1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dit zijn van die uber zeldzame verhalen welke meestal maar van 1 kant komen. Niet om het goed te praten als het echt fout is gegaan. Na 11 september 2001 ben ik een keer of 7 naar de VS geweest (hell.. ik zit nu in NYC:+) en ook daar is een dergelijke regel, dat ze 'em mogen onderzoeken/innemen. Maar in de praktijk gebeurd het nooit. Tis zoiets als dat mensen bang zijn voor creditcards terwijl het juist veiliger is. Nja kromme vergelijking maar toch.. ^_^

2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dat verklaart het tijdstip van je post. :9

3. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Need some help guys!

Ik heb nog een witte Macbook 13,3 inch. Deze is al een anderhalf jaar over z'n garantie heen maar ik ben nog altijd uitermate tevreden over de performance...er komt dus geen nieuwe. Wel is het tijd voor wat onderhoud. De topcase moet bijvoorbeeld vervangen worden (toetsenbord en trackpad) aangezien er weer een scheur in is gekomen bij de magneetpunten (en deze is afgebroken). Tevens is de combodrive overleden (niet dat ik deze vaak gebruik). Een verse accu die weer de volledige sterkte heeft zou ook wel fijn zijn (alhoewel de huidige het nog lang doet!).

Wat raden jullie me aan, de reparaties door een bedrijf laten doen (en best wel pittige prijzen betalen), of via Ebay zelf de onderdelen kopen, zo ja, waar? Ik weet dat Rivanov mij ooit fix-a-deal heeft aangeraden, zij verkopen in ieder geval topcases.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Kun je het zelf? Dan zelf doen. Anders geen risico lopen en door een APR/AASP laten uitvoeren.

5. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik zou het door iemand laten doen, dan loop je inderdaad geen risico

6. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Je hebt op het internet voldoen how-to's, zowel in geschreven vorm als in videovorm. Daarnaast heb ik een broertje die wel handig is met computers en zou denk ik de combodrive vervangen het meest tricky zijn, die topcase moet wel te doen zijn lijkt me gebaseerd op de filmpjes. Kwestie van geduld en goed kijken naar wat je doet.

Iemand nog tips voor Ebay stores?

7. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen mobileme account en gebruik het ook niet. Heb er denk ik ooit eens opgedrukt ofzo, maar nu staat het heel vervelend in me balkje. Hoe haal ik dit weg?

Uploaded with ImageShack.us

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is het iSync icoon.
    Start iSync op > Preferences > Show status in menu bar afvinken

9. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een externe harde schijf voor mijn iMac, maar ik heb geen idee welke. Ik wil:

-Een zonder voeding
    -Een firewire 800 aansluiting
    -minimaal 500 GB

Ik wil hem verder vooral voor mijn macs gebruiken, maar ik zou nu en dan via een Vista of XP PC de bestanden willen lezen (het gaat om muziek en films), hoe kan ik hem dan het beste formatteren? Het nadeel van FAT32 is dat de bestanden niet groter mogen zijn dan 4 gig, maar de films zijn vaak groter.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Formateren als NTFS en NTFS 3G op de Mac installeren.

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig ervaring met deze? http://g-technology.com/products/g-drive-mobile.cfm

Ik ga hem vooral gebruiken voor films en muziek, maar ook zo nu en dan monteren vanaf de schijf, en ik heb gehoord dat FW800 dan stabieler is dan USB 2.0. Klopt dit? Of koop ik straks voor niets een duurdere FW versie?

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    FW800 is sneller dan USB2.0
    Het belast je CPU haast niet. Ik raadt je ook FW800 aan.

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelf zo'n G-Drive ding.. maar dan de aluminum versie. Werkt hier ff niet op mn witte MacBook via buspowered FW400. Maar is ook eigk voor mn MacBook Pro thuis.. anyhow.. tziet dr ook mooi uit:

ff geenz in om te resizen 8). Zijn overigens 2 x FW800 poorten. 109$ ofzo heb ik dr voor betaald. Maar kbegrijp dat ze al vanaf 89$ zijn. Kabels en tasje zitten dr bij dus best goeie deal..

Laatst bewerkt: 2 nov 2010
  14. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig! Het werkte. Raar dat er dan stond dat een MobileMe account niet was geconfigureerd....

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Omdat MobileMe ook met Sync werkt en die gebruikt dat icoon ook.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb sinds gisteren geen audio meer op mijn Mac mini :confused:
    Ik hoor het opstartgeluid ook niet meer via de externe of interne speaker.

Betekend dit dat de interne audiokaart is overleden :mad:

Anders bestel ik vanavond nog een externe usb audio-kaart !

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Alles geprobeerd maar mijn Mac ziet de interne audiokaart niet meer :'-(
    Volgende Apple Hardware Test zou alles normaal werken :confused:

Morgen maar naar de winkel voor een externe usb geluidskaart want ik mis iTunes op de achtergrond.

18. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Zelf ook zoiets gehad een keer. Deed het geluid het ineens niet meer, ook bij het opstarten niet. Na paar keer herstarten deed ie het ineens weer.

Maar het zou in jouw geval ook idd je geluidskaart kunnen zijn..

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik deed gisteren de Mac aan en toen ik onder de douche weg kwam knipperde het led lampje van mijn monitor.
    Drukte op een toets maar de Mac reageerde nergens op , na een hard-reset hoorde ik geen opstartgeluid en de volume-icoontje was licht grijs.

Gelukkig kan het probleem verholpen worden door een externe usb-kaart want ik heb geen garantie meer.

Het toeval wil dat ik vanmorgen nog een email van de MM heb gekregen.
    Kon online een nieuwe mini kopen voor maar € 699

20. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik hoor het opstart geluid van de macbook pro ook niet..
    Is dat slecht?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina