1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    [yt]URnz7mkAhik[/yt]

8)

2. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Dat is best shit om het zo maar te zeggen:D

3. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een beugel ofzo om mijn ipad op te hangen!
    zoals dit:
    http://www.thepadtab.com/

Heb deze besteld... En Vogel komt ook een deze dagen met een beugel voor de ipad.

4. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Voor degenen die iLife 11 hebben; hebben jullie ook veel last van een tragere iPhoto? Lees daar nogal veel klachten over op OneMoreThing.nl?!

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb er geen last van, maar moet wel zeggen dat ik er niet zo veel foto's in heb (650 ofzo).

6. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ga morgen of dinsdag waarschijnlijk een macbook pro ophalen.
    Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten tijdens de koop? en wat is leuke software?

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Impressive. COD4 op de MacBook Air. :)

[yt]mTAOFC21M9Q[/yt]

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Dat is zeker impressive. Niet verwacht dat zo'n game zou draaien op de Air

9. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Macbook Air 11-inch of 13-inch

Ik zit te twijfelen tussen de Macbook Air 11-inch 1,6GHz met 128GB opslag 4GB geheugen en de Macbook 13-inch 1,86GHz met 128GB opslag en 4GB geheugen.
    De schermgrote maakt mij niet zoveel uit, Ik heb een MSI Wind netbook met een 10 inch scherm en vind de Macbook Air 11-inch groot genoeg.
    Ik ga dan ook liever voor de 11-inch, maar de 13-inch is maar 50 euro duurder en dan heb je een snellere processor. Een processor van 1,86GHz ten opzichte van de 1,6GHz processor van de 11-inch.
    Dit zal in GHz niet zoveel verschil zijn, maar het viel me ook op dat de processor van de Macbook Air 11-inch een L2 cache van 3MB heeft en een 800MHz frontside bus. De 13-inch heeft een L2 cache van 6MB en een 1066MHz frontside bus.
    Dus mijn vraag is of je beter de Macbook 13-inch kan nemen dan de 11-inch. En dan niet vanwege het grotere scherm, de accuduur of de SD-Slot, maar puur vanwege de betere L2 cache en frontside bus. Zal je verschil merken van 3MB meer L2 cache en de snellere 1066MHz frontside bus?

Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  10. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil ga je merken, maar ik denk niet als je slechts 1 of 2 programma's open hebt. Dus de vraag is, hoeveel wil/ga jij gebruiken?

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Voor die 50,- Zou ik het wel weten iig! Zeker de 13" pakken.

12. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Op mijn 13" MacBook Pro draait die niet :eek:

Vandaag trouwens mijn Magic Mouse ontvangen. Hij ziet er natuurlijk top uit, het ermee werken is nog ff wennen omdat ik laatste jaar geen muis heb gebruikt.

Is het eigenlijk mogelijk om een wachtwoord scherm te krijgen als je je MacBook opstart? Want nu krijg ik deze enkel als ik hem start vanuit sluimer.

13. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Het aantal programma's dat je kunt draaien heeft volgens mij meer te maken met het intern geheugen en dat is bij beide modellen 4GB. Ik denk dat ik qua processor kracht niet veel verschil ga merken.

Als je alleen naar de specs kijkt geef ik je helemaal gelijk. Maar als ik naar mobiliteit kijk dan vind ik de 11 inch echt supervet, zo klein dat ie is. lastig...

14. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik mijn eigen vraag beantwoord. Een vriend stuurde mij deze link en daar wordt een vergelijkbare test uitgevoerd met L2 cache. Het verschil in processor kracht zal nihil zijn.
    Ik vind de mobiliteit belangrijker, dus zou kiezen voor de Macbook Air 11-inch 1,6GHz 128GB opslag en 4GB geheugen. De 13 inch Macbook Air is qua specs beter, maar als ik alleen naar specs zou kijken dan is het veel logischer om de Macbook Pro 13 inch te nemen.

15. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Waar ga je de Air voor gebruiken als ik vragen mag, voor werk?
    Wel supervet inderdaad, zo'n klein 11/13 inch superdun hebbeding. :9

16. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet nog kijken of ik hem koop hoor. Ik heb nu al meer dan twee jaar de MSI Wind U100 Netbook 10-inch en daar heb ik OSX op draaien. Deze gebruik ik voor aantekeningen op school, verslagen, iTunes en iLife. Gamen doe ik er niet op, daar heb ik mijn xbox voor. Wel speel ik af en toe Plants vs Zombies.
    OSX draait waarvoor ik het gebruik prima op mijn netbook, alleen iPhone 4 filmpjes (720P) kan mijn netbook niet draaien en de accuduur van 1,5 uur is ook maar kort.
    Met de Macbook Air 11-inch heb ik een echte Mac die ook nog eens ultraportable is. Hij is een stuk sneller dan mijn MSI Wind en kan dus alle bovengenoemde taken uitvoeren, maar ook HD content bewerken en afspelen. En met 5 uur accuduur gaat het een collegedag makkelijk mee.

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Had niet verwacht dat hij COD4 nog zo goed zo draaien. Hoe zit het eigenlijk met games op een iMac/Macbook, want je kan toch niet alles spelen?

Wat kun je eigenlijk wel spelen en wat niet? Want je hebt ook Steam voor op de Mac en kun je dan alleen maar games spelen die Steam ondersteuning hebben.
    En hoe zit het met oude games zoals GTA:confused:A en COD 2.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De voornaamste reden dat COD4 zo goed draait op de MacBook Air is de SSD opslag.

19. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Hallo jongens,

Mijn vader die wilt graag al zijn iTunes muziek van zijn MacBook Pro overal ter wereld (of in ieder geval Nederland) kunnen luisteren.

Nou vroeg ik mij af wat van opties je hiervoor hebt?

Ik zat zelf te denken aan een NAS server ofzoiets of Airport van Apple zelf (al vond ik daar de beschrijving een beetje vaag). Het budget is 2 a 300 euro.

Zou je voor die prijs 1TB iTunes muziek kwijt mee kunnen?

Alvast bedankt voor de hulp!

20. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina