboy dus die shares in terminal aanmaken is niet bepaald een liefhebberij
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mja dat zegt hij dus al.. :+

    Waren die network shares Windows machines? Dan wil het wel eens helpen om IPv6 uit te schakelen onder OSX (staat standaard aan)
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wat voor Shares maak je aan? SMB of AFP?
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    alles SMB op Windows server 2008 servers
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee niet echt, het probleem zat volgens mij echt aan de client kant. Alsof een share al volgens de client aanwezig is. Maak maar eens een netwerkshare aan en probeer dan nogmaals dezelfde share aan te maken. Die melding kreeg ik de hele tijd.

    En in de finder was dan niets te zien. Maar in terminal zag ik die share dan weer wel maar dan soms niet gemount. Ik had al wel eens eerder gezien dat er soms op OSX wanneer een share onder water al bestaat de share nogmaals gemaakt word maar dan met een 1 achter de naam (en dat zie je dan in de finder ook niet terug) maar dat was nu niet het geval.

    Moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb wat er allemaal al met die mac's uitgespookt was, die servers waren splinternieuw (en door onszelf ingericht) maar die mac's zagen eruit alsof ze desert storm meegemaakt hadden :+
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waarschijnlijk al ooit aan een server gehangen waardoor er oude shares zijn blijven hangen. Met een fresh-install op de Mac's zou het probleem niet voor zijn gekomen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina