1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jup. Apple Care is wel een vereiste.
    Hoe krijg je het trouwens kapot!? 8)
    Jij hebt wel altijd iets zeg. :+
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja weet ik veel hoe het kapot is gegaan. Tering ding. Hij liep gewoon fucking vaak vast, dat ik hem met de knop uit moest zetten, en toen heb ik hem overnieuw geinstalleerd, was het weer ff goed, maar daarna kreeg ik dat rare startup scherm, en daarna was het weer kut en het internet was ook nog eens kapot. Dat vind ik toch ff niet zo fijn van Apple. "Onze producten lopen nooit vast". Dikke kutklets. Als het dan vastloopt kost het je fucking 750 euro.
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    * mental note
    Applecare aanschaffen :cool:
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het blijft techniek.
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja ik weet het maar het lijkt me ook begrijpelijk dat ik ff knap chagrijnig ben.
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kan je Applecare dan verlengen? Ik dacht altijd dat Applecare 2 jaar duurde en dat is het, dat je dat niet kan verlengen.

    Is alleen je ethernet poort en HDD kapot of meer?

    Anders zou ik gewoon goedkoper over gaan naar draadloos netwerk, hoef je de ethernetpoort niet te gebruiken en zelf er een andere HDD in zetten. Jezus 750 euro is wel veel voor een iMac, kan je bijna een nieuwe voor halen. Weet niet welk model je hebt?
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt Apple Care aanschaffen binnen het eerste jaar na aanschaf.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat gaf die medewerker van het servicepoint ook al aan. Alleen bij mij deed draadloos het ook niet. Maar misschien ligt dat aan de ontvangst. Maar ik wil eigenlijk gewoon fucking snel internet op mijn iMac. Maarja, of me dat 540 euro waard is, nee. Kun je niet een WiFi zender kopen waar je een ethernet kabel inplugt en dat ik hem dan recht achter mijn iMac neer zet, voor maximale ontvangst, dus snelheid?

    Ik heb het 24" model uit begin 2008. Koste 1250 euro.

    Dat kan ik zelf niet vervangen nee. Maar het uurloon is het duurste niet. Het onderdeel zelf kost 540 euro. En dan nog de HDD en 1 uur loon.

    Maar als dit, wat ik hierboven vraag kan, dan doe ik dat. Heb ik geen wired internet meer, maar scheelt me wel 540 euro.

    EDIT: WTF dat was nog ex btw. Dus het is 640 euro.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    I know, maar je kan Applecare toch niet verlengen? Hij had het erover dat ie vergeten was zn applecare te verlengen. Ik bedoel dus als mn applecare na 2 jaar afgelopen is dan kan je dat niet meer verlengen. Wat opzich wel kut is, logic boardje van een Mac Pro zit al snel op 1000 euro, geen zin in gemieter als mn applecare na 2 jaar afgelopen is.



    Zou gewoon wireless gaan, is echt niet veel trager als wired ;) Haal met mn draadloze verbinding bijna even snel alles binnen, scheelt echt bijna niks meer als je gewoon een goede router hebt. Zeker voor die 540 euro is de keuze snel gemaakt ;) Zou ik zelf een HDD kopen die geschikt is voor een iMac, misschien zelfs even een groter model halen, heb je meteen meer HDD ruimte. Breng je em naar een service center en die zet em erin voor je. Als de uurkosten meevallen dan zou ik daar niet zelf mee gaat prutsen met een iMac aangezien je de glasplaat etc er allemaal af moet halen. Dat kunnen ze vaak daar veel beter en sneller doen. Dan ben je een fractie van die 750 euro kwijt.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja dat kan wel , dan koop je een wifi acces point en doe je daar de ethernet kabel in en zet je m vlak achter je Mac neer

    is een USB ethernet adapter geen optie?

    http://store.apple.com/nl/product/MB442Z/A

    zoiets dus
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  12. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Probeer bij het opstarten de volgende toetsen in te drukken, nog voordat het Appeltje in beeld is:

    cmd + option + p + r.
     
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Is de Magic Mouse eigenlijk aan te raden?
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Voor normale doeleinden wel. Met Magic Prefs is hij helemaal te customizen.
    Al gebruik 'm nauwelijks meer sinds ik Magic Trackpad heb. Alleen voor Photoshop/Illustrator gebruik ik de Magic Mouse.
     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Hij zou bij mij m'n huidige Logitech G9 vervangen.
    Voor bij een laptop, overgens.
     
  16. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind die Magic Mouse wel fijn inderdaad, trackpad heb ik niet, geen zin om daar nog eens €60,- voor te betalen.

    Even over Applecare. Ik heb m'n Imac nu een week, zonder AC. Nu weet ik dat je binnen een jaar nog AC kan aanschaffen. Maar is het echt wel aan te raden? Doe eigenlijk nooit dingens als computers, tv's etc. verzekeren. Aan de andere kant heb je meestal wel iets langer dan 1 jaar garantie, maar bij m'n Imac dus niet.

    Hoe duur is die AC eigenlijk voor een Imac?
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Weet zo de prijzen niet uit m'n hoofd maar via eBay is het sowieso goedkoper. Wel zorgen dat je een goede seller hebt.
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Is heel persoonlijk. Probeer em eerst es in de winkel. Hij ziet er slick uit, maar ik vond em veel te dun en bood geen ondersteuning omdat ie dus veel te plat is, zou er niet de hele dag mee kunnen werken dus daarom niet gekocht. Blijf bij mn Logitech VX.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wilde toch nog even langs een Mac shop vandaag. Check ik de muis ook maar gelijk even.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb je nu al een MBP gekocht? Of twijfel je nog.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina