Ik heb ook mijn eerste computer van Apple ooit besteld, en wel een Macbook Air. 13", 128GB, 1,86Ghz en 4GB ram. Door de aanpassing van 4GB ipv 2GB is de levering 3-7 werkdagen na ontvanging betaling, dus denk dat hij heel misschien aanstaande week en anders de week daarop zal binnen komen.
Het is misschien ook wel een beetje een impulsaankoop na o.a de korting van Black Friday, maar na uitermate positieve bevindingen van mijn iPhone 4 (ook eerste iPhone die ik heb gehad) wilde ik eens kijken wat de computers van Apple te bieden hebben. En ik zat al langer met het idee om een MacBook te kopen.
Ik ga er verder ook geen hele zware dingen mee doen, en omdat hij o.a zo licht/dun is (echt ideaal voor in bed ofzo) en een hebbedingfactor²²² ten opzichte van de MBP heeft was de keuze tussen een MBP of MBA zo gemaakt.
Paar noob vraagjes:
- Als ik de MBA voor de eerste keer opstart zal ik hier ook het besturingssysteem eerst moeten installeren zoals dit bij Windows ook is ofniet?
Nee, Mac OS X staat al geïnstalleerd. Je moet alleen door wat instellingen heen. Maar dat is zo gepiept. Binnen 5 minuten ben je up and running.
- En hoe zal ik dit moeten installeren aangezien er geen cd-drive inzit?
Daar had je iets eerder over moeten nadenken! Maar je kunt installeren Over The Air. Dus dan gebruik je de cdrom drive van een andere computer. Of de externe Superdrive kopen die via USB werkt.
- Hoe zet ik bestanden zoals foto's/afbeeldingen en muziek over van een Windows pc naar de MBA, gaat dit gewoon heel simpel via USB of draadloos netwerk of komt er meer bij kijken?
Zodra je dezelfde Workgroup instelt en je hebt bestandsdeling aanstaan op je Windows computer, dan herkent de MBA de Windows PC gewoon en kun je de bestanden overzetten. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een externe HDD gebruiken. Let wel op, standaard kan Mac OS X geen NTFS schrijven, maar alleen lezen! Om ook naar NTFS te kunnen schrijven moet je NTFS 3G van MacFuse installeren.
Deze week ook eens van die sites voor OS X beginners grondig doorspitten, hebben jullie nog wat aanraders qua fijne en handige sites?
Ook nog even uitvogelen hoe ik mijn complete iTunes gebeuren (Bibliotheek, muziek, settings enzovoorts enzovoorts) kan overzetten natuurlijk.
Klik om te vergroten...